اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مرداد 1396 - 12:14   |   کد مطلب: 26127
مدیر کل انتقال خون همدان با تاکید بر اینکه تمام خون هایی که به مراکز بیمارستانی توزیع می شود از بین اهدا کنندگان با سابقه است خاطر نشان کرد:شاخص اهداء کنندگان مستمر خون با اجرای طرح حذف اهداء کنندگان بار اول از ۵۰درصد در سال گذشته به ۶۳/۵افزایش یافته است
مدیر کل انتقال خون همدان

به گزارش صبح الوند، افشین محمدی‌، در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۸هزار و ۴۷۵نفر به واحد انتقال خون همدان مراجعه کرده اند گفت: از این تعداد ۱۲۰هزارو ۳واحد خون دریافت شده است.

 

مدیر کل انتقال خون همدان بابیان اینکه در سال گذشته ۸هزارو ۲۶۰نفر به این سازمان مراجعه کرده و ۱۳هزارو ۱۹۰واحد خون از این تعداد گرفته شده است خاطر نشان کرد: این مهم رشدی ۲درصدی را نشان می دهد.

 

وی دلیل این افزایش را اجرای طرح حذف اهداء کنندگان بار اول در نیمه ی دوم سال گذشته عنوان کرد و افزود: به ۲۵ درصد  از اهداء کنندگان بار اول که جزء سیاست های هوشمندانه و اصلی سازمان است اجازه اهداء خون داده نمی شود.

 

محمدی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد آلودگی ها مربوط به اهداکنندگان بار اول است اظهار کرد: هدف این سازمان به صفر رساندم آلودگی ها در بین اهداکنندگان است.

 

وی با اعلام اینکه  اهدای ۱۰۰درصد داوطلبانه خون در هرکشور یکی از شاخص های نشان دهنده خون هرکشور است تصریح کرد: از دیگر اهداف ما افزایش شاخص اهداکنندگان مستمر است.

 

مدیر کل انتقال خون همدان با بیان اینکه طرح حذف اهداء کنندگان باز بار اول در سراسر کشور در حال اجرا شدن است گفت: استان همدان جزء معدود استان هایی است که توانسته است به خوبی این طرح را به اجرا درآورد.

 

مدیر کل انتقال خون همدان با اشاره به اینکه شاخص اهداء کنندگان زنان در کل کشور بسیار کم است عنوان کرد:۹۶/۵درصد از اهداکنندگان را آقایان و مابقی را خانم ها تشکیل می دهند.

 

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه شاخص اهداء کننده مستمر با اجرای طرح حذف اهدا کننده بار اول از ۵۰درصد در سال گذشته تا کنون به ۶۳ درصد افزایش یافته است گفت: مابقی آنرا اهداء کنندگان با سابقه به خود اختصاص داده اند.

 

وی در این راستا اظهار کرد: با اجرای این طرح علاوه برسلامت خون و شاخص مستمر ضایعات را نیز کاهش داده ایم.

 

*ارسال ۱۶۰۰واحد خون به استان های همجوار

مدیر کل انتقال خون همدان یکی از وظایف این سازمان را موازنه بین تولید مصرف عنوان کرد و یادآور شد: ازابتدای سالجاری تا کنون ۱۶۰۰واحد خون مازاد به استان های فارس، خوزستان، تهران ارسال شده است که این آمار در طی سال گذشته ۴هزار واحد بوده است.

 

*بسته بندی و ارسال ۱۰هزار واحد پلاسما خون به آلمان

 

محمدی در پایان از بسته بندی ۱۰هزار واحد پلاسما خون خبر داد و گفت: این واحد پلاسما بسته بندی شده برای تبدیل شدن به داروی مشتق از پلاسما به کشور آلمان ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان