اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. شهريور 1396 - 17:54   |   کد مطلب: 26489
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسدآباد از اجرای طرح «هر روستا یک محصول» در ١٠ روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، اصغر شرکایی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: از ابتدای تابستان امسال گسترش روستا تعاون‌ها در سطح کشور آغاز شده که در همین راستا در شهرستان اسدآباد نیز این برنامه در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه توسعه و گسترش «روستا تعاون‌ها» موجب مهاجرت معکوس و ایجاد اشتغال با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت در سطح روستاها خواهد بود، افزود: در حال حاضر بین معاونت روستایی استانداری و بنیاد برکت و بانک سینا دو تفاهم‌نامه بسته شده که در همین راستا بنیاد برکت برای ایجاد اشتغال و گسترش روستا تعاون‌ها تا سقف ٢ میلیارد تومان و بانک سینا تا سقف یک میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌کند.

شرکایی خاطرنشان کرد: در راستای گسترش روستا تعاون‌ها در شهرستان اسدآباد ١٠روستا به عنوان هدف در سالجاری معرفی شده که در این روستاها طرح هر روستا یک محصول اجرا خواهد شد به طوریکه به مناسبت هفته تعاون در روستاهای دهنو، جنت‌آباد و مزرعه بید دو تعاون روستا افتتاح می‌شود.

وی تعاون روستای دهنو را در بحث گیاهان دارویی و تعاون روستای جنت‌آباد و مزرعه بید در بحث قالیبافی، منبت و دوخت لباس و عروسک‌سازی عنوان کرد و افزود: در دیگر روستاهای هدف معرفی شده نیز ایجاد و فعالیت و گسترش تعاون روستاها در دست پیگیری است.

شرکایی در ادامه تعداد تعاونی‌های این شهرستان را  ٣۶٢ تعاونی اعلام کرد و از اجرای ١٠ برنامه به مناسبت هفته تعاون در این شهرستان خبر داد و گفت: مسابقات ورزشی، کلاس‌های فرهنگی، افتتاحیه و اختتامیه کلاس‌های فرهنگی، بازدید از واحدهای تعاونی و افتتاح ٢ تعاون روستا از اهم برنامه‌هایی است که در هفته تعاون در شهرستان اسدآباد در حال اجرا است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان