اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. شهريور 1396 - 10:20   |   کد مطلب: 26566
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان گفت: انجام هرگونه پیش فروش اینترنتی و سرویس دربستی در ایام اربعین ممنوع است و تخلف محسوب می شود.

به گزارش صبح الوند، مصطفی پناهنده در نشست هماهنگی اجرای طرح اعزام زائران اربعین حسینی در جمع روسای راهداری و حمل و نقل شهرستان های استان، مسئولان انجمن شرکت های مسافربری و مدیران شرکت های مسافربری استان همدان با تأکید بر اینکه در ایام اربعین باید هر گونه سرویس غیرضروری حذف شود، اظهار داشت: در ایام اربعین اولویت اداره حمل و نقل زائران هستند و ناوگان حمل و نقل باید در این ایام آزاد باشد.

 

وی افزود: البته این بدین معنا نیست که تمامی سرویس ها حذف شوند بلکه تنها سرویس های ضروری برقرار هستند و خدمات لازم به مردمی که نیاز به حمل و نقل عمومی دارند نیز انجام می شود.

 

پناهنده با اشاره به اینکه جابجایی زائران از پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه سال جاری انجام می شود، یادآور شد: از همه شرکت ها مسافربری تقاضا داریم که در این مدت 10 روز همت و تلاش مضاعفی داشته باشند و نسبت به رفت و برگشت زائران اهتمام لازم را انجام دهند.

 

 

*به هیچ وجه نبودن مدیران شرکت های مسافربری در ایام اربعین را نمی پذیریم

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه به هیچ وجه نبودن مدیران شرکت های مسافربری در ایام اربعین را نمی پذیریم، تصریح کرد: مدیران شرکت های مسافربری باید در ایام اربعین حضوری مستمر و فعال در شرکت ها داشته باشند و در غیر این صورت بازخواست می شوند.

 

مصطفی پناهنده افزود: از ادارات شهرستانی که پایانه مسافربری دارند نیز می خواهیم حتما نماینده ثابتی در پایانه مسافربری برای نظارت داشته باشند.

 

وی به حضور پررنگ مدیران فنی در این ایام اشاره و خاطرنشان کرد: مدیران فنی نیز باید حضوری مستمر داشته باشند تا بتوانند بازدید کاملی از وسائط نقلیه داشته باشند که اتوبوس های اعزامی هیچگونه ایرادی نداشته باشند.

 

پناهنده ادامه داد: بررسی مدارک از جمله معاینه فنی، کارت سلامت، تمدید دفترچه و کارت هوشمند باید در اولویت قرار گیرد که سفری پر از آرامش برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) فراهم شود.

 

وی احترام و عزت زائران امام حسین(ع) را از اولویت های مهم رانندگان در طول سفر برشمرد و ابراز داشت: با توجه به سردی هوا در آن ایام، رانندگان باید همچنین نسبت به وسایل گرمایشی وسائط نقلیه خود اطمینان لازم را داشته باشند.

 

این مسئول در ادامه از انجمن های صنفی خواست نسبت به تعیین نرخی معقول و منصفانه نسبت به رفت و برگشت زائران اقدام کنند.

 

*برپایی 3 موکب بین راهی برای میزبانی از زائران اربعین

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان همچنین از برپایی3 موکب بین راهی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی خبر داد و افزود: با همکاری اداره اوقاف، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی فدک یک، مجتمع فدک دو و همچنین مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی پردیس غرب برای پذیرایی از زائران حسینی برقرار می شود.

 

مصطفی پناهنده از رانندگان خواست با صبر و حوصله بیشتر درمسیر موکب ها توقف کرده تا زائران در این موکب ها استراحت کرده و پذیرایی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه پارسال در ایام اربعین حسینی 1203 سفر توسط حمل و نقل استان انجام شد، اذعان داشت: 33 هزارو 667 زائز در این ایام جابجا شدند که امسال در تلاش هستیم بتوانیم حداکثر و تمامی مسافران را جابجا کنیم.

 

این مسئول راهداری استان از رانندگان خواست علاوه بر رفت زائران نسبت به برگشت آنها نیز سرعت عمل لازم را داشته باشند تا شاهد موج انبوهی از مسافران در مرز نباشیم.

 

پناهنده ادامه داد: پارسال در ایام اربعین حسینی مرز مهران برای استان ما تعیین شده بود و زائران از طریق این مرز به سمت کربلا اعزام می شدند  که امسال خوشبختانه با امنیتی که ایجاد شده مرز خسروی برای اعزام زائران در نظر گرفته شده است.

 

گفتنی است، در این نشست روسای راهداری و حمل و نقل شهرستان های استان، مسئولان انجمن شرکت های مسافربری و مدیران شرکت های مسافربری استان همدان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان