اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. شهريور 1396 - 8:06   |   کد مطلب: 26477
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: همکاری اداره تعاون صفر بوده است و تنها حمایتی که شاهد آن بودیم از طرف پارک علم و فناوری بوده است وگرنه هیچ یک از ارگان های دیگر حمایتی از شرکت ما نداشتند.
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان

به گزارش صبح الوند، محمد علی فراقیان مدیرعامل شرکت دانش بنیان ابزار صنعت موج ساز و کارآفرین برتر در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند، با اشاره به اینکه شرکت دانش بنیان سهامی خاص توزیع کننده اسمارت هوم یا DMS و سیستم های آبیاری است گفت: از سال 89 مشغول به کار شدم و از سال 92 به صورت رسمی فعالیت داشتم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این شرکت 8 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند افزود: شرکت ما  34 نمایندگی در سراسر کشور دارد که افرادی هم به در این نمایندگی ها وارد عرصه کار و اشتغال شده اند.

 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در پاسخ به اینکه آیا محصولات شرکت به دیگر کشورها صادر میشوند یا خیر گفت: در حال حاضر محصولات تولیدی شرکت را به دیگر کشور ها صادر نمیکنیم اما تحقیقات و بازاریابی در کشور هایی همچون ترکیه و عراق صورت گرفته و با توجه به نیاز آن کشورها به محصولات ما در آینده صادرات خواهیم داشت.

 

فراقیان در ادامه در پاسخ به اینکه آیا اداره ی کار و تعاون همکاری خوبی با شرکت داشته یا خیرعنوان کرد: چرا دروغ بگویم؟ همکاری اداره تعاون صفر بوده است و تنها حمایتی که شاهد آن بودیم از طرف پارک علم و فناوری بوده است وگرنه هیچ یک از ارگان های دیگر حمایتی از شرکت ما نداشتند.

 

 

مدیر عامل شرکت دانش بنیان در ادامه تصریح کرد:  صندوق نوآوری و شکوفایی دولت و معاونت علمی  نهاد ریاست جمهوی در بحث تسهیلات و دریافت وام کمی به شرکت ما کمک کرده اند اما  بیشتر فعالیت ما با آورده های شخصی بوده و تا به حال در بحث تولید مبلغی حدود 850 میلیون تومان سرمایه گذاری کردیم.

 

وی تعاونی هارا در شرکت های دانش بنیان بدون نقش دانست و با اشاره به اینکه پایه و اساس شرکت دانش بنیان تولید محصولات هایتکسی است که در گذشته نبوده گفت: علت این است که بحث تعاونی ها در شرکت های دانش بنیان جا نیافتاده و حتی تعاونی ها دقیقا نمیدانند که باید در بحث بازاریابی چه کار کنند و چگونه عمل کنند.

 

مدیر عامل شرکت دانش بنیان مردم همدان را خوش استقبال و بد بدرقه خواند و اظهار کرد: همدانی ها به خصوص مسئولین ادارات از محصول ما که به عنوان یک محصول هایتک که قبلا در انحصار اروپا و آمریکا بوده استقبال خوبی نکردند؛ البته در حرف مورد استقبال قرار گرفتیم و فقط قول حمایت دادند که هیچکدام را عملی نکردند.

 

 

وی ادامه داد: ما این محصولات را  بسیار مقرون به صرفه در کشور تولید کردیم و سعی بر این داشتیم در بحث کاهش مصرف انرژی مفید باشد، یعنی وقتی  دستگاه نصب شود از حالت لوکس بودن خارج باشد، این محصولات با قیمت های گزاف وارد ایران میشد ولی ما این محصولات را در شرکت به شیوه ای تولید کردیم که کمترین هزینه با بالاترین کیفیت را درکنار هم داشته باشیم و همه مردم جامعه توانایی استفاده از آن را داشته باشند.

 

فراقیان با اشاره به اینکه در حال حاضر دوران سربازی را پشت سر میگذارد گفت: زمانی که بنده برای امریه اقدام کردم به همه ارگان ها و ادارات همدان رفتم و رزومه کاری را نشان دادم ، همه مسئولان از روزمه بنده تعریف کردند اما گفتند نمیتوانند مرا جذب کنند؛ کمترین کار مسولین حمایت بود ، خوب یک نیروی متخصص به صورت رایگان مشغول فعالیت میشد اما حمایت نکردند؛ اداره تعاون  صراحتا گفتند ببخشید ما مهندس الکترونیک پذیرش نمیکنیم ؛ قطعا اگر آنجا بودم تاثیرات مثبتی میگذاشتم چرا که میدانم مشکل در بحث تولید فرآوان است و میتوانستم خیلی از مشکلات را حل کنم و حتی  برای دیگر شرکت ها راه حل ارائه دهم اما هیچ ارگانی حمایت نکرد تا حتی به صورت امریه فعالیت کنم.

 

مدیر عامل شرکت دانش بنیان در ادامه با اشاره به ارسال رزومه کاری خود برای شهر اراک تصریح کرد: زمانی که رزومه کاری خود را برای شرکت مبنی که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ایران در حال فعالیت است ارسال کردم در همان روز اول بنده را پذیرش کردند و با استقال آنان رو به رو شدم، شهرهای دیگر خیلی خوب رسیدگی میکنند اما متاسفانه این رسیدگی ها در  همدان خوب نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه در هیچ زمینه ای روی همدان حساب باز نکردند گفت: شهرهای دیگرچه در بحث استقبال و حمایت و چه در بحث بازاریابی خوب هستند و میتوان روی آن ها حساب باز کرد و حتی وامی که من میگیرم از کرمانشاه است نه همدان.

 

فراقیان با اشاره بر همکاری برخی از مسئولین اداره تعاون افزود:  ما با برخی مسئولین همچون آقای جعفری همکاری داشتیم ،ایشان در بحث کارآفرینی از ما حمایت کردند اما متاسفانه سایر همکارانشان استقبالی از ما نکردند حتی ما پیشنهاد همکاری برای بحث صادرات داشتیم و همینطور گفتیم تولید بخشی از کاردر  تهران است و میخواستیم آن را هم وارد همدان کنیم که مورد استقبال قرار نگرفت .

 

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تاکید کرد: حیف است این محصول از همدان خارج شود و در تهران و یا شهرستان های دیگر تولید شود، چرا که  میتواند در بحث تولید و بازاریابی به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی داشته باشد و اقتصاد استان را درجهت مثبت حرکت دهد.

 

فراقیان در پایان گفت: اگر بخواهم درد و دل کنم باید بگویم انتظار حمایت ازمسولین داشتم، چه در بحث پشتیبانی و چه در بحث مالی اما شاهد هیچگونه حمایتی نبودم و لازم است بگویم اگر بانک ها و ارگان ها حمایت مالی  داشته باشند تاثیرات خوبی در روند شرکت  ما خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان