اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. شهريور 1396 - 22:32   |   کد مطلب: 26622
جشنواره صنایع مبل و منبت روستای اشترمل تویسرکان که از ۲۲ شهریورماه آغاز به کار کرده بود با حضور مسئولان اجرایی شهرستان تویسرکان به کار خود پایان داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, فرماندار تویسرکان  شامگاه جمعه در آئین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: روستای اشترمل با برخورداری از ظرفیت‌های ویژه و بالا در حوزه تولید صنایع مبل و منبت، دهکده مبل و منبت ایران است و هیچ کس در این روستا بیکار نیست.

حبیب مومیوند اظهار داشت: روستای اشترمل از 490 کارگاه تولید صنایع مبل و منبت و بیش از 700 شاغل در این بخش برخوردار است و سابقه تولیدات صنایع مبل و منبت در آن به حدود 60 سال پیش بر می‌گردد.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه شهرستان تویسرکان در مجموع از بیش از هفت هزار و 747 کارگاه تولید صنایع مبل و منبت و نزدیک به هشت هزار شاغل در این بخش برخوردار است تاکید کرد: شهرستان تویسرکان از این لحاظ و همچنین از جهت قدمت تولیدات صنایع مبل و منبت از رتبه اول کشور برخوردار است و قطب مبل و منبت کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: برگزاری جشنواره صنایع مبل و منبت در روستای اشترمل با حضور پر رنگ بخش خصوصی یک اتفاق مبارک و اثر گذار است که نماد همکاری بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی دولتی در تویسرکان شد.

مومیوند از حضور رسانه‌های مختلف و به ویژه صدا و سیما و رسانه ملی برای پوشش اخبار این جشنواره تجلیل کرد و افزود: استاندار همدان و اداره کل میراث فرهنگی استان همدان در زمینه اعطای تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان ایجاد فروشگاه و نمایشگاه های دائمی مبل و منبت قول مساعد داده‌اند.

وی بیان کرد: شهرستان تویسرکان برای بهره وری حداکثری از ظرفیت بخش تولیدات صنایع مبل و منبت خود علاوه بر ایجاد بیشتر نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های دائمی به توسعه تعاونی‌ها، حضور مستمر و پررنگ بخش خصوصی و ایجاد چرخه کامل تولید، تکمیل و فروش صنایع این حوزه نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم جشنواره صنایع مبل و منبت روستای اشترمل 222 شهریورماه با حضور معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، استاندار همدان و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی آغاز به کار کرده بود.

اشترمل یکی از روستاهای شهرستان تویسرکان در 8 کیلومتری شرق تویسرکان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان