اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. شهريور 1396 - 9:12   |   کد مطلب: 26357
مدیر کل میراث فرهنگی اظهار کرد: با توجه به بضاعت بالای استان و جاذبه های تاریخی و طبیعی و همینطور صنایع دستی باید استان را هرچه بهتر در سطح بین الملل معرفی کنیم.
استان همدان را در سطح بین المللی معرفی کنیم

به گزارش صبح الوند،  شامگاه یکم شهریور ماه همزمان با زادروز حکیم بوعلی سینا و روز همدان جشن و برنامه متنوعی در جوار آرامگاه باباطاهر برگزار شد.

 

این برنامه با تلاوت آیات قرآن و خواندن سرود ملی آغاز شد؛ در ادامه این برنامه مسئولین استان ضمن تبریک مناسبت ها سخنرانی کردند که در ادمه خواهید خواند.

 

*بوعلی سینا همدان را به خوبی برای ماندگارشدن انتخاب کرد

حمیدرضا حاج بابایی نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به حضور دولت در سال 87 و پیشنهاد اعضای دولت مبنی بر اینکه همدان را به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن اسلامی معرفی کنند گفت: این پیشنهاد برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری در سال83 بود که فرمودند  در دنیا هیچ شهری با تاریخ همدان سرپا نیست و در حال حاضر همدان 3 هزار سال قدمت دارد که هزار و 300 سال قدمت آن قطعی است.

 

وی ادامه داد: باتوجه به سخنان رهبرایده گرفتیم و شروع به کار فرهنگی کردیم و سپس از سوی دولت پیشنهاد داده شد تا همدان به نام پایتخت تاریخ تمدن اسلامی و مصوب شود. 

 

نماینده مردم همدان و فامنین تصریح کرد: در آن زمان  بسیاری از استان ها ک نام نمیبرم معترض شدند چرا همدان را پایتخت تاریخ و تمدن نامگزاری میکنید و تصمیم برآن شد به مدت یکسال همه استاد و مدارک استان های خود را تحویل دهند و پس از بررسی ها و جمع بندی باز هم همدان پایخت تاریخ و تمدن اسلامی شدو با لطف خدا خداوند بزرگ همدان جایگاه خود را در جهان پیدا کرده و در تلاشیم تا روز به روز پیشرفت کند.

 

حاجی بابایی در ادامه اظهار کرد: خود را مدیون همدانی ها میدانیم و هرچه داریم از این مردم است که در هرجای دنیا باشند مایه  افتخار ما هستند.

 

وی در پایان با اشاره به زادروز بوعلی سینا گفت: حکیم بوعلی سینا دریافت که در کدام شهر ایران بماند و همدان را به خوبی انتخاب کرد و این حکیم بعداز گذشت هزار سال هنوز هم بوعلی سیناست و همدان نیز بعد از گذشت هزار و 300 سال همدان است.

 

این مراسم با همخوانی گروه سرود. نور المهدی و اجرای کنسرت زنده توسط مازیار فلاحی خواننده محبوب کشور ومراسم نورافشانی به پایان رسید.

 

 

*مدیر میراث فرهنگی: باید استان همدان را به خوبی در سطح بین الملل معرفی کنیم

علی مالمیر، رئیس میراث فرهنگی استان ضمن خیرمقدم ، روز همدان را به همدانی ها، روز  پزشک  را به پزشکان و زادروز بوعلی سینا حکیم هزاره ها را به همه عالمیان که در سرتا سر گیتی هستند تبریک گفت.

 

مدیر کل میراث فرهنگی همدان در ادامه با اشاره به برنامه های متنوعی که از امروز و به مدت یک هفته برگزار میشود گفت: برنامه های فرهنگی تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد و در تلاشیم تا شهروندان و همینطور مسافران استان از برنامه ها لذت ببرند.

 

مالمیر از برگزاری جشن ملی منبت در شهرستان ملایرخبر داد و افزود:  برای پیشرفت و برگزاری مراسم ها در سطح ملی باید با بخش های خصوصی تعامل بیشتری داشته باشیم و بتوانیم استان همدان را هرچه بهتر به کل کشور و همینطور جهان معرفی کنیم.

 

وی ادامه داد: در چارچوب تعاملاتی که با سازمان میراث فرهنگی کشور داشته ایم تصمیم برآن شد همدان به زودی به عنوان پایتخت تاریخی در آسیا معرفی شود و با توجه به این مسئله باید پروژه های عظیمی متناسب با گردشگری همچون پروژه هایی که در تبریز در دست اقدام است در نظر گرفته شود .

 

مدیر کل میراث فرهنگی در پایان گفت: با توجه به بضاعت بالای استان و جاذبه های تاریخی و طبیعی و همینطور صنایع دستی باید استان را هرچه بهتر در سطح بین الملل معرفی کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان