اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. شهريور 1396 - 22:32   |   کد مطلب: 26418
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه مشترکان همدانی ۱۶۸ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهی دارند گفت: شرکت گاز همدان بیشترین مطالبات معوقه را در بین شرکت‌های گاز سراسر کشور دارد.
گاز همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, محمدمهدی مهدوی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت:  576 هزار مشترک گاز در سطح استان همدان وجود دارد که 35 درصد مشترکان روستایی هستند.

مهدوی با بیان اینکه 313 هزار علمک منصوب در سطح استان قرار دارد که 46 هزار آن سهم روستاهاست افزود: 93 درصد مشترکان گاز در استان مسکونی هستند.

وی با بیان اینکه امسال 65 واحد صنعتی در همدان به مشترکان شرکت گاز اضافه شدند گفت: در حال حاضر 2 هزار و 150 واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده این شرکت در هفته دولت بیان کرد: 13 روستا در همدان گازدار شدند که 9 روستا در ملایر، 3 روستا در نهاوند و یک روستا در همدان است.

وی با اعلام اینکه در سطح استان همدان از یک‌هزار و 80 روستا، 996 روستا گازدار هستند بیان کرد: همچنین این 13 روستا با احداث 56 کیلومتر شبکه گذاری، 500 مورد نصب انشعاب و 3 ایستگاه تقلیل فشار گازدار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه 520 خانوار روستایی به شبکه گاز می‌پیوندند گفت: پروژه گازرسانی به این روستاها با اعتبار 58 میلیارد ریال به انجام رسیده است.

مهدوی عنوان کرد: نفوذ گاز در خانوارهای روستایی به 99.8 درصد ارتقا می‌یابد ضمن اینکه پس از پایان گازرسانی به نقاط روستایی، توسعه گاز رسانی در بخش شهری و روستایی نخواهیم داشت و بیشترین تمرکز در استان همدان بر ارتقای بهره‌وری، خدمات و نگهداری از تأسیسات متمرکز می‌شود.

وی از گازدار شدن 15 روستای دیگر تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: از این تعداد هشت روستا در ملایر و شش روستا در کبودراهنگ است که با بهره‌مندی این روستاها از گاز، تعداد روستاهای دارای انشعاب گاز در همدان به یک‌هزار و 11 روستا می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر سه روستا نیز در حال فعالیت برای گازرسانی و هفت روستای دیگر در دستور کار برای انتخاب پیمانکار است گفت: از 59 روستای باقیمانده که از گاز طبیعی بهره‌مند نیستند، بخشی فاقد سکنه بوده و برخی با خانوار اندک است که شرایط گازرسانی را ندارند.

مهدوی اظهار داشت: امسال حدود 95 کیلومتر شبکه شهری و روستایی ایجاد شد، 100 علمک جدید، پنج هزار و 200 اشتراک جدید و 68 واحد صنعتی جدید نیز گازدار شدند.

وی مصرف گاز طبیعی از ابتدای امسال تاکنون را یک‌هزار و 340 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به افزایش 15 درصدی مصرف گاز در بخش صنعتی و نیروگاهی بیان کرد: در بخش نیروگاهی مصرف گاز معادل 630 میلیون مترمکعب و حدود 47 درصد است که 807 میلیون متر مکعب در مدت پنج ماهه متعلق به مصرف نیروگاهی و صنعتی است که 60 درصد کل مصرف استان را شامل می‌شود.

مهدوی بیان کرد: سه کارخانه سیمان در استان 8.5 درصد گاز را مصرف کردند ضمن اینکه 51 درصد در شهرستان کبودراهنگ، 14.5 درصد در همدان، هشت درصد در ملایر، 8.2 درصد در رزن و 7.4 درصد در نهاوند و 5.5 در بهار بوده است.

وی اعلام کرد: 30 درصد مصرف مربوط به شهرها، 9.4 درصد روستاها و 60 درصد نیروگاهی و صنعتی است ضمن اینکه سه کارخانه سیمان در استان همدان 930 هزار متر مکعب و 42 جایگاه فعال CNG نیز روزانه 480 هزار متر مکعب مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در بخش نیروگاهی 13 درصد و در بخش صنعتی 11.5 درصد رشد مصرف گاز داشتیم گفت: در بخش شهری 8 درصد کاهش مصرف و در بخش روستایی معادل 3 درصد کاهش مصرف انجام گرفته است.

مهدوی اظهار داشت: در سال 95 حدود 18 هزار خدمت از طریق دفاتر پیشخوان ارائه شد و امسال 22 هزار و 750 خدمت از طریق دفاتر پیشخوان دولت به مردم انجام گرفت.

وی بیان کرد: سال گذشته در بخش فناوری روش جدیدی برای صدور قبض آنلاین ایجاد شد و در شهرستان بهار، لاله‌جین و صالح‌آباد که حدود 6 درصد مشترکان را به خود اختصاص می‌دهد، اجرایی شد که طی آن در بهار 280 هزار قبض صادر شد و امسال صدور قبض به این روش در دو شهرستان کبودراهنگ و نهاوند نیز پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اعلام کرد: تلفن گویای 38282011 با 8 خط یکی دیگر از خدمات شرکت گاز بوده که در اختیار مشترکان قرار گرفته و اعلام بدهی مشترک، دریافت ارقام مشترک، اطلاع‌رسانی و شکایت را دارد ضمن اینکه یکی دیگر از خدمات برقراری سیستم پیامکی شرکت گاز با شماره 30008811 است به نحوی که با ارسال شماره اشتراک، آخرین مبلغ گازبها داده می‌شود.

وی اظهار داشت: تمام مشترکان خانگی شهر و روستا و عشایر زیر پوشش بیمه حوادث گاز هستند به طوری که در سال‌های قبل ماهانه 50 تومان برای بیمه مشترک در قبض لحاظ می‌شد، اما امسال این رقم به 100 تومان افزایش یافته است و به طوری که پرداخت غرامت برای فوت برای هر نفر در هر حادثه که قبلا 150 میلیون ریال بود، به 300 میلیون ریال افزایش یافته است.

مهدوی عنوان کرد: غرامت نقص عضو و از کارافتادگی که برای هر نفر در هر حادثه قبلاً 50 میلیون ریال بود اکنون به 200 میلیون ریال رسیده و جبران خسارت‌های مالی به واحدهای مسکونی و املاک واحدهای مسکونی مجاور که دچار خسارت شده‌اند نیز به ازای هر مورد که قبلاً 350 میلیون ریال بود، دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته اگر مشترک استانداردهای لازم را رعایت نکرده بود، بیمه بابت خسارت مبلغی را پرداخت نمی‌کرد اما در دو سال اخیر اگر مشترک در رعایت استانداردها نیز مقصر باشد بیمه‌گر موظف است حمایت کند.

مدیرعامل شرکت گاز با اشاره به قانون مجازات استفاده از انشعابات غیرمجاز که تخلف و دستکاری در کنتور دارند گفت: در گذشته اگر کسی بدون حق اشتراک از گاز استفاده می‌کرد جرم محسوب می‌شد اما با قانون جدید هم مشترک وهم کسی که مشترک نیست، مشمول جرایم سنگین می‌شوند.

مهدوی با بیان اینکه اکنون 168 میلیارد تومان بدهی معوقه شرکت گاز استان است گفت: بدهی بخش خانگی60 میلیارد تومان، واحدهای صنعتی و تولیدی 50 میلیارد تومان، بدهی مشترکان بخش عمومی 18.3 میلیارد تومان، یک و نیم میلیارد تومان بدهی بخش مراکز مذهبی، بدهی جایگاه‌های CNG به مبلغ 22.5 میلیارد تومان و 3 میلیارد تومان نیز بدهی واحدهای تجاری به شرکت گاز است.

وی عنوان کرد: شرکت گاز نسبت به همه شرکت‌های خدمات‌رسان در استان بیشترین مطالبات را دارد به گونه‌ای که امکان وصول نیست ضمن اینکه در بین شرکت های گاز کشور نیز بیشتریم میزان معوقات را داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه مطالبات شرکت گاز همچنان نجومی است، تصریح کرد: : بدهی سیمان نهاوند به شرکت گاز 17.5 میلیارد تومان، سیمان همگتانه 10 میلیارد تومان و سه جایگاه CNG در ملایر و نهاوند 14.5 میلیارد تومان بدهی دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته از 322 میلیارد قبض صادر شده، 180 میلیارد تومان آن وصول شده است، عنوان کرد: 458 مشترک از 576 هزار مشترک شرکت گاز با اختصاص 0.8 مشترکان 79 میلیارد تومان بدهی دارند.

مهدوی اعلام کرد:میزان بدهی های این شرکت امسال نسبت به سال 91 85 درصد رشد را نشان می‌دهدو به سبب برخی ملاحظات در استان برای واحدهای تولیدی و صنعتی مجبور به مماشات هستیم ولی باید در نظر داشت که همین جریمه معوقات را نیز قانون تعیین کرده که باید اجرا شود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 4.5 درصد گاز دریافتی، حدود 170 میلیون مترمکعب هدررفت گاز بود گفت: بخش قابل توجهی از هدررفت گاز بابت تخلفات و دستکاری‌هاست و متاسفانه در برخی جایگاه‌های CNG نیز به صورت سازمان یافته و حرفه‌ای با تغییر چرخ دنده کنتورهای گاز، اقدام به تخلف در مصرف گاز کرده‌اند که برخی کشف شده است و کبالغ هنگفتی نیز از این راه به دست آورده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان