اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. شهريور 1396 - 9:20   |   کد مطلب: 26359
فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه فعالیتها و برنامه های ابلاغی به سپاه تماما با وضعیت قابل قبول و خوبی اجرا شد افزود: خیلی از برنامه های ابلاغی به سپاه ناحیه با کیفیت و هم کمیت بیشتر انجام شد که یکی از دلایل انتخاب ما در جشنواره مالک اشتر بود.
فرمانده سپاه ناحیه همدان

به گزارش صبح الوند، به بهانه نمونه شدن سپاه ناحیه شهرستان همدان در جشنواره سراسری مالک اشتر برآن شدیم تا مصاحبه ای با فرمانده سپاه ناحیه همدان، سرهنگ حسن برزگر داشته باشیم.

 

سرهنگ پاسدار حسن برزگر در گفتگو با صبح الوند ، با بیان اینکه شهرستان همدان به دلیل قرار گرفتن در مرکز استان دارای فرصت ها و همچنین آسیب های متعددی است گفت: این فرصت ها و آسیب ها سبب میشود که سختی کار ما بیشتر شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان  به بیان تعداد حوزه های بسیج در سطح شهرستان پرداخت و گفت: در ناحیه همدان 8 حوزه برادر و 7 حوزه خواهر در محلات،  4 رده دانش اموزی داریم که دو خواهر و دو برادر هست،  2 رده بسیج فرهنگیان و در نهایت رده های اقشاری مثل قشر کارمندی، اصناف و... که در همه اقشار بسیج قشر دارد.

 

وی به بیان نحوه انتخاب سپاه ناحیه همدان در جشنواره مالک اشتر پرداخت و اظهار کرد: در سال 95 فعالیتهایی انجام شده  طی دو فرایند که یکی بحث  اشراف فرماندهی است  که به صورت فصلی سلسله مراتب رده های بالاتر رصد میشود و دیگری هم بحث نظارت ستادی که دو مرحله از ناحیه همدان توسط معاونت های استانی تشریف آوردند و در جمع بندی به این نتیجه رسیدند که در بین نواحی مقاومت ناحیه همدان به عنوان ناحیه برتر به جشنواره مالک اشتر در تهران انتخاب شد.

 

سرهنگ برزگر تصریح کرد: فعالیتها و برنامه های ابلاغی که بوده تماما همه با وضعیت قابل قبول و خوبی اجرا شد  و در خیلی  از برنامه ها هم با کیفیت و هم کمیت بیشتر انجام شد.

 

 

*جذب 106 درصدی نسبت به سهمیه در سپاه ناحیه

وی افزود: به عنوان نمونه در جذب 106 درصد به نسبت سهمیه که واگذار شده بود جذب داشتیم،  در اعزام خانواده معظم شهدا به مشهد مقدس 265 درصد،طرح احسان و کمک بلاعوض به محسنین ایثارگر و رزمنده بسیجی 223 درصد ،در سرکشی از خانواده های معظم شهدا 121 درصد انجام شد  و در نهایت نیروهای خوب شناسایی و بسیجیان توانمند به رده های تخصصی تیپ معرفی  و جذب شدند  و در آنجا به کار گیری شدند.

 

*برگزاری طرح جوانه های صالحین در 122 پایگاه

فرمانده سپاه ناحیه همدان  به اشاره به برگزاری حلقه های صالحین در سطح پایگاه های شهرستان گفت: در حلقات صالحین علاوه بر برنامه هایی درسطح پایگاهها بود ، هر دو هفته یکبار کلاس های نهج البلاغه برگزار نمودیم.

 

وی ادامه داد:  در سال گذشته 122 پایگاه طرح جوانه های صالحین را برگزار نمودند  که یک بستر خوبی برای جذب ، شناسایی و اشنایی نوجوانان و جوانان با بسیج و برنامه های بسیج بود.

 

سرهنگ برزگر با بیان اینکه در سال دو بار نظارت ستادی از حوزه هایی که مجری برنامه ها بودند صورت می گرفت افزود: این نظارت ها سبب شده که هم برنامه ها رصد شوند و با توجه به اینکه رده های برتر را  تشویق می کردیم انگیزه زیادی به آنها می دادیم.

 

*برگزاری بصیرت خانوادگی در مدارس شهرستان

وی در ادامه در خصوص  مباحث فرهنگی انجام شده  در سطح شهرستان گفت:  در موضوع بصیرت خانوادگی در مدارس به خصوص در مدارس آموزش وپرورش ناحیه 2 در چندین مدرسه برای والدین ،دانش آموزان جلسات بصیرتی با موضوعات مختلف مخصوصا اشنایی با فضای مجازی و شناخت آسیب ها وتهدیدهایی که در این فضای مجازی  است برگزار نمودیم..

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان  افزود: این جلسات با همراهی مربیان بصیرتی و تربیتی که اموزش و تبحر لازم را  داشتند برگزار و  با توجه به تخصصی که داشتند که درسطح مدارس حضور پیدا میکردنند .

 

وی برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در سطح شهرستان را از دیگر فعالیتهای فرهنگی سپاه ناحیه خواند و گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی به عنوان پایگاه فرهنگی در آرامگاه باباطاهر  و میدان سنگ شیر از جمله این نمایشگاه ها است.

 

 

*ساماندهی 45 تیم جهت تذکرلسانی در سطح شهرستان

سرهنگ برزگر در ادامه به تشریح اجرای طرح  تذکر لسانی پرداخت و گفت:  این طرح با همکاری نیروی انتظامی شهرستان همدان و پلیس امنیت اخلاقی بود که حول وحوش 45 تیم از خواهران و برادران  در این خصوص ساماندهی شدند.

 

وی افزود: قریب به 5 هزار و 700 موردتذکر لسانی به خانم هایی که پوشش مناسب نداشتند و 346 موردهم به اقایان تذکرداده شد و 50 مورد هم اخذ تعهد کتبی شده است که توسط مامورین ناجا انجام شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان  اظهار کرد: در راستای امربه معروف ونهی از منکر قریب به 2 هزار و 100 دقیقه  صوت و 634 دقیق تصویراز صدا وسیما پخش شد ودیگری هم برگزاری کارگاهای امربه معروف ونهی از منکردر بین بسیجیان و همایشهای فصلی که بین انها بود و دیگری هم  ارشاد محله محوری که توسط هیاتهای امربه معروف ونهی از منکر انجام می شد .

 

*برگزاری برنامه ابروی محله در مقابل درب منازل شهدا

وی به تشریح برنامه ابروی محله پرداخت و گفت:  برنامه های  ابروی محله به ان صورت بود که در مقابل درب منازل شهدا یادواره برگزار و  بسیار موثر بود و همچنین برنامه هنر شهادت را داشتیم که به صورت شبیه خوانی از زندگی شهدا به نمایش گذاشته میشد.

 

سرهنگ برزگر در ادامه به بیان فعالیتهای قرارگاه های مختلف سپاه ناحیه همدان پرداخت و گفت: از این قرارگاه ها می توان به قرارگاه  حضرت ولی عصر(عج)، قرارگاه جوادالائمه(ع) و قرارگاه نصرت اشاره کرد.

 

وی در خصوص برنامه های قرارگاه حضرت ولی عصر (عج) گفت:  این قرارگاه سعی کرد از کارشناسان از جمله از پزشکان، ماماها از دامپزشکان از کارآفرینان، مشاور حقوقی ومذهبی، طب سنتی و مشاوران موثر در بحث هدایت تحصیلی و همچنین کارشناس هایی که راجع به اسیب های اجتماعی و پیشگیری از جرائم تخصص داشتند کمک گرفتیم.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان  ادامه داد: برنامه ها به این صورت بود که با اعلام قبلی با هیات امنای مسجد، فرمانده پایگاه، روحانی آن مسجد هماهنگی می شد و با نصب بنرها و اطلاع رسانی قوی این تیم کارشناسی که حدود 15 نفر در مساجد محلات حضور پیدا می کردند و مشاوره میدادند و عمدتا از این طرح در مناطق پایین شهر استقبال خیلی خوبی شد و هم اکنون هم ادامه دارد.

 

وی افزود: این برنامه را به صورت یک هفته در میان داریم و تلاشمان این است که  بتوانیم هر هفته این برنامه را در یکی از مساجد اجرا کنیم.

 

سرهنگ برزگر به تشریح فعالیتهای قرارگاه جوادالائمه (ع) پرداخت و گفت: قرارگاه جوادالائمه طرحی است برای مقابله با اعتیاد با یک روش نرمی  در چندین مرحله است و به نوعی که  یک انزجار عمومی در آن محله ایجاد بشود و به نوعی یعنی یک مشارکت عمومی در مقابله با اعتیاد شکل می گیرد و این طرح در دو  شهرستان ملایر و فلاورجان که در کشور پایلوتش بوده برگزار شده است.

 

وی تاکید کرد: در استان همدان در شهرستان همدان و سه شهر دیگر هم این کار را انجام می دهند اما برنامه دراین دو شهرستان ویژه است.

 

 

*قرارگاه نصرت پیام های بسیج را به صورت نمایشی به مردم می رساند

فرمانده سپاه ناحیه همدان  در ادامه به تشریح فعالیتهای قرارگاه نصرت پرداخت وگفت: برنامه های این قرارگاه  که در سطح پارکها وتفرجگاه ها برگزار می شد به این صورت بود که که شب ها گروهی از دوستان با اجرای نمایش و همچنین سرود ضمن ایجاد یک  فضای بانشاط پیام اصلی را با زبان هنر وشیوایی بیان می نمودند.

 

وی تصریح کرد:عمدتا در این برنامه افرادی حضور داشتند که شاید در مساجد و در خیلی از مکان هایی که بسیج تریبون داشته حضور نداشتند و در این تفرجگاهها پیام ما را متوجه میشدند.

 

سرهنگ برزگر درادامه با اشاره به برگزاری برنامه نهضت روشنگری گفت: این برنامه در قالب نشست های حوزه ای و مردمی در پایگاه ها و مساجد برگزار شد وبالای 200 مورد  جلسات روشنگری داشتیم.

 

وی به بیان فعالیتهای بسیج سازندگی ناحیه سپاه پرداخت و گفت:  بسیج سازندگی در تهیه و توزیع  اصله های نهال مثمر و همچنین دوره های اموزش اقتصاد مقاومتی با کمک مربیانی که از اداره فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی می امدند فعالیت های موثری انجام داده است.

 

*آموزش 450 نفر در طرح های بسیج سازندگی

فرمانده سپاه ناحیه همدان  ادامه داد:  در این خصوص مربیان  به روستاها اعزام می شدند و در زمینه آموزش پرورش دام سبک و سنگین ، زنبور عسل، آموزش اسانس گیری و عرقیات گیاهی  و کشت زعفران آموزش می دیدند.

 

وی افزود: 450 نفر در طرح های بسیج سازندگی آموزش دیدند و برای انها گواهی صادر شد و از طرف دستگاهای ذیربط و اعطای تسهیلات به کسانی که میتوانسنتند در این عرصه های اقتصاد مقاومتی کار بکنند رقم قابل توجهی واگذار شد  و همچنین دو نمایشگاه اقتصاد مقاومتی داشتیم.

 

سرهنگ برزگر با اشاره به اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم گفت: در جهت محرومیت زدایی از روستاها ، گروههای جهادی ثبت نام شده بسیجیان و  راساماندهی و اعزام می کردند به به روستاها و جاهایی که نیاز بیشتری داشتند.

 

 

*تعمیر و مرمت 14 مدرسه در سطح شهرستان

وی افزود:  در خصوص بهسازی ومرمت و تعمیر مدارس در مناطق محروم ، 14 مدرسه درسطح شهرستان رنگ آمیزی و تعمیر شدند.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان  ادامه داد: دیکر فعالیتها ساخت  و تعمیر خانه نیازمندان ، کمک به برداشت محصولات کشاورزی و اعزام تیمهای پزشکی به مناطق محروم و مناطق عشایری در چندین مرحله بود.

 

وی در ادامه به تشریح فعالیتهای تیم های اندیشه ورزی سپاه ناحیه پرداخت و گفت: این تیم ها براساس نیازها ومسائلی که ناحیه فکر میکرد از نظر متخصصین ونخبگان میتواند استفاده بکند تشکیل شده بود که 33 جلسه در این خصوص  داشتیم .

 

 

*نقش موثر بسیج جامعه زنان در ترویج ازدواج آسان

سرهنگ برزگر با اشاره به فعالیتهای بسیج جامعه زنان گفت: بسیج جامعه زنان طرح پیوند آسمانی را با موضوع ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تهیه جهیزیه دنبال می کرد که آمار قابل توجهی بود.

 

وی برگزاری جشن کوثر با حضو 4 هزار نفر را از دیگربرنامه بسیج جامعه زنان خواند و ادامه داد: گردهمایی چندهزاری خانمها در هفته حجاب وعفاف که سال قبل در بلوارارم  و امسال هم با  عنوان مدافعان حریم خانواده در پیاده راه بوعلی برگزار شد از دیگر فعالیتهای آنان بود.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان  ادامه داد: دیگربرنامه ها برگزاری جشن 3 هزار نفری میلاد حضرت معصومه (س) روز دختر بود که بسیج جامعه زنان زحمت کشید کارگاه های مهارتهای زندگی ،سبک زندگی اسلامی و موضوعاتی همچون ترویج ازدواج آسان و  کاهش طلاق دراین کارگاهها اموزش داده میشد .

 

وی با اشاره به توزیع سبدهای کالایی  در بین خانوادههای نیازمند در ماه مبارک رمضان گفت: این طرح به این صورت بود که پایگاه ها افراد تحت پوشش را شناسایی  و کمک ها را از خیرین جمع اوری و دربین نیازمندان توزیع و فقط در یک مرحله برای 800 خانواده سبد کالا توزیع شد.

 

سرهنگ برزگر با اشاره به  راه اندازی تالار گفتمان بسیجیان  گفت: این برنامه  با فرمانده ناحیه و فرمانده سپاه استان برگزار میشد .

 

وی با اشاره به سیستم شباب اظهار کرد: بالای 200 نقطه از پایگاهایمان به بحث شباب که همان  شبکه اطلاع ر سانی بسیج وصل هستند  و پشتیبانی از سیستمهای رایانه ای انجام می شود.

 

*برگزاری طرح مودت فرماندهان پایگاه ها

فرمانده سپاه ناحیه همدان  طرح مودت فرماندهان پایگاهها در ماه مبارک رمضان را از دیگر طرح های سپاه ناحیه خواند و گفت: این طرح در اردوگاه ابوذر انجام شد و در افطاری در خدمت فرماندهان پایگاهها بودیم.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایشی  هشت گردان سپاه ناحیه گفت:  فعالیت های گردانهای بیت المقدس، کوثر و امام علی  (ع)، گشتهای عملیاتی که در طول سال پایگاه های ما انجام میداند، برگزاری تورهای ایست بازرسی، فراخوانی ها و پیاده روی های شبانه که توسط گردان های عاشورای پایگاه محور و همچنین توسط گردانهای الزهرا (س)انجام می شد.

 

*ایجاد بیش از 3 هزار متر مکعب سالن ورزشی در سطح شهر

سرهنگ برزگر در ادامه  به بیان تکمیل پروژه های نیمه کاره ابلاغی به مهندسی ناحیه پرداخت و گفت:  دراین خصوص قریب به 3 هزار و 200 متر مکعب سالن ورزشی در مناطق اسلام شهر، کوی ولیعصر و در شهرک فرهنگیان  ایجاد کردیم که عمدتا تلاش این بود که در مناطق محروم این برنامه ها باشد .

 

وی تشکیل بانک اطلاعاتی ومستندسازی املاک ناحیه وتعیین تکلیف حقوقی آنها را از دیگر فعالیت های سپاه ناحیه خواند و گفت:  اجرای برنامه هایی راجع به بحث مدیریت پسماند  و تفکیک زباله از دیگر فعالیتهای ما است..

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان  به  بیان برقراری امنیت توسط گردان امام علی(ع) در چهارشنبه آخر سال پرداخت و گفت:  گردان امام علی(ع) مانوری داشت که نصف شهر را تقسیم بندی کرده بودند  و در برقراری امنیت به  نیروی انتظامی کمک کردند.

 

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور توسط سپاه ناحیه افزود: در خصوص اعزام به جنوب 450 نفر به صورت متمرکز و 700 نفر  به صورت غیر متمرکز انجام شد و به مناطق غرب کشور هم قریب به 550 نفر اعزام شدند

 

سرهنگ برزگر  در ادامه با اشاره  به اینکه  برای هزار و 925 نفر  اردوهای کشوری برگزار  نمودند افزود: دراین خصوص اردوهای استانی 1360 نفر و شهرستانی 1579 نفر بودند.

 

وی بیان کرد: برگزاری مجامع بسیج شهرستان که به صورت دوباردر سال انجام شد و برگزاری کارگروهای تخصصی زیر مجموعه این مجمع برنامه هایشان را انجام میدادند از دیگر فعالیت های سپاه ناحیه بود.

 

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان  برگزاری برنامه های اموزشی برای خانواده های پاسداران را از دیگر فعالیتهای سپاه ناحیه خواند و افزود: مرکز خانواده سپاه با برگزاری کلاس های آموزشی درمورد فضای مجازی و گوشی های همراه با استفاده از اساتید فن ، برگزاری مسابقات قرانی ویژه خانواده های کارکنان،برگزاری پیاده روی خانوادگی کارکنان و اردوهای سیاحتی و فرهنگی کارهای موثری انجام داده است.

 

 وی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص کمک به جبهه مقاومت کمک های موثری انجام داده اند گفت: در دو مرحله گلریزان کمک های نقدی و غیرنقدی جمع اوری شد و وسایلی که موردنیاز عزیزان جبهه مقاومت بود جمع آوری شد و چند تا از پایگاهای خواهران همچون آمنه(س)، ام البنین و ام ابیها (س) در این زمینه ویژه زحمت کشیدند و بسته بندی با این عزیزان بود.

 

سرهنگ برزگر  در پایان گفت: اینها گوشه ای از فعالیتهای سپاه ناحیه همدان بود و سعی شد فقط خلاصه ای از ان بیان شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان