اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. شهريور 1396 - 9:06   |   کد مطلب: 26378
رییس فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی:
مطالبات بازنشستگان بصورت مکتوب به رئیس مجلس اعلام شده است
رییس فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی گفت:درخواست بازنشستگان حقوق کافی ومتناسب با تورم؛تامین اجتماعی وبیمه درمانی کامل و فضا هایی مناسب جهت پیگیری امورشان است.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی که در اجتماع بازنشستگان حضور یافت گفت: بازنشستگی درواقع مرحله‌ای از زندگی کارکنان است که دیگر ضرورتی ندارد تا کار و فعالیت داشته باشند ،باید در کنار خانواده ،به کارهای مورد علاقه خود بپردازند.

 

ووی اظهار داشت؛ براساس قوانین حقوقی و منشورهای جهانی بهره مندی از زندگی در محیطی امن، سالم،دارای استانداردهای رفاه اجتماعی و اقتصادی و شهروندی حق مسلم هر فرد است و برای هر نوع مساله ای که این حق را تهدید،کند باید تدبیری اندیشیده شود.

 

این نماینده مجلس افزود:براساس تحقیقاتی که صورت گرفته است،نیاز بازنشستگان در سه حوزه اساسی طبقه بندی شده است،داشتن حقوق ومزایای کافی که بتواند آنها را در یک جامعه برای زندگی مستقل حمایت کند،امکانات بیمه ای و رفاه اجتماعی که دغدغه بیماری و مشکلات جسمی را از این قشر بگیرد،داشتن فضایی امن ومناسب تا به دور از هیاهوی  زندگی ماشینی بتوانند ساعاتی از روز  را در کنار یکدیگر جمع شوند وبا هم ،به فعالیتهای ورزشی و تفریحی و تبادل تجارب و دیدگاه بپردازند.

 

وی اظهار داشت:اما متاسفانه بازنشستگان معفول مانده اند،برخلاف انتظار بازنشستگی در ایران دوران رسیدن به آرامش و آسایش نیست‌،زیرا براساس الگوی فرهنگی ما این دوره ،یک دوره پرهزینه محسوب می شود،یعنی فرد بازنشسته به عنوان بزرگتر خانواده محور فعالیتها ورفت وآمدهای خانوادگی قرار می گیرد،اما حقوق نا کافی بسیاری از بازنشستگان از نظر امنیت اجتماعی،مسکن و..آنها رادچار مشکلات زیادی کرده است.

 

حاجی بابایی تاکید کرد:این موارد نشان می دهد که قوانین تامین اجتماعی برای بازنشستگان نیاز به بازنگری دارد،زیرا باید با توجه به شرایط و تورم موجود در جامعه افراد سالمند و بازنشسته مورد توجه واقع شوند.

 

وی گفت؛انتخاب شغل دوم و سوم توسط بازنشستگان بلافاصله بعداز بازنشستگی پیام خوبی ندارد،این یعنی علیرغم تعاریف متعدد بازنشستگی، این فرد تا کار نکند نمی تواند زندگی خود را تامین کند.

 

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی کشور گفت؛وقت تعلل نیست باید همگام با دنیا حرکت کنیم یعنی در این زمینه به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بازنشستگان  پس از فراغت از کار اینهمه نگران معیشت  وزندگی خود نباشند.

 

وی ادامه داد؛باید توجه داشت بازنشستگان با تجارب ارزنده ای که در طول سنوات خدمت کسب کرده اند ،باید در مرکز توجه قرار گیرند،به این منظور ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از این ظرفیتها،توجه به مسائل رفاهی و تامین اجتماعی و تفریحی،ایجاد فرصت برای کسب مشاوره مدیران از این گنجینه های فرهنگی واجتماعی می تواند به توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور کمک کند و برای بازنشستگان نیز با ایجاد زمینه مشارکت در این فعالیتها به افزایش سلامت جسمی و روانی منجر شود.

 

این نماینده مجلس گفت؛توجه به بهداشت روانی بازنشستگان یکی از اساسی ترین اولویت های برنامه ششم توسعه است که در قالب برنامه هایی مانند یکسان سازی حقوق بازنشستگان،ایجادزمینه های تامین اجتماعی این گروه فرهیخته پیش بینی و مصوب شده است.

 

وی اظهار داشت؛به منظور تحقق اهداف برنامه ششم توسعه برای این گروه عظیم که به عنوان منابع تولید فکر واندیشه همواره دغدغه قانونگذاران در تدوین  برنامه های توسعه ای بوده اند و به منظور حفظ شان ،منزلت و جایگاه این عزیزان جلسات متعددی در سطح  کشور با نمایندگان بازنشستگان تشکیل و با نیاز سنجی علمی،نسبت به اولویت بندی برنامه ها اقدام شده است.

 

وی به قانون مدیریت خدمات کشوری نیز اشاره ای داشت و گفت:متاسفانه استثنائاتی که در این قانون اعمال شد؛موجب ناکارآمدی آن شده است.

 

حاجی بابایی به مکاتبه خود در این زمینه بارئیس مجلس اشاره کرد وگفت؛درخواستهای مطرح شده در جلسات در نامه ای به رئیس محترم مجلس منعکس شده است.

 

وی به درخواستهای نمایندگان  بازنشستگان اشاره کردوگفت:ادغام صندوقهای بازنشستگی ،مدیریت بهینه  منابع موجود،ایجاد بیمه تکمیلی مناسب برای بازنشستگان می تواند پاسخگوی نیازاین گروه در کشور باشد.

 

وی تاکید کرد؛تامین فضای مناسب برای گردهمایی، یکی از مطالباتی بود که در نشست های هم اندیشی با نمایندگان کانونهای بازنشستگی مطرح شد،این موضوع  مجدانه پیگیری و با جلب مشارکت نمایندگان کانونهای بازنشستگی  و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درحال اجراست،با زمینه ای که در همکاری ومشارکت دولت و مجلس ایجاد شده است امیدواریم این همدلی ومشارکت در در جهت حل مشکلات بازنشستگان کشور ،تاثیرگذار باشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان