اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مرداد 1396 - 15:05   |   کد مطلب: 26284
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خبر داد:
۸۴درصد روستائیان همدان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه ۸۴درصد جمعیت روستائیان استان تحت پوشش شرکت آبفا روستایی هستند خاطر نشان کرد: در بخش مدیریت مصرف تا کنون ۱هزارو ۴۰۰کنتور خراب تعویض شده است.

به گزارش صبح الوند، سید مصطفی هاشمی در گفت و گو با صبح الوند با بیان اینکه ۵۰۰میلیون دلار بودجه کل آب و فاضلاب روستایی کشور است افزود: در این راستا سال گذشته۳۶میلیارد و امسال نیز۳۰۰میلیون دلار به استان همدان اختصاص داده شده است.

 

مدیر عامل شرکت آبفا روستایی همدان در ادامه با بیان اینکه در مجتمع های آبرسانی ۱۹مجتمع در اولویت قرار دارد افزود: از این تعداد۸مجتمع آبرسانی به بهره برداری رسیده است .

 

وی اظهار کرد: در این راستا  ۱۱پروژه باقی مانده و پروژه های تک روستایی جدیدو یا تکمیل نشده سال گذشته در دست احداث است.

 

هاشمی  همچنین با تاکید بر اینکه روستاهایی که دچار بحران ، احتمال تنش آب و یا نیاز به عملیات عمرانی دارند در سالجاری در دستور کار قرار دارند.  عنوان کرد: این پروژه های تک روستایی و مجتمع های آبرسانی در سطح استان پراکنده هستند.

 

*کاهش آبرسانی سیار به روستا ها

وی  با اشاره به اینکه آبرسانی سیار در روستا ها به شدت کاهش یافته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۰تا۲۵روستای کوچک بصورت سیار آبرسانی می شوند.

 

وی همچنین بااشاره به میزان مصرف آب با بیان اینکه میزان مصرف آب به دلیل مجهز نبودن تمام منابع تولید آب به کنتور های اندازه گیری اظهار کرد:در این راستا میزان مصرف آب قابل اندازه گیری نیست به گونه ای که از طریق کارکرد پمپ ها و میزان تعمیرات انجام شده  مصرف آب را تخمین خواهیم زد.

 

*شدت افزایش مصرف آب در تابستان

مدیر عامل شرکت آبفا روستایی همدان با بیان اینکه در سه ماه تابستان پیک مصرف آب به شدت افزایش پیدا میکند گفت: از دلایل این افزایش مصرف را می توان اسکان های فصلی وگرم شدن هوا عنوان کرد.

 

وی  یکی دیگر از علت های افزایش مصرف آب را مصرف آب شرب در بخش های غیر خانگی برشمرد و افزود: در فصل برداشت و شستشو  محصولات کشاورزی نیز پیک مصرف آب افزایش پیدا میکند.

 

هاشمی با اشاره به  برداشت از مصرف  آب های زیر زمینی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد آب های زیر زمینی در بخش کشاورزی ،۷درصد در بخش شرب، و ۳درصد در صنعت مصرف می شود.

 

*۸۴ درصد روستائیان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه ۸۴درصد جمعیت روستائیان استان تحت پوشش شرکت آبفا روستایی هستند خاطر نشان کرد: در بخش مدیریت مصرف تا کنون ۱هزارو ۴۰۰کنتور خراب تعویض شده است.

 

وی همچنین اضافه کرد: سر ریز مخارن از جمله گرفتن شکستگی ها و نشت آب از شبکه نیز  در دستور کار روزانه قرار دارد .

 

هاشمی در پایان از سامانه گزارشی۱۵۲۳خبر داد و اظهار کرد: مشترکین در صورت مشاهده هر گونه شکستگی لوله ،انشعبات غیر مجاز و یا حادثه درشبکه آبرسانی می توانند در ساعات اداری با اسن سامانه تماس حاصل کنند این در حالی است که  پس از بررسی نتیجه گزارش به مشترکین اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان