اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 21:41   |   کد مطلب: 26565
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان:
جشنواره فیلم سبز دغدغه حفظ محیط زیست را تقویت می‌کند
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: برگزاری جشنواره ها از جمله جشنواره فیلم سبز یک عامل اساسی در تقویت و ایجاد دغدغه حفظ محیط زیست است.
جشنواره فیلم سبز دغدغه حفظ محیط زیست را تقویت می‌کند

به گزارش صبح الوند، رضوان سلماسی ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم سبز در همدان با بیان اینکه حفظ محیط زیست باید برای همه ما مهم باشد، اظهار داشت: همدان به عنوان نگین سبز در سال‌های گذشته در سطح کشور مطرح بوده و به خاطر عدم توجه به محیط زیست آسیب دیده است.

 

وی افزود: همه مناطق کشور به فراخور دچار آسیب زیست محیطی شده اند که یکی از دلایل آن این است که محیط زیست در سال های گذشته اولویت کاری هیچ کدام از نهادها و ارگان‌ها و حتی مردم نبوده است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان اضافه کرد: حالا که متوجه شدیم با تخریب محیط زیست سرمایه‌های اجتماعی و منابع حیاتی را از دست می‌دهیم، مباحث حفظ محیط زیست کمی تقویت شده اما هنوز به اندازه کافی حفاظت از محیط زیست به دغدغه عمومی تبدیل نشده است.

 

وی فرهنگ سازی در خصوص حفظ محیط زیست را وظیفه دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر دانست و گفت: باید دغدغه مندی مردم و شهروندان در خصوص حفاظت از محیط زیست را به صورت گسترده در بین اقشار مختلف مردم ایجاد کرد.

 

وی به موضوع بحران آب نیز گریزی زد و بیان کرد: بحران آب در دهه‌های آینده می‌تواند همه مردم را درگیر کند، بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌هایی یک عامل اساسی در تقویت و ایجاد دغدغه حفظ محیط زیست است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: باید برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان در جشنواره فیلم سبز بیشتر انجام شود چراکه اگر این افراد به محیط زیست علاقمند شوند در راستای حفظ آن تلاش خواهند کرد و آنها مدیران و مسئولان آینده کشور هستند که می‌توانند با نگاه محیط زیستی اقدام کنند.

 

وی برگزاری جشنواره فیلم سبز را لازم و مهم برشمرد و گفت: برای برگزاری این جشنواره و دیگر برنامه‌های محیط زیستی همه مسئولان باید دست به دست هم بدهند و این موضوع را نهادینه کنند تا بیشتر از این محیط زیست را دچار آسیب نکنیم و آینده بهتری برای محیط زیست کشورمان رقم بزنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان