اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. شهريور 1396 - 14:28   |   کد مطلب: 26445
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابه‌جایی ۴ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۹۵۵ تن انواع کالا طی ۵ ماه نخست امسال خبرداد.
جابه‌جایی بیش از4 میلیون تن کالا در همدان

به گزارش صبح الوند،  مصطفی پناهنده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از جابه‌جایی ۴ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۹۵۵ تن انواع کالا طی ۵ ماهه اول امسال در استان همدان خبرداد و بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۳.۷ درصدی مواجه بوده است.

 

مصطفی پناهنده با اشاره به روند انجام امور مربوط به حمل و نقل برون شهری کالا اظهار داشت: پذیرش درخواست متقاضیان تأسیس، صدور و تمدید پروانه فعالیت آنها، تحلیل و بررسی عملکرد و حمل و نقل انواع کالاهای تولیدی در استان همدان نخستین گام در این بخش است.

 

وی شناسایی مراکز عمده کالا در شهرستان‌ها و هماهنگی لازم برای حمل قانونمند آن، پیگیری و رفع مشکلات حمل  به‌خصوص در مراکز عمده بار شامل کارخانه ها را از سایر امور و اقدامات بنیادی ایجاد زمینه حمل و نقل کالا در استان اعلام کرد.

 

پناهنده از صدور ۲۹۱ هزار و ۵۸۸ برگ بارنامه حمل کالا طی سال جاری در استان همدان خبر داد و با بیان اینکه سال گذشته ۳ میلیون و ۸۷۹ هزارو ۸۷۷ تن کالا حمل و ۲۶۵ هزارو ۳۲۷ برگه بارنامه صادر شد، گفت: میزان صدور بارنامه نیز ۹.۹ درصد افزایش یافته است.

 

وی محصولات عمده جابه‌جا شده در بخش مواد معدنی را سیمان، محمولات معدنی (شن وماسه)، سنگ آهن، شمش آهن، کلینگر، فرآورده‌های نفتی (گازوییل - بنزین) و محصولات کشاورزی نظیر گندم، جو و ذرت، سیب زمینی، چغندر قند و هندوانه اعلام کرد.

 

پناهنده باتاکید براینکه ۹۶ شرکت حمل و نقل کالا امر جابه‌جایی بار را در استان همدان به انجام می‌رسانند، گفت: ۱۸ هزار و ۹۵۹ نفر از رانندگان دارای کارت هوشمند فعال در حوزه حمل کالا هستند.

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: در راستای تحقق دولت الکترونیک و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای الکترونیکی در بخش حمل و نقل کالا با نصب شبکه هوشمند توزین در حال حرکت (wim) اطلاعات مربوط به اضافه تناژ ناوگان باری و تخلفات سرعت وسایل نقلیه ثبت و به مرکز مدیریت راه‌ها و پلیس راه استان مخابره می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان