اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. مرداد 1396 - 14:21   |   کد مطلب: 26245
دبیر چهل و هشتمین همایش کنفرانس ریاضی ایران از برگزاری این کنفرانس برای نخستین بار در سالن همایش دانشگاه بوعلی سینا همدان خبر داد و گفت: در افتتاح این کنفرانس از تندیس مرحوم مریم میرزا خانی اسطوره و ریاضیدان نابغه ایرانی رونمایی خواهد شد.
رونمایی از تندیس مریم میرزا خانی ریاضیدان نابغه ایرانی

به گزارش صبح الوند،  اسماعیل فیضی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این کنفرانس برای چهل و هشتیمن بار در ایران برگزار می شودخاطر نشان کرد:از دهه ۵۰اولین کنفرانس ریاضی ایران پایه گذاری و یک سال پس از آن نیز انجمن ریاضی پایه گذاری شد.

 

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات  با اشاره به اینکه کنفرانس ایران بطور مداوم حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز پا بر جا بوده است عنوان کرد: از اهداف این کنفرانس فرهنگ سازی علمی و هدایت علم ریاضیات در کشور است.

 

وی با بیان اینکه ریاضیات ۹۴شاخص دارد تصریح کرد:۱۶محور در کنفرانس ریاضی طراحی و این مهم را در ۱۶کنفرانس پایه گذاری می کنیم.

 

*ریاضیات ایران رده چهارم جهان را به خود اختصاص داده است

فیضی با تاکید بر اینکه در کشور هرساله ۱۵یا۱۶بار کنفرانس ریاضی برگزار می شود یادآور شد: کنفرانس ریاضیات ایران در رتبه چهارم جهانی قرار دارد.

 

وی در ادامه بااشاره به اینکه ریاضیات یک فضای کتابخانه ای دارد افزود: در این راستا شاهد رشد خوبی بوده ایم.

 

فیضی با اشاره به اینکه چهل و هفتمین کنفرانس ریاضیات ایران در دانشگاه خوارزمی تهران برگزار شده است اظهار کرد: بنابر در خواست گروه ریاضی دانشگاه بوعلی سیناو همچنین موافقت انجمن ریاضی ایران این دوره از کنفرانس ریاضیات در سالن همایش دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شهر همدان یک شهر توریستی و گردشگری است و باید در این راستا نیز سرمایه گزاری های ویژه ای در بخش های گردشگری وعلمی انجام شود تاکید کرد:‌ از نظر فرهنگی و علمی همدان می تواند یک میزبان و پایتخت خوب برای کشور باشد.

 

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات ایران با اعلام اینکه می توان همدان را به پایگاه تحقیقات علمی، فرهنگی و گردشگری تبدیل کرد خاطر نشان کرد: این در حالی است که در این راستا همدان هم رتبه علمی دارد و هم دانشگاه بوعلی جزء۱۰دانشگاه برتر کشور است به گونه ای که می تواند نقش یک پایلوت علمی و فرهنگی را در غرب کشور ایفا کند.

 

وی در ادامه یادآور شد: سایت این کنفرانس از آبان ماه سال ۹۵ فعال ودر این خصوص شروع به اطلاع رسانی  کرده است.

 

فیضی با بیان اینکه طبق قوائد وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنفرانس های بین المللی باید دو ویژگی از جمله همراهی یک موسسه علمی خارج از کشور از کنفرانس و نیزخارجی بودن۲۰درصد از شرکت کننده ها باید را دارا باشد خاطر نشان کرد: در این راستا متاسفانه موفق به اخذ مجوز بین المللی چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات ایران نشدیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در ریاضیات دو نوع نگاه تخصصی و علمی وجود دارد تصریح کرد: ریاضیات یک پاسخ چراگونه در ذهن فرد ایجاد و مانع از انجام هرکاری می شود به گونه ای که افراد را با قوانین آشنا می سازد.

 

فیضی با اشاره به اینکه اگر ذهن منطقی باشد ارتباط قانونی با اجتماع نیز برقرار می شود خاطر نشان کرد: در این راستا ریاضی را در شاخصه های مختلفی بررسی کرده ایم.

 

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات ایران در این راستا از ارسال ۱۰۰۰مقاله به دبیر خانه کنفرانس خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۰۰مقاله را به صورت شفاهی و پوستر پوشش خواهیم داد.

 

وی با اشاره به اینکه اول شهریورماه ماه یک پنل با حضور ۴۰۰معلم در سالن همایش بوعلی از ۸صبح تا۶بعدازظهر برگزار خواهدشد یادآور شد:دراین راستا یک جلسه پرسش و پاسخ با تالیف کتب درسی تعیین شده است تا معلمان جواب سوالات مد نظر خود را از تالیف کتب درسی بگیرند.

 

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات ایران با اشاره به اینکه یک پنل ۲۰۰نفره نیز برای دانش آموزان درروز پنج شنبه ۲شهریورماه ماه در نظر گرفته شده است گفت: در این راستا پرفسور علی شاهی از دانشگاه صنعتی شریف و تعدادی از اساتید خانه ریاضیات اصفهان دو کارگاه موازی برای دانش آموزان در نظر می گیرند.

 

وی در ادامه افزود: در بخش تخصصی  به دلیل بالا بردن سطح سخنرانی ها از بیش از ۸۰نفر از اساتید کشور، اساتید ایرانی خارج از کشور و نیز از چندین استاد مطرح دنیا در شاخه ریاضیات دعوت بعمل آمده است که از روز شنبه وارد استان می شوند.

 

فیضی به مرحوم مریم میرزا خانی الگوی بزرگ ریاضی جهان اشاره کرد و گفت:  اولین مدال ریاضیات ایران توسط این بانوکسب شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در افتتاح این کنفرانس از تندیس چهره ی این ریاضیدان نابغه ایرانی تقدیر می شود گفت: در این راستا با استاد کار های دهکده ی جهانی سفال ارتباط برقرار و استاد به رغم کار طراحی و تندیس این بانوی ریاضیات را عهد دار شدند.

 

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات با تاکید بر اینکه امثال مرحوم مریم میرزا خانی در کشور زیاد است گفت: در رشته های فیزیک و ریاضی و مهندسی چهره های عمیقی در کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

 

*برگزاری اولین نشست انجمن بانوان ایران در شاخه ریاضیات در همدان

فیضی با اشاره به اینکه بخش ریاضی دنیا به اروپا اختصاص دارد افزود : در این راستا پیش نهادی از سوی اروپا مبنی بر فعال شدن شاخصه ی انجمن بانوان ریاضیدان در انجمن ریاضی ارائه شده است و  این در حالی است که اولین نشست انجمن بانوان ایران در شاخه ریاضی در۳۰مرداد ماه در همدان با حضور چهره های بزرگ کشور  برگزار می شود .

 

وی تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس ریاضیات را ۷۰نفر اعلام کرد و یادآور شد: یک نشست کارآفرینی با حمایت صندوق کارآفرینی امید نیز برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ۱۲پنل موازی سخنرانی خواهیم داشت گفت: این سخنرانی ها در دو سالن آمفی تئاتر ،۴کلاس۸۰نفره،یک سالن سینما و سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا برگزار  می شود

 

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات با ابراز تاسف برای یکسری از دستگاه ها از جمله بانک ها گفت: بانک ها نخواستند تبلیغات خود را در راه علم و فرهنگ پیش ببرند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از بخش های اصلی بودجه از ثبت نام افراد تامین می شود گفت: در این راستا هزینه ثبت نام افراد را ۱۰تا۱۵درصد نسبت به سال گذشته کاهش داده ایم.

 

فیضی  در ادامه اضافه کرد: هزینه ثبت نام را برای دانشجویان عضو انجمن ریاضی ۲۵۰هزار تومان،دانشجویان غیر از انجمن ریاضی۳۵۰هزار تومان،اساتید عضو انجمن ریاضی۳۵۰هزار تومان،اساتید غیر انجمن ریاضی۴۰۰تومان معلمان استان همدان۱۰۰هزار تومان و نیز هزینه ثبت نام برای معلمان سراسر کشور ۲۰۰هزار تومان است.

 

وی از یک پنل یک روزه برای معلمان در روز چهارشنبه ۱شهریور ماه از ۸صبح تا۶بعدازظهر خبر داد و گفت: ۴۰۰نفر از معلمان در این برنامه با هزینه آموزش و پرورش شرکت خواهند کرد.

 

لازم به ذکر است: فراخوان این‌کنفرانس از ۳۱مرداد آغاز و تا ۳شهریور ماه در سالن همایش دانشگاه بوعلی سینا همدان ادامه خواهد داشت این در حالی است که در حاشیه کنفرانس نمایشگاهی اصیل از صنایع و سفال و ... برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان