اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. آذر 1398 - 22:22   |   کد مطلب: 26241
مدیرعامل انجمن آلزایمر استان همدان گفت: در مهرماه امسال انجمن آلزایمر در همدان راه‌اندازی می‌شود.
انجمن آلزایمر در همدان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش صبح الوند، محسن برجیسیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: از شهریورماه سال گذشته با حمایت‌های جدی انجمن خیرین سلامت استان اقدمات تشکیل و راه‌اندازی انجمن آلزایمر در استان همدان را آغاز کردیم.

وی افزود: از شهریورماه پارسال تا کنون درگیر اخذ مجوز و ثبت این انجمن بوده‌ایم که در این راه بروکراسی‌های اداری کار را برای ما بسیار مشکل کرده و سدی برای راه بود.

برجیسیان تصریح کرد: با تلاش‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی همکارانم موفق به ثبت این انجمن شده‌ایم و امیدواریم در مهرماه امسال بتوانیم آن را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل انجمن آلزایمر همدان با بیان اینکه همدان جزء معدود استان‌هایی است که در آن انجمن آلزایمر شکل می گیرد، عنوان کرد: پنج متخصص مغز و اعصاب نیز در این انجمن فعال بوده و در خدمت بیماران خواهند بود.

برجیسیان با بیان اینکه مهمترین هدف راه‌اندازی انجمن آلزایمر پیشگیری از این بیماری است، خاطرنشان کرد: در این انجمن به افراد آموزش داده می‌شود که برای پیشگیری از آلزایمر چه اقداماتی را انجام دهند.

وی گفت: بخش دیگری از فعالیت‌های انجمن مربوط به مبتلایان آلزایمر است که در آن علاوه بر آموزش‌های ارائه شده به بیماران، به همراهان آنها نیز می‌آموزیم چگونه فرد مبتلا به آلزایمر را درک کرده و در مجموع چگونه به درستی در کنار او زندگی کنند.

وی با بیان اینکه انجمن آلزامیر با مشارکت‌های مردمی و به صورت خودجوش شکل گرفته است، اعلام کرد: مکان و تجهیزات انجمن توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان در اختیار ما قرار گرفته است.

برجیسیان گفت: متخصصان مغز و اعصابی که عضو انجمن آلزایمر هستند، برای ویزیت بیماران هیچ‌گونه هزینه‌ای دریافت نخواهند کرد و به منظور انجام سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی بیماران نیز تخفیفاتی را از مراکز درمانی اخذ کرده‌ایم.

وی رکن اساسی این انجمن را حضور و مشارکت مردم خواند و تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم بیماری آلزایمر را انکار نکنند و برای افزایش آگاهی و سواد سلامت خود، انجمن را یاری کنند.

وی به اهمیت بیماری آلزایمر اشاره کرد و یادآور شد: در کشور پیشرفته‌ای مانند کانادا 40 درصد از جمعیت آن مبتلا به بیماری آلزایمر هستند بنابراین باید هوشیار باشیم تا از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرده و در صورت ابتلا به خوبی آن را کنترل کنیم.

مدیرعامل انجمن آلزایمر همدان با بیان اینکه به تازگی آلزایمر در میان جوانان هم شایع شده است، اظهار کرد: در صورتی‌که بیمار در مراحل اولیه ابتلا به این بیماری باشد راه‌های درمانی برای بهبود قطعی آن وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان