اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مرداد 1396 - 15:01   |   کد مطلب: 26216
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه طرح «روستا تعاون» استراتژی موثری در توسعه عدالت اجتماعی است، گفت: سهمیه استان همدان در طرح روستا تعاون 52 روستا است.
طرح «روستا تعاون» در 52 روستای همدان اجرا می‌شود

به گزارش صبح الوند، احمد توصیفیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با تأکید بر اینکه در فاز اول 27 روستای استان این طرح را اجرایی خواهند کرد، افزود: در استان همدان 90 روستا شناسایی شده به طوریکه در هر شهرستان 10 روستا برای اجرای طرح روستا تعاون شناسایی شده است و براساس مزیت نسبی این روستاها طرح موضوع صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: اجرای 90 روستا تعاون و هر روستا یک محصول تقویت 5000 روستا را به دنبال خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند، خاطرنشان کرد: توجه به آنها و رفع مشکلات معیشتی و اجتماعی روستائیان یک وظیفه اصلی است.

 

توصیفیان بیان کرد: رفع فقر شدید مناطق روستایی، بهبود سطح و کیفیت زندگی روستائیان، ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری آنان و تأثیر استراتژیک اقتصاد روستا بر توسعه کل کشور باعث طرح توسعه روستایی شده است.

 

وی عنوان کرد: تعاونی روستایی شرکت تعاونی است که با استفاده از سرمایه و نیروی کار، مهارت و تخصص روستائیان تشکیل شده و موجبات رونق اقتصادی و اجتماعی روستا را به طور عام دربرمی‌گیرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: هدف از این تعاونی‌ها توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستا بوده و فعالیت‌های توسعه‌ای روستا بر مبنای بهر‌ه‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های موجود در روستا و با عضویت ساکنان روستا دنبال می‌شود.

 

توصیفیان اظهار کرد: ایجاد و به بهره‌برداری رساندن 2000 تعاونی در روستاها که منجر به ایجاد 27 هزار شغل مولد روستایی شده، از اهداف کمی طرح روستا تعاون در کشور است.

 

وی یادآور شد: قرار است در کل کشور 2000 روستا و در فاز اول تعداد ١٠٠٠ روستا با ١٠٠٠ تعاوني از محروميت خارج شود که مرحله اول آن به شکل رقابتي براي جذب منابع در ميان استانها خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان