اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. شهريور 1396 - 17:42   |   کد مطلب: 26405
همزمان با هفته دولت کتاب درسی «انسان و محیط زیست» در همدان رونمایی شد.
انسان و محیط زیست

به گزارش صبح الوند، ظهر سه شنبه و همزمان با هفته دولت کتاب درسی «انسان و محیط زیست» پایه یازدهم تحصیلی در همدان رونمایی شد و دبیران سراسر کشور کارگاه‌های سه روزه آموزشی-توجیهی درس انسان و محیط زیست را برای آمادگی تدریس در سال تحصیلی جدید، آغاز کردند.

 

این رخداد همزمان با هفته دولت توسط ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان همدان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان انجام شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ابتدای مراسم رونمایی از کتاب و افتتاح کارگاه های آموزشی بیان کرد: نظام آموزشی ما در خصوص آموزش محیط زیست دچار یک غفلت مزمن بوده و این در حالی است که موضوع آموزش محیط زیست در دنیا افزون بر ۷۰ سال سابقه دارد.

 

محمدرضا محمدی با بیان اینکه ریشه مشکلات محیط زیست در فقدان آموزش و فرهنگ سازی است بر ارتباط عینی دانش آموزان با طبیعت در جریان آموزش کتاب «انسان و محیط زیست» و استفاده از فارغ التحصیلان محیط زیست برای آموزش کتاب تاکید کرد.

 

وی همچنین با اشاره به بین رشته ای بودن درس انسان و محیط زیست ابراز امیدواری کرد: با توجه به اختیاری شدن این درس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از سال تحصیلی جدید، درس انسان و محیط زیست برای همه رشته های دانشگاهی اجباری شود تا از این طریق و ایجاد مسئولیت اجتماعی در این راستا، بتوان بر بحران های محیط زیست فائق آمد.

 

وی اضافه کرد: کارگاه های آموزشی-توجیهی درس انسان و محیط زیست با حضور مربیان ۳۱ استان کشور طی سه روز و در سه گروه با تقسیم بندی جغرافیایی و بومی ادامه خواهد داشت.

 

سرگروه تالیف و ویراستار علمی کتاب نیز بیان کرد: نیروهای آموزش و پرورش می توانند کتاب را تدریس کنند اما امیدوارم در استخدامی های بعدی آموزش و پرورش برای تدریس این کتاب از فارغ التحصیلان رشته محیط زیست نیز بهره گرفته شود.

 

نازیا ملک محمودی با بیان اینکه کار تدوین کتاب انسان و محیط زیست از مهر ماه سال گذشته آغاز شد، گفت: این جرقه اولیه است و امیدواریم با تدریس این کتاب، دغدغه ملی در خانواده ها و دانش آموزان ایجاد شود و همه مردم ما بخواهند که محیط زیست پاکی داشته باشیم و برای آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان