اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مرداد 1396 - 10:36   |   کد مطلب: 26141
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان همدان
وقوع حريق در مراتع شهرستان همدان به صفر رسيد
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان همدان گفت: خوشبختانه در سال جاري وقوع حريق در مراتع شهرستان همدان به صفر رسيد...
وقوع حريق در مراتع شهرستان همدان به صفر رسيد

به گزارش صبح الوند، عليرضا الوندي  در شوراي حفاظت آب شهرستان همدان با بيان اينکه منابع طبيعي بستر حيات و توسعه متعادل‌کننده سيستم و پشتوانه بخش کشاورزي است، اظهار کرد: استان همدان در غرب کشور واقع شده و سرزميني بلند و کوهستاني است.

 

وي با اشاره به اينکه قله الوند بلند‌ترين ارتفاع استان همدان است، ادامه داد: حوزه قره‌چاي 67 درصد مساحت استان را در بر مي‌گيرد، با توجه به اينکه اختلاف ارتفاعي بين دامنه الوند و دشت قهاوند وجود دارد آب جاري از دامنه الوند بايد دشتي را سيراب کند.

 

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان همدان در ادامه با بيان اينکه خيرين آبخيزدار بايد به موضوع آبخيرداري کمک کنند، افزود: بايد از ظرفيت مردمي در زمينه احداث بند‌ها و کار‌هاي آبخيزداري استفاده کرد.

 

وي با بيان اينکه شهرستان همدان 2 هزار و 794 کيلومتر مربع وسعت دارد، بيان کرد: مساحت حوزه‌هاي مطالعه شده 97 هزار هکتار و اعتبار در نظر گرفته شده براي مطالعه تاکنون 146 ميليون تومان بوده است.

 

الوندي افزود: سطح عملکرد آبخيزداري شهرستان يک‌هزار و 145 هکتار است که از اين ميزان 205 هکتار انجام شده است.

 

وي با اشاره به اينکه در عمليات بيولوژيکي کشت گونه مرتعي و سازگار انجام مي‌شود، تصريح کرد: عمليات بيولوژيک بر حسب هکتار 7 هزار و 197 هکتار، عمليات مکانيکي 330 هزار متر مکعب، عمليات بيومکانيکي 369 هکتار تراس‌بندي شده و عمليات مديريتي 18 هزار و 185 هکتار در شهرستان همدان انجام شده است.

 

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان همدان با اشاره به اينکه برخي از سازه‌هاي مکانيکي دائم در حال تخريب هستند و بايد مرمت شوند، يادآور شد: 95 هزار متر مربع مرمت سازه‌هاي آبخيزداري در شهرستان همدان انجام شده است.

 

وي با بيان اينکه در سال جاري بايد 675 هکتار در حوزه بخش قهاوند اجراي عمليات بيابان‌زدايي اجرا شود که در راستاي تامين اعتبار آن از اعتبارات ملي اقداماتي شده است، اظهار داشت: شهرستان همدان يکي از شهرستان‌هايي است که در آن حريق مراتع اتفاق مي‌افتد اما خوشبختانه در سال جاري حريق در مراتع به صفر رسيده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان