اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. شهريور 1396 - 11:30   |   کد مطلب: 26408
با حضور استاندار همدان در مجتمع مسکوني 180 واحدي آفتاب 1776 پروژه مسکن در همدان به بهره‌برداري رسيد.
بیش از هزار پروژه مسکن در همدان به بهره‌برداري رسيد

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نيکبخت  در مراسم افتتاح مجتمع مسکوني 180 واحدي آفتاب ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا به خصوص 8 هزار شهيد استان همدان با بيان اينکه در راستاي ارتقا و تعالي استان در هفته دولت يک‌هزار ميليارد تومان پروژه بهره‌برداري يا کلنگ‌زني مي‌شود، اظهار کرد: تاکنون در استان همدان 26 هزار واحد مسکوني تحويل متقاضيان شده است.

 

وي با بيان اينکه حدود 3 هزار واحد ديگر بايد به متقاضيان تحويل داده شود، ادامه داد: 500 واحد از اين تعداد فاقد متقاضي هستند.

 

استاندار همدان با بيان اينکه از 2 هزار و 500 واحد داراي متقاضي يک‌هزار و 500 واحد در سال جاري تحويل متقاضيان مي‌شود، بيان کرد: يک‌هزار واحد در سال آينده تحويل متقاضيان خواهد شد.

 

وي با اشاره به اينکه به زودي شاهد اجراي عمليات مسکن اجتماعي خواهيم بود که از تدابير و برنامه‌هاي دولت است، افزود: در هفته دولت سال جاري حدود 163 ميليارد تومان طرح در شهرستان همدان افتتاح و کلنگ‌زني مي‌شود که از اين ميزان 120 ميليارد تومان از طرح‌ها مربوط به افتتاح است.

 

نيکبخت با بيان اينکه بنياد مسکن همانند اداره مسکن و شهرسازي تلاش‌هاي ارزشمندي از خود نشان داده به نحوي که در هفته دولت امسال يک‌هزار و 766 واحد مسکن شهري و روستايي در استان به بهره برداري مي‌رسد، بيان کرد: اين 180 واحد مجتمع آفتاب امروز براي نمونه با 94 ميليارد تومان اعتبار افتتاح شد.

 

وي با بيان اينکه انجام عمليات اجرايي 172 هزار متر مربع ساختمان‌سازي کار آساني نيست و همت مي‌خواهد، تصريح کرد: اميدواريم مسکن در کشور رونق خود را پيدا کند.

 

استاندار همدان با تاکيد بر اينکه 250 شغل در دل مسکن قرار دارد و وقتي مسکن رونق پيدا کند 250 شغل نيز فعال مي‌شوند، افزود: از بخش مسکن اشتغال فراواني بيرون مي‌آيد

.

وي با اشاره به اينکه دولت در چهار سال گذشته خدمات شايسته‌اي در زمينه بين‌المللي و داخلي از خود نشان داده است، بيان کرد: مردم با شعور به روش، راه و برنامه‌هاي دولت اعتماد کردند و با راي دوباره خود به آن مهر تاييد زدند.

 

نيکبخت با اشاره به اينکه مجلس در ادامه از دولت حمايت کرد و راي خوبي به وزراي پيشنهادي دولت داد، يادآور شد: 12 نفر از اعضاي کابينه بيش از 209 راي اعتماد از مجلس کسب کردند.

 

وي با بيان اينکه شاهد برگزاري مراسم تنفيذ پرمهر و پرعنايتي از سوي مقام معظم رهبري بوديم، ادامه داد: قوه قضائيه پشتيباني خود را براي حمايت از دولت اعلام کرده است.

 

استاندار همدان افزود: دولت حمايت رهبري، پشتيباني مردم و همراهي و همکاري مجلس و قوه قضائيه را دارد پس بايد کار کرد و برنامه‌ها را عملياتي کرد.

 

وي با اشاره به اينکه مردم مطالبه و مسؤولان نيز تعهد دارند، تاکيد کرد: بايد شرايط به گونه‌اي باشد که در پايان دولت دوازدهم عمده‌ترين مسائل و مشکلات مردم حل شده باشد.

 

نيکبخت با بيان اينکه همه بايد تلاش کنيم برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي اجرايي و به آن سرعت داده شود، افزود: استان همدان در اجراي اقتصاد مقاومتي و ايجاد اشتغال پيشرو بوده و با همه محدوديت‌ها جزو سه استان نخست کشور در اشتغال ايجاد شده هستيم.

 

وي با بيان اينکه اجراي راه‌آهن ملاير در برنامه است و بين همدان و ملاير خط اتصالي ايجاد خواهد شد، تصريح کرد: طراحي و اجراي ايستگاه راه آهن همدان در شهر را وزير راه و شهرسازي به مسابقه گذاشته است.

 

استاندار همدان با بيان اينکه براي فرودگاه بين‌المللي همدان 32 ميليارد تومان براي آن هزينه شده است، ادامه داد: گردشگري استان همدان بسيار مستعد است و استان همدان بايد به مقصد اول گردشگري تبديل شود.

 

وي با بيان اينکه در استان همدان 3 هزار و 332 حلقه چاه مجاز در راستاي صرفه‌جويي در مصرف آب مجهز به کنتور هوشمند شدند، افزود: از ادامه کار 2 هزار و 300 حلقه چاه غير مجاز در استان همدان جلوگيري شده است.

 

نيکبخت با اشاره به آبرساني به نيروگاه شهيد مفتح از محل پساب تصفيه‌خانه همدان براي نخستين بار در کشور افزود: 51 درصد اراضي آبي استان همدان زير پوشش آبياري تحت فشار قرار دارد.

 

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي در استان همدان نيز گفت: در مجموع اعتبارات هزينه شده براي يک‌هزار و 776 واحد بهره‌برداري شده 94 ميليارد تومان از محل تسهيلات، آورده متقاضي و منابع داخلي بنياد مسکن است.

 

حسن ظفري با بيان اينکه امروز يک‌هزار و 776 واحد مسکن به صورت متمرکز به بهره‌برداري مي‌رسد، اظهار کرد: 892 واحد از اين تعداد در قالب 6 پروژه مسکن شهري با اعتبار 51 ميليارد و 500 ميليون تومان به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

وي بيان کرد: 937 واحد از تعداد يک‌هزار و 776 واحد در قالب مسکن روستايي با اعتبار 42 ميليارد و 600 ميليون تومان اعتبار افتتاح مي‌شود.

 

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي در استان همدان افزود: در مجموع اعتبارات هزينه شده براي يک‌هزار و 776 واحد بهره‌برداري شده 94 ميليارد تومان از محل تسهيلات، آورده متقاضي و منابع داخلي بنياد مسکن است.

 

وي در ادامه به بيان اينکه مجتمع 180 واحدي آفتاب به متراژ زمين 6 هزار و 750 متر مربع است، افزود: متراژ کل بنا 18 هزار و 300 متر مربع، متراژ مفيد بنا 14 هزار متر مربع و متراژ محوطه 4 هزار و 250 متر مربع است.

 

ظفري با بيان اينکه 17 ميليارد تومان براي ساخت اين پروژه اعتبار هزينه شده است، بيان کرد: مجتمع آفتاب در هفت طبقه ساخته شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان