اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. شهريور 1396 - 6:49   |   کد مطلب: 26440
همزمان با گرامیداشت هفته دولت پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور وزیر بهداشت، معاونان، استاندار، رئیس دانشگاه و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار گرفت که یکی از مهمترین پروژه ها نخستین پروژه طب سنتی منطقه غرب کشور در همدان است.
افتتاح نخستین پروژه طب سنتی منطقه غرب کشور در همدان

به گزارش صبح الوند، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با حضور در استان همدان به افتتاح پروژه های درمانی،بهداشتی و آموزشی پرداخت؛ وی با حضور در استان های نهاوند و اسد آباد به افتتاح پروژه ها پرداخت و سایر پروژه های شهرستان های همدان توسط معاونین وی افتتاح شد.

 

*بیمارستان فرشچیان همدان مرکز مهم تشخیص و درمان بیماری قلب

سیدحسن قاضی زاده هاشمی پس از حضور در همدان به بیمارستان فرشچیان رفته و مرکز سیتی آنژیوگرافی بیمارستان فرشچیان را افتتاح کرد، گفتنی است برای این مرکز اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی پس از افتتاح این پروژه تاکید کرد: بیمارستان فرشچیان همدان جزء مراکز مهم تشخیص و درمان بیماری‌های قلب و عروق در غرب کشور میباشد و به لطف پروردگار اساتید متبحری در این حوزه هستند و میتوانند خدمات زیادی را به مراجع کنندگان ارائه دهند.

 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بیمارستان فرشچیان از همه نوع امکانات برخوردار میباشد و فقط  در بخش آنژیوگرافی با کمبود امکانات مواجه بود که خداراشکر در این بخش هم تجهیز شد و علاوه بر همدان سایر استان های همجوار هم میتوانند از این بخش بهره ببرند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پایان با اشاره به اینکه مردم باید مراقب سلامتی خود باشند گفت: مردم باید ورزش را فراموش نکنند و مراقب میزان قند و چربی خود باشند.

 

*آغاز ساخت کتابخانه مرکزی ومرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی

 در ادامه کلنگ زنی برای آغاز ساخت کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی در حضور قاضی زاده هاشمی اتفاق افتاد و سپس به افتتاح مرکز مدیریت آزمون دانشکده علوم پزشکی به متراژ بیش از هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال پرداخت، لازم به ذکر است این مرکز مجهز به بیش از 80 یونیت کامپیوتری است.

 

افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی بعث

بیمارستان سوانح سوختگی بعثت استان همدان با حضور وزیر بهداشت و درمان، استاندار همدان، نمایندگان مردم همدان و تعدادی از مسئولان استان در مجموعه فوق تخصصی بعثت همدان افتتاح گردید.

 

مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بعثت در این مراسمبا اشاره به اینکه زیربنای این بخش 6 هزار مترمربع  میباشد گفت: آغاز احداث این ساختمان از سال 1389 شروع شد و برای احداث آن 200 میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

 

حمید کیانی در با اشاره به این که تعداد تخت های این بیمارستان 49 عدد است و علاوه بر آن 6 تخت خدمات سرپایی لحاظ شده افزود: این بیمارستان دارای  24 تخت در بخش بستری تخت در اورژانس، 3 اتاق عمل مجهز، 8 تخت هایپرباریک، 8 تخت Bicu، پنج تخت ریکاوری و رادیولوژی دیجیتال است.

 

*یکی از معایب انتخابات وعده‌ وعیدهای کاندیداها بود

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با حضور در شورای اداری استان همدان ضمن اشاره به اینکه دولت دوازدهم باید روحیه کار را ادامه دهد گفت: از استاندار همدان و همینطور از مدیریت آقای موسوی‌بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم قدردانی می‌کنم.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید به وعده هاعمل کنند افزود:  یکی از معایب انتخابات وعده‌ وعیدهای کاندیداها بود، مردم ما حافظه قوی در ثبت وعده ها  در ذهن خود دارند پس باید مراقب باشیم وعده های الکی ندهیم.

 

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه اشاره کرد : بالغ بر 400 پروژه با هزار میلیارد تومان در استان افتتاح شده است که در اجرای این طرح ها با مشکلات زیادی روبه رو بودیم و آنچه که مردم از بیرون میبینند با چیزی که ما درگیر آن هستیم متفاوت است.

 

وی با تاکید بر اینکه همدان می‌تواند قطب پزشکی شود گفت:  من معتقدم در استان همدان، کرمانشاه و خوزستان میتوان بیشترین سرمایه‌گذاری را کرد که این موضوع  هم به امنیت و هم به سرمایه‌گذاری کمک خواهد کرد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اینگونه نبوده که با واگذاری برخی مراکز اعتبار تامین  شود، پس نیاز به جراحی وجود دارد ،همه باید مشارکت کنند و نباید ایستاد و گفت که تنها دولت کار انجام دهد.

 

*11هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام خواهند شد

حسن قاضی زاده هاشمی در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان با تاکید بر اینکه کاستی ها و کمبود هایی در انجام کار وجود دارد اظهار کرد: نباید گفت بدون نقص هستیم وقتی در مسئولیت های سنگین قرار می گیریم باید بپذیریم نواقص در تمام افراد وجود دارد و به نسبت توانمندی و اخلاص در امور، افراد متفاوت هستند.

 

وی در ادامه  با بیان اینکه امکانات برای موفقیت افراد اثرگذار است، افزود: مردم امیدواری میخواهند و نباید امید کاذب و اطلاعات خلاف واقع داد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره بر اینکه مردم علاقمند بودند کار دولت یازدهم ادامه پیدا کند گفت: رسانه ها می توانند به مردم  کمک کنند تا امیدوار باشند وهمچنین  میتوانند یادآوری کنند که مسئولین نیز کوتاهی نکنند؛ مردم مطالباتی دارند و باید به آن ها توجه کرد .

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه نباید هیچ مشکلی از سوی شرکت ها در زمینه دارو ایجاد شود عنوان کرد: بیماران هموفیلی برای ادامه حمایت به فاکتورهای خود نیاز دارند و باید این موضوع پیگیری شود.

 

قاضی زاده هاشمی در ادامه افزود: دلیل گرانی خدمات دندانپزشکی در استان و کشور این است که کمتر از پنج درصد خدمات دندانپزشکی درابتدای دولت یازدهم در مراکز دولتی ارائه می شد وهدف  دولت بر این بود که  از 5 درصد به 25 درصد برسد اما با این وجود در پنج نوبت برای هفت میلیون نفر که در مجموع به 35 میلیون نفر می رسد، طرح پیشگیری در بخش دندان پزشکی انجام شده است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان کرد:  برای افراد زیر 14 سال در هزار کلینیک دندانپزشکی خدمات به صورت رایگان ارائه می شود که این کلینیک ها با تعرفه پایین ایجاد شده اما بیمه ویژه دندانپزشکی بسیارمهم است و در برخی کشورها تحت پوشش بیمه ها نیست و امیدواریم در دولت دوازدهم بیمه ویژه ای برای این خدمات ایجاد شود.

 

قاضی زاده هاشمی آمار کاهش پوسیدگی دندان را از 2/1  به 1/8  دانست و گفت: دولت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی سرمایه گذار نیست و بخش خصوصی در این حوزه فعال است و در استان همدان هم باید جذب سرمایه گذاری صورت بگیرد و امیدواریم با افتتاح بخش گیاهان دارویی در همدان شاهد پیشرفت های روز افزود در این حوزه باشیم.

 

وی با اشاره به این که میزان بدهی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی همدان 260 میلیارد تومان است افزود: امیدواریم این بدهی پرداخت شود چراکه روی  بخش های مختلف دیگر تاثیرات منفی میگذارد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه بیان کرد:  فاصله زیادی تا خودکفایی تجهیزات پزشکی  داریم، 35 درصد تجهیزات داخل کشور ساخته می شود و بعد از طرح تحول نظام سلامت دو هزار میلیارد تومان از شرکت های دانش بنیان خریداری شده است.

 

وی ادامه داد:  در حوزه اشتغال سهم هر سازمانی مشخص شده است و در دولت گذشته 50 هزار شغل مستقیم در وزارت بهداشت ایجاد شده است و امید می رود این روند  ادامه یابد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تاکید بر اینکه مجوز استخدام دریافت شده است افزود: 11 هزار نفر در بیمارستان ها مشغول به کار خواهند شد و ما امیدواریم تمهیدات لازم را برای اشتغال افراد در سال آینده  توسط سازمان امور استخدامی فراهم شود.

 

قاضی زاده هاشمی در پایان یکی از مشکلات استان همدان را نبود چند بیمارستان خصوصی  خوب در استان دانست و گفت: در همدان بخش خصوصی وجود ندارد در حالیکه می تواند منبع توریست سلامت باشد.

 

*افتتاح نخستین پروژه طب سنتی منطقه غرب کشور

در ادامه افتتاح پروژه ها  سلامتکده طب سنتی (باغ بدیع الحکما) به عنوان نخستین پروژه‌ طب سنتی منطقه غرب کشور توسط وزیر بهداشت افتتاح شد.

 

این باغ محوطه ای به وسعت 2 هزار متر مربع دارد و دارای ساختمانی با قدمت زیاد و معماری سنتی قاجاری است که متعلق به طبیب قدیمی معروف به بدیع الحکماء بوده است.

 

برای تملک این باغ و ساختمان  حدود 3 میلیارد تومان( به اقساط دراز مدت ) که از محل درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی است استفاده شده.

 

از محوطه باغ برای مقاصد فرهنگی استفاده و طبقه همکف این عمارت سلامتکده طب سنتی و در طبقه فوقانی آن موزه دانشگاه علوم پزشکی همدان دایر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان