اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مهر 1396 - 12:00   |   کد مطلب: 26887
پسر سردار شهید حاج حسین همدانی گفت: یکی از خصوصیات بارز ایشان نفوذ کلام بود که در مخاطب بسیار تاثیرگذار بود.
وهب همدانی

به گزارش صبح الوند، فردا دومین سالگرد شهادت شهید سردار حاج حسین همدانی است، همان سرداری که در تاریخ 16 مهرماه سال 94 در نبرد با گروه های تکفیری در سوریه شربت شهادت را نوشید تا برگ دیگری به افتخارات بزرگمردان و دلاوران انقلاب اسلامی ایران اضافه کند.

 

انگار دیروز بود دو سال گذشت شهید حاج حسین همدانی علاوه بر افتخار کشور، برگ زرینی از افتخارات استان همدان است که مردم استان نسبت به وی ارق استانی دارند، به قافله سالار شهدای مدافع حرم و حبیب حرم در سراسر کشور لقب یافته است، چراکه این بزرگ مرد با انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان کشور گویی به مانند نمونه و سرلوحه ای برای رویش شهید حججی هایست که عاشقانه و مخلصانه در برابر دشمنان اسلام و شیعه با شهامت در حال ایستادگی هستند و با افتخار شربت شهادت را می نوشند.

 

از جمله برنامه های بزرگداشت یاد و خاطره این شهید والامقام می توان به ویژه برنامه سردار شهید حاج حسین همدانی فردا با حضور بیش از 100 نفر از مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی همدان اشاره کرد.

 

البته در روز 13 مهرماه نیز در وزارت کشور مجلس بزرگداشت  این بزرگمرد برگزار شد و قرار است در باغ موزه دفاع مقدس همدان نیز از تندیس این شهید مدافع حرم به مناسبت دومین سالگرد شهادت ایشان رونمایی شود.

 

 کتاب "خداحافظ سردار" در سال جاری نوشته حمید حسام نیز در خصوص خاطرات سردار شهید با روایتگری همسرشان با هدف آشنایی با منش و رفتار ایشان به چاپ رسیده و در اختیار عموم مردم است.

 

پسر سردار شهید حاج حسین همدانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صبح الوند در خصوص ویژگی های شخصیتی پدر اظهار کرد: شهید همدانی شاخصه های اخلاقی بسیاری از نظر رفتاری داشتند و علاوه بر منش اخلاقی یک مدیر نظامی موفق در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بودند.

 

وهب همدانی با بیان اینکه این شهید والا مقام دارای تواضع و فروتنی فوق العاده ای بود، افزود: یکی از خصوصیات بارز ایشان  نفوذ کلام بود که در مخاطب بسیار تاثیرگذار بود و تدبیر خوبی در انجام امور مهم و مختلف نظامی و...  داشت.

 

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری اخلاص ایشان در هر کاری بالا بود که این نشأت گرفته از تقوای  بسیار زیاد او به پروردگار بود.

 

پسر سردار شهید حاج حسین همدانی در خصوص اینکه مردم چقدر با این خانواده پس از شهادت ایشان همراه بودند و نقش آنها گفت: به نظرم مردم از ابتدای شهادت تاکنون در کنار ما بوده اند و نقش آنها بی بدیل بوده است.

 

وهب همدانی با اشاره به اینکه حضور اقشار مختلف مردم با تفکرات گوناگون را همیشه در کنار خودمان احساس کرده ایم که همین موجب ایجاد روحیه شادی و نشاط در ما بوده است، خاطرنشان کرد: کسی که در کنار تقوای الهی برای خداوند کار کند و نگاهش خدمت به خلق باشد این فرد در ذهن مردم عزیز و گرامی می شود، چنانچه خداوند در قرآن این قول را داده است که هرکس را بخواهد عزت می دهد و هر کس را بخواهد ذلت نصیبش می کند.

 

وی با اشاره به اینکه شهادت سردار همدانی و تشییع بی نظیر ایشان در تهران و همدان بازگو کننده این کلام قرآنی است، تصریح کرد: تاثیر شهادت وی بر روی مسئولان و مردم کشور بی مانند است به طوری که به گفته سرلشکر باقری رویش شهید حججی ها از برکت خون این شهید و زحمات ایشان است که با عمل خود و منش این فرهنگ را به نسل امروز و جوان انتقال دادند.

 

وهب همدانی با بیان اینکه تدبیر شهید همدانی موجب شد که سوریه از سقوط حتمی نجات پیدا کند، اضافه کرد: اگر سوریه سقوط می کرد کشورعراق و حزب الله قطعا در برابر دشمن شکست می خوردند و دشمن می توانست به راحتی وارد مرزهای ایران بشود.

 

وی با بیان اینکه باید در خصوص شناساندن شخصیت شهید حاج حسین همدانی کار بیشتر انجام شود، ادامه داد: هر چقدر کار علمی، صحیح و درست و باشکوه در خصوص وی انجام شود کم است چراکه ایشان این قابلیت را دارد که الگویی از شهامت و دلاوری برای مردم کشور ما و منطقه باشد.

 

پسر سردار شهید همدانی با بیان اینکه ایشان الگوی عملی دلیری و جوانمردی و تابع ولی فقیه در مسیر انقلاب اسلامی حرکت می کردند، گفت: از همه مردم کشور بخصوص از مردم همدان که به شهدا و ولایتمردی همیشه عشق داشته و دارند و اینکه همیشه در صحنه بودن را به اثبات رساندند، تشکر و قدردانی ویژه دارم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان