اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. شهريور 1396 - 23:49   |   کد مطلب: 26455
معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان:
۸۰ درصد مسیرهای عبوری میدان امام همدان پیاده‌راه می‌شود
معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان گفت: ۸۰ درصد مسیرهای عبوری میدان امام(ره) همدان پیاده‌راه می‌شود.

به گزارش صبح الوند، مجید یوسفی نوید در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ساختار شهر همدان ظرفیت خودرومحوری ندارد، گفت: دیدگاه خودرومحوری باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی شهر را به سمت انسان‌محوری هدایت می کند تا شهری آرام شکل گیرد، گفت: شهرسازی همدان به واسطه خودرومحوری، ضربه‌های بسیاری را متحمل شده چراکه از سال ۶۳ خودرو محور اصلی تمام طرح‌های شهری همدان بوده است.

یوسفی‌نوید به پیاده‌راه سازی میدان امام (ره) همدان اشاره و ایجاد فضاهای جذاب، ایجاد ارتباطات نزدیک انسانی، توجه به محیط زیست و توجه به آثار تاریخی دارای ارزش را از مزایای پیاده‌راه‌سازی برشمرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان در ادامه با بیان اینکه با پیاده‌راه شدن میدان امام(ره)، هدایت ترافیکی در چهار خیابان اصلی منتهی به این میدان انجام می‌گیرد، گفت: با اجرای این طرح، چرخش خودرو در میدان حضرت امام(ره) دیگر وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بر مبنای طرح تعریف شده، ۸۰ درصد مسیرهای عبوری میدان امام(ره) پیاده‌راه و ۲۰ درصد بقیه هدایت ترافیکی خواهد شد.

وی عنوان کرد: میدان امام(ره) یک ظرفیت گردشگری برای شهر همدان بوده و جای تأسف دارد که این طرح در سال‌های پیش اجرایی نشده چراکه در این صورت همدان در حوزه گردشگری می‌توانست بسیار جلوتر از حال حاضر باشد.

یوسفی‌نوید با اشاره به اینکه بر اساس اصول شهرسازی به دو روش باید با ترافیک برخورد شود، گفت: عریض‌سازی خیابان‌ها و ایجاد پل در شهر و از طرفی گران کردن حمل و نقل شخصی و تمرکز بر روی حمل و نقل عمومی از جمله اقدامات در راستای برخورد با ترافیک است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان