اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مرداد 1396 - 9:42   |   کد مطلب: 26162
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:
کشف و ضبط بیش از 4 هزار قلیان و ادواتش در سطح استان
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون ۴هزارو۹۴۰مورد قلیان و ادوات عرضه آن کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: تعداد عمده ای از آن ها تعداد معدوم شده وبه دنبال آن هستیم تا مابقی آن ها را که در شهرداری و اداره اماکن نیروی انتظامی است معدوم کنیم.
کشف و ضبط بیش از 4 هزار قلیان و ادواتش در سطح استان

به گزارش صبح الوند،  حسینعلی نوروزی در گفتگو با صبح الوند از انجام ۸۳۰مورد بازرسی از مراکز عرضه قلیان در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد بازرسی انجام شده ۴۷۳مورد به مراجع قضایی و ۲۱۸مرکز عرضه قلیان پلمپ شده است.

 

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون ۴هزارو۹۴۰مورد قلیان و ادوات عرضه آن کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: تعداد عمده ای از آن ها  معدوم شده و به دنبال آن هستیم تا مابقی آن ها را که در شهرداری و اداره اماکن نیروی انتظامی است معدوم کنیم.

 

وی  با تاکید براینکه طبق قانون جامع دخانیات مصوب شورای اسلامی عرضه محصولات دخانی در اماکن عمومی مسقف و غیر مسقف ممنوع است گفت: پیگیری و مسئولیت اجرای این بند در هر مکانی متوجه متصدی و مدیر آن محل است به طوریکه باید نسبت به رعایت قانون و جلوگیری از استعمال مواد دخانی به ویژه قلیان اقدام کنند.

 

نوروزی با بیان تعداد اماکن عمومی مسقف در استان محدود است اظهارکرد:  مسءولیت اجرای قانون بر عهده وزارت بهداشت است به گونه ای که این امر در سال های گذشته در استان در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی در این راستا اضافه کرد: تیم های مشترک مرکز بهداشت، اماکن نیروی انتظامی از اماکن مسقف بازدید و درصورت بروز هرگونه تخلف طی ۲۴ساعت اخطاریه بهداشتی صادر و نسبت به جمع آوری ادوات مصرف قلیان نیز اقدام می شود.

 

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در موارد متعددی نسبت به پلمپ اماکن اقدام شده است افزود: در سال گذشته ۵هزار قلیان و متعلقات مصرف قلیان در سطح استان جمع آوری و معدوم شده است.

 

وی ادامه داد: در این راستا متصدیان به مراجع قضایی و در موارد متعددی نیز به جریمه های سنگین نقدی محکوم می شوند.

 

*در سطح استان عرضه قلیان نداریم

نوروزی با بیان اینکه طی اقدامات و آموزش های  انجام شده برای متصدیان در سطح استان در اماکن عمومی مسقف عرضه ی دخانیات را نداریم اظهار کرد: خوشبختانه توانسته ایم اماکن عمومی مسقف را پاک نگهداریم.

 

وی همچنین با اعلام اینکه مشکل عمده ی ما در اماکن عمومی غیر مسقف از جمله پارک و فضاهای توریستی تفریحی است اظهار کرد: در کمیته استانی کنترل مصرف دخانیات نیز بحث های مختلفی انجام شده و شهرداری همدان نیز در این راستا قول اعمال قانون جامع دخانیات را به عنوان متولی امر داده است.

 

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه اکیپ های مشترک مرکز بهداشت، شهرداری و نیروی انتظامی از دوهفته گذشته پارک ها و فضاهای توریستی تفریحی را مورد بازدید قرار داده اند متذکر شد: در یک ماه اخیر موارد متعددی از جمله جمع آوری قلیان و توقیف وسایل نقلیه انجام و پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.

 

*شهرداری با جدیت بیشتر اعمال محدودیت قلیان را پیش ببرد

وی در ادامه اظهار کرد: از شهرداری انتظار داریم در بلوار ارم و گنجنامه با جدیت بیشتری بخش اعمال ممنوعیت قلیان را پیش ببرند.

 

نوروزی همچنین با تاکید بر اینکه هر مکان عمومی فصلی یک بار توسط کارشناسان بهداشتی مورد بازرسی قرار میگیرد عنوان کرد: این طرح یک طرح مستمر است.

 

وی با اعلام اینکه شهرداری و اماکن نیروی انتظامی هر روز بازدید از اماکن را در دستور کار قرار می دهند گفت: در نظارت بر پارک ها هر زمان که شهرداری طرح های ضربتی پایش را در دستور کار داشته است همکاران بهداشتی نیز در کنار این افراد بوده به گونه ای که در این زمینه محدودیتی نخواهیم داشت.

 

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اعلام اینکه در هر هفته دو اکیپ مشترک از اماکن عمومی و فضاهای باز ازجمله پارک ها، منطقه گنجنامه و نیز بلوار ارم بازدید می کنند یادآور شد: متولی این اماکن شهرداری است و ما نیز به عنوان کمکی به این امر مهم کمک می کنیم.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در مقوله ی آموزش و اطلاع رسانی از مضرات قلیان ، استفاده از آن ها و نیز تغییر نگرش مردم در این زمینه وظیفه ی تمام دستگاه ها است متذکر شد: قطعا این کار فرهنگی بیشتر از اقدامات قانونی در این زمینه جوابگو خواهد بود.

 

نوروزی با بیان اینکه هدف از اعمال این قانون در سطح اماکن عمومی پاک نگهداشتن پارک ها و فضاهای عمومی برای شهروندانی است که نمی خواهند در معرض دود سیگار و قلیان قرار گیرند خاطر نشان کرد:  این حق مردم است که اماکن عمومی و پارک ها عاری از دخانیات باشد .

 

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه عرضه ی قلیان در اماکن توریستی وجهه ی مناسبی ندارد افزود: انتظار ما از شهرداری این است که به عنوان متولیان این اماکن با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان