اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مهر 1396 - 20:10   |   کد مطلب: 26746
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان:
حوادث فوتی در همدان ۹.۲ درصد کاهش یافت
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه حوادث فوتی در همدان ۹.۲ درصد کاهش یافت گفت: در سال ۹۵ تعداد ۲۷۷ نفر فوتی در اثر حوادث داشتیم که این آمار امسال ۲۱۰ نفر گزارش شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حبیب معصومی بعد از ظهر امروز در شورای ترافیک استان همدان اظهار داشت: آمار 5 ماهه فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای استان همدان در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 مورد کاهش داشته است.

حبیب معصومی بیان کرد: در سال 95 تعداد277  نفر فوتی در اثر حوادث داشتیم که این آمار امسال 210 نفر گزارش شده است یعنی 9.2 درصد کاهش حوادث فوتی را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه بارش باران در همدان آغاز می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود آبان ماه 45 تا 55 میلی متر بارندگی داشته باشیم.

سعید باقری گفت: در سال زراعی گذشته 14 درصد افزایش بارندگی نسبت به میزان نرمال آن را شاهد بودیم ولی این میزان امسال نسبت به سال قبل 14 درصد منفی بوده است.

وی اعلام کرد: پیش‌بینی بارندگی در فصل پاییز برای امسال نرمال است، ضمن اینکه دمای هوا نیم تا یک درجه نسبت به بلند مدت افزایش می‌یابد.

باقری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود آبان ماه 45 تا 55 میلی متر بارندگی داشته باشیم عنوان کرد: برای بارشهای ایام پیش رو میزان 90 تا 110 درصد بارش بلند مدت در نظر گرفته شده است و این میزان نرمال بارندگی‌ها است که از اواخر مهر یا نهایتا اوایل آبان ماه باید بارندگی‌ها را در همدان داشته باشیم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: آمار 5 ماهه فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای استان همدان در سال 96نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 مورد کاهش داشته است.

حبیب معصومی بیان کرد: در سال 95 تعداد 277  نفر فوتی در اثر حوادث داشتیم که این آمار امسال 210 نفر گزارش شده است یعنی 9.2 درصد کاهش حوادث فوتی را نشان می‌دهد.

مسئول پروژه تحقیقاتی بر روی تغییر شکل خاک و زمین در جاده کوهستانی اسدآباد اظهار داشت: ارائه راهکار جلوگیری از مشکل حرکات توده‌ای و ایجاد زمین لغزش چالش مهمی در مناطق کوهستانی است و در قسمت‌های مختلف در اسدآباد با چالش هایی در شکل زمین مواجه شده‌ایم.

گودرزی با بیان اینکه عمده مشکلات ما در اردیبهشت ماه بروز می‌یابد که به حداکثر خود می‌رسد گفت: تغییر شکل‌هایی در جاده رخ می دهد که ترک‌هایی را ایجاد کرده و اگر بر روی جاده اتفاق افتد شاید با فاجعه‌ای مواجه می‌شدیم.

وی عنوان کرد: 15 کیلومتر از روستای حاجی آباد تا اسدآباد را مورد مطالعه قرار دادیم که با تراکم مواجه است ضمن اینکه این قسمت جاده پر ترافیکی است و از ترافیک سنگینی برخوردار است.

گودرزی تصریح کرد: بخشی از جاده به ناپایداری رسیده و برای دید رانندگان نیز خطرناک است که بریا انجام تحقیقات در قسمتی از آن در مجموع 200 متر عملیات حفاری انجام شد.

وی افزود: این جاده 130 روز یخبندان و 430 میلی متر بارش را دارد ضمن اینکه تا 50 درجه سلسیوس تغییرات حرارتی را ممکن است در یک روز تجربه کنیم از طرفی مصالح استفاده شده در این جاده نسبت به شرایط آب و هوایی و دمایی آنجا به شدت حساس است.

گودرزی با بیان اینکه بیش از 20 گسل را در 15 کیلومتر شناسایی کردیم گفت: هم راستا با شیستوزیت‌ها ترانشه‌ها احداث شده که تعدادی از پروژه‌ها در همدان نیازمند مطالعات است ضمن اینکه این منطقه هر لحظه امکان لغزش را دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح تصویب و رفع مشکل را ارائه دادیم گفت: این حوزه به دو میلیارد تومان هزینه بهسازی نیاز دارد و از سوی دیگر برخورد دو زون لرزه خیز ایران که به طور اتفاقی در این 15 کیلومتری قرار گرفته شرایط سختی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان