اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. شهريور 1396 - 8:35   |   کد مطلب: 26674
رییس سازمان تبلیغات اسلامی از تحت پوشش قرار گرفتن ۲هزار نقطه توسط ۱۵۰۰مبلغ و مبلغه برای سخنرانی، گفتمان و تحلیل محتوایی ماه محرم خبر داد.
دشتکی

به گزارش صبح الوند، دشتکی در گفت و گو با صبح الوند با توجه به جایگاه والای فرهنگ عاشورا، ماه محرم و صفر در فرهنگ دینی ،مذهبی و ظرفیت و فرصتی که در این برنامه برای فعالیت های فرهنگی وجود دارد اظهار کرد: ستاد شئون تبلیغات اسلامی از چندماه گذشته نسبت به سیاست گذاری، برنامه ریزی محرم و صفر را در اولویت کار خود قرار داده است.

 

دشتکی همچنین بابیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قبل از انجام هرکاری اولویت های تبلیغی در این ایام مشخص شده است افزود: اولین اولویت این سازمان در ماه محرم و صفر بحث محوریت نظام ولائی و ولایت پذیری است.

 

وی همچنین بحث ترویج سبک زندگی اسلامی و تبیین مضرات تسیب های اجتماعی با زیر فصل و زیر برنامه ها را دیگر اولویت های این سازمان در ماه محرم و صفر عنوان کرد و اظهار کرد: سومین اولویت نیز تبیین شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تببین فریضتین امربه معروف و نهی از منکر و تحلیل آسیب های عزاداری از دیگر اولویت های سازمان تبلیغات است گفت: موضوع اصلی شکل عزادراری ها، همچنین محتوا و برخی خرافات هایی است که در این موضوع است که قمه زنی یکی از این موارد است.

 

رییس  سازمان تبلیغات اسلامی نقش عاشورا در انسان سازی باموضوع نقش عاشورا و بارغه امید و آینده همچنین عاشورا و گسترش فرهنگ توحیدی را از دیگر برنامه های سازمان بر شمرد و یادآور شد: تبیین آثار دفاع مقدس در تثبیت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این سازمان در این ایام خواهد بود.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن اینکه ظرفیت و محتوای این برنامه ها ویژگی هایی نیز خواهد داشت از جمله این ویژگی ها را تعالی بخش بودن محتوا منطقی بودن محتوا عنوان کرد و خاطر نشان کرد: محتوای این برنامه ها باید دارای محبت باشد به طوریکه ارتباط عاطفی در تمام سخنان مورد توجه قرار گیرد.

 

دشتکی با اشاره به اینکه این برنامه ها در ۲هزارو ۲۰هیئت فصلی، فرهنگی، پیشکسوت و نیز دانش آموزی اجرا خواهد شد گفت: در این راستا در ۱۸۰۰مسجد نیز برنامه های فرهنگی تبلیغی عزاداری اجرا خواهد شد.

 

وی همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن ۲هزار نقطه توسط ۱۵۰۰مبلغ و مبلغه برای سخنرانی، گفتمان و تحلیل محتوایی ماه محرم خبر داد و افزود: سخنرانی، عزاداری و دسته جات سینه زنی و اجتماعات بویژه در تاسوعا و عاشورا بصورت ویژه در تمام شهرستان ها اجرا خواهدشد.

 

 
وی همچنین افزود: در گفتمان های دینی برنامه های هفته اول ماه محرم که هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر است برنامه های ویژه ای اجرا می شود که اجتماع طلایه داران و حضور آنان در نماز جمعه تمام شهرستان های استان و با  اجرای تذکر لسانی در همه مساجد، هیئت ها و ادارات  همراه خواهد بود.

انتهای پبام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان