اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. شهريور 1396 - 15:29   |   کد مطلب: 26599
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:
زبان هنر؛ ابزار مؤثری در ارائه الگوهای مناسب زیست محیطی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: زبان هنر خصوصا سینما در ارائه الگوهای مناسب زیست محیطی اثربخش تر از ابزار دیگر است.
الگوهای مناسب زیست محیطی

به گزارش صبح الوند، فاضل عبادی اظهار کرد: یکی از مشکلات جهانی، موضوع تخریب محیط زیست است که اگر اقدامی در این راستا صورت نگیرد جامعه و حیات انسانی و دیگر موجودات به خطر می‌افتد.

 

وی افزود: حفاظت از محیط زیست جزو برنامه‌ها و اولویت کاری دولت تدبیر و امید بوده و آقای روحانی با توجه به اهمیتی که به موضوع محیط زیست قائل است دولت خود را دولت محیط زیست می‌داند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، برگزاری جشنواره‌های هنری چون جشنواره فیلم سبز را در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست بسیار اثربخش دانست و گفت: ارائه الگوهای زیست محیطی از طریق هنرهایی چون سینما به جامعه، نقشی مهم در حفظ محیط پیرامونی ما خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: وقتی موضوع مهمی چون حفظ محیط زیست با ابزار هنر و توسط هنرمندان در یک جشنواره مهمی چون جشنواره فیلم سبز به مخاطبان عرضه می‌شود نسبت به دیگر ابزار اثربخشی بیشتری داشته و جامعه آن را بهتر می‌پذیرد.

 

عبادی ادامه داد: جشنواره فیلم سبز فرصتی است تا فیلمسازان و مستند سازان خود را در حوزه محیط زیست و ارائه الگوهای مناسب زندگی در راستای حفاظت از محیط زیست محک بزنند و در رقابت با فیلمسازان خارجی در این مسیر بهتر گام بردارند.

 

وی افزود: از متولیان امر خصوصا سازمان حفاظت محیط زیست برای برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنیم و امیداوریم که در سال‌های آینده این جشنواره با قدرت و فراگیری بیشتری در سطح استان همزمان با سراسر کشور برگزار شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ابراز امیدواری کرد که هنرمندان استان نیز حضور در این جشنواره و بخش‌های مختلف آن را غنیمت بشمارند و با خلق آثار سینمایی، مستند، انیمیشن، عکس و کاریکاتور بتوانند با تعداد بیشتری از آثار در آن حضور یابند.

 

گفتنی است ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در مرکز همایش های بین المللی و قرآنی همدان از 18 تا 22 شهریور در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان