اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مرداد 1396 - 17:10   |   کد مطلب: 26312
سرپرست گروه نمایشی راسپینا از اکران نمایش سیرک سیار از یکم تا۱۷شهریور خبر داد.
اکران نمایش سیرک سیار از یکم شهریور ماه در همدان

به گزارش صبح الوند، فرزاد لباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبر نگاران با اشاره به اکران نمایش سیرک سیار گفت: این نمایش از ۱تا۱۷شهریور در سالن اصلی مجتمع شهید آوینی  در دو سانس ازساعت ۵و نیم و۷بعدازظهر به روی صحنه خواهد رفت.

 

 لباسی با تاکید بر اینکه گروه‌های نمایشی  از سوی هیچ نهادی حمایت نمی‌شوند اظهار کرد: تنها حمایت کننده ما سازمان ارشاد در بحث سالن اکران نمایش است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همدان در بحث تبلیغات فرهنگی نیز با فقر مواجه است اضافه کرد: مباحث فرهنگی باید جزء ۳اولویت کار رسانه ها قرار گیرد

 

وی با اشاره به اینکه در بخش جشنواره کودک در چهار دوره  کارهای کودک و نوجوان  حضور درخشان داشته ایم نمایش نامه های "من و کوزه"، "من و پورنگ"و "نقشه‌های حسن کچل" را از جمله نمایش های تولید شده در حوزه کودک و نوجوانان با کمک گروه راسپینا  عنوان کرد.

 

وی همچنین از افتتاحیه نمایش سیرک سیار در 31 مردادماه با حضور شحصیت های استانی و کشوری خبر داد.

 

لباسی  اظهار کرد: نمایش کودک و نوجوان باید همراه با شادی و نشاط باشد به گونه ای که من برای کار کردن با جوانان راغب‌تر هستم چراکه جوانان برای اجرای کار کودک و نوجوان پرانرژی تر از افراد سابق و یا بزرگسال هستند.

 

لباسی با اشاره به اینکخ هنر تئاتر هر روز علمی‌تر و پیشرفه‌تر می‌شود و هنرجو باید به سمت کسب تجربه و علم تئاتر حرکت کند یادآور شد: تاکنون موفق به دریافت 14 جایزه و دیپلم افتخار از جشنواره‌های بین‌المللی کودک و نوجوان شده‌ایم.

 

 لباسی با بیان اینکه  همه باید برای تولید کارهای فرهنگی و آموزشی وارد عمل شویم و این مهم را در اولویت کار خود قرار دهیم اظهار کرد: تولید کار کودک و نوجوان نیازمند انرژی است به طوریکه حمایت مسئولان می تواند این انرژی را چند برابر کند.

 

لباسی در ادامه با اشاره به اینکه هرزمان  حرف از کودک به میان می آید شادی و انرژی جوانی نیز نمایان می شود اظهار کرد: بزرگتر ها باید با یک نگاه ویژه کودکان و نوجوانان را حمایت کنند.

 

لباسی با تاکید بر اینکه هنر تئاتر روز به روز علمی تر و نیز با سبک های مختلف بازیگری و کارگردانی پیش می رود خاطر نشان کرد: یکی از فقرهای تئاتر همدان کمبود علم است.

 

وی همچنین افزود:سیرک سیار یک نمایش درام ، دارای یک سبک جدید علمی و همچنین دارای یک شیوه اجرایی نوین است که در غالب کار کودک و نوجوان اجرا شده است.

 

سرپرست گروه نمایش راسپینا با اشاره به اینکه فروش بلیط در روز اول و دوم اکران نمایش با ۱۹ورصد تخیف همراه است افزود: در این نمایش  جان، پسربچه‌ای است که عاشق حضور در سیرک است اما مادربزرگ او اجازه حضور در سیرک را به جان نمی دهد تا اینکه پدربزرگ جان او را در رفتن به سیرک کمک می‌دهد.

 

گفتنی است نمایش سیرک سیار با هنرمندی پگاه‌ معصومی، پوریا دژپور، امیرحسین فاطمی، نعیمه حامیان، امین فعلگری، سهیل فره‌ناکی، امیرحسین ترابی، سپهر غفاری و میلاد ترکمان به روی صحنه خواهد رفت.

 

همچنین لازم به ذکر است فراخوان اکران نمایش سیرک سیار  از ۱ تا ۱۷شهریور ادامه خواهد داشت و فروش بلیط این نمایش در روز های اول و دوم اکران نمایش با ۱۰درصد تخیف همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان