اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. شهريور 1396 - 23:08   |   کد مطلب: 26517
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با بیان اینکه ۶۱ موافقت‌نامه اصولی برای احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان همدان صادر شده است گفت: ۹ مجتمع خدمات رفاهی در همدان در حال ساخت است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, محمد رودباری پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح یک مجتمع خدماتی رفاهی در محور همدان_ قزوین اظهار داشت: همدان از استانهای غربی است که کوریدور شرق به غرب و شمال غرب به جنوب است.

وی بیان کرد: راه همدان مناسب ترین راه برای عبور استانهای ایلام، کردستان و کرمانشاه است و از سوی دیگر صد درصد حمل کالا و بار از راه و جاده‌های استان از غرب انجام می‌شود ضمن اینکه افتتاح راه آهن همدان نیز ظرفیت جدیدی را ایجاد کرده ولی این ظرفیت نمی‌تواند نقش عمده‌ای را در حمل و نقل داشته باشد و همچنان بخش زیادی از حمل و نقل از طریق جاده انجام می‌شود.

رودباری عنوان کرد: خوشبختانه پروژه‌های زیادی در ایجاد زیرساخت، حمل و نقل و تبدیل باندهای دوخطه به چهارخطه در راستای ایمنی جاده‌ها انجام شده است که کوریدور شمالی حدود 85 کیلومتر، محور همدان- کبودراهنگ- قیدار، کنارگذر اسدآباد، همدان و شیرین سو، محور نهاوند- کرمانشاه، نهاوند- بروجرد، نهاوند- آورزمان، ملایر- جوکار- تویسرکان، تویسرکان- کنگاور و غیره چهارخطه های در دست اقدام هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه با بهره‌برداری از این چهارخطه‌ها طول این مسیرها از 600 کیلومتر به 900 کیلومتر می‌رسد گفت: استان همدان 5 هزار و 400 کیلومتر راه دارد که از این مسافت 85 کیلومتر آزادراه است که 3.5 درصد آزادراه‌های کشور با 1.2 مساحت آزادراه‌های کشور را دارد.

رودباری با بیان اینکه دو هزار و 180 کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان وجود دارد تصریح کرد: این میزان 2.3 از راههای روستایی آسفالت شده کشور را به خود اختصاص داده ضمن اینکه 3.6 درصد از بزرگراه‌های کشور در همدان قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 37 اکیپ فعال راهداری در جاده‌های استان فعالیت دارند افزود: مهمترین مقوله در بحث راهداری ارتقای ایمنی جاده‌ها ایمنی راه‌ها از جمله کنترل پرتگاه‌ها، ایمنی پل‌ها و ایجاد شیروانی در راه‌هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل 96 شرکت حمل و نقل کالا در استان همدان فعال است ضمن اینکه 13 هزار و 14 کامیون ملکی نیز از استان همدان در سراسر کشور فعال است.

رودباری با بیان اینکه سال گذشته بارنامه 10 میلیون تن کالا با 9 درصد افزایش مواجه بوده است گفت: این آمار در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد را نشان می‌دهد که با توجه به کاهش میزان صادرات سیمان از همان این رقم قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه این میزان رشد بارنامه نسبت به سال گذشته نشان‌دهنده خروج رکود حمل و نقل جاده‌ای در استان است عنوان کرد: در حال حاضر 19 هزار راننده در حمل و نقل کالا در استان و 3 هزار شاغل در بخش حمل و نقل مسافر فعال هستند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: 52 شرکت حمل و نقل مسافر با فعالیت حدود 29 اتوبوس در استان وجود دارند که امیدواریم این شرکت‌ها در خدمات‌دهی رقابت‌پذیر و پایدار باشند.

رودباری با بیان اینکه در حمل و نقل مسافر نیز همنام‌سازی به سرانجام رسیده است افزود: هم اکنون 332 دستگاه اتوبوس، یک‌هزار و 52 دستگاه مینی بوس و 778 خودرو سواری در حمل و نقل جاده‌ای استان فعال هستند.

وی با اشاره به مشکل فرسودگی کامیون ها بیان کرد: 6 هزار و 600 کامیون از 13 هزار و 400 کامیون در همدان فرسوده هستند که امیدواریم با ارائه تسهیلات فراهم شده در نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای تلاش مضاعف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: 66 دستگاه تردد شمار در محورهای شریانی همدان وجود دارد که سال گذشته 110 میلیون رکورد را به ثبت رساندند و امسال نیز 9 درصد افزایش تردد ها را در همدان داشتیم.

رودباری با بیان اینکه در حال نصب 52 دوربین در جاده‌های استان هستیم افزود: دیتاهای 23 دوربین در حال انتقال است.

وی از وجود 6 مرکز معاینه ماشین‌های سنگین با تجهیزات خوب در استان خبر داد و افزود: وجود و صدور بارنامه در سازمان حمل و نقل جاده‌ای توانسته تا حدودی ایمنی خودروها در جاده و کاهش تصادفات را فراهم آورد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان