اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مرداد 1396 - 11:27   |   کد مطلب: 26126
معاون عمرانی فرمانداری همدان از بلاتکلیفی پروژه ها ی بزرگ خبر داد و ادامه داد: به عنوان مثال در خصوص پروژه فاضلاب در همدان فاز یک و دو پروژه تمام شده منتها کل پروژه از نظر ما تمام نشده است.

به گزارش صبح الوند، جهت مطلع شدن از اخرین وضعیت اجرایی این پروزه ها مصاحبه ای با معاون عمرانی فرمانداری همدان صورت گرفت.

 

معاون عمرانی فرمانداری با بیان اینکه پروژه بیمارستان اکباتان زمین گیر و غیر فعال شده بود، خاطر نشان کرد: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان 49/5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

 

رضا زمانی میزان تخصیص اعتبار به پروژه بیمارستان اکباتان را  31/2 دو دهم  میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه با  زیربنای 26 هزارو ششصد متر مربع دارای 272 تخت می باشد و بخش اورژانس، دیالیز، زنان وسایر تخصص ها در این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

 

*پیشرفت 80 درصدی فاضلاب روستایی

وی با تاکید براینکه فاضلاب روستایی  80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: اجرای شبکه توزیع و احداث 525 گونه خط انتقال ، اجرای 780 کیلومتر شبکه توزیع و احداث 29 هزارو 745 متر مربع  مخزن ،حفر 35حلقه چاه  از دیگر اقدامات است.

 

معاون عمرانی فرمانداری ادامه داد:  در بخش فاضلاب روستایی 7 ونیم میلیاردتومان اعتبار مصوب شده که  5 میلیارد و 219 میلیون تومان تخصیص داشته است .

 

وی در خصوص فاضلاب شهر همدان نیز بیان کرد:  18میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار مصوب شد  که به دلیل حجم بالای پروژه  18 میلیارد و 872میلیون تومان تخصیص داده شد.

 

*کمک های فنی و اعتباری برای توسعه روش های نوین آبیاری

زمانی از تصویب 4 میلیاردو 663 میلیون تومان اعتبار برای  طرح کمک های فنی و اعتباری برای توسعه روش های نوین ابیاری خبر داد و گفت: کل این رقم تخصیص یافته و 100 درصد پیشرفت داشته است.

 

وی افزود:  این پروژه در سطح  استان 5 هزار و 827 هکتار بوده و سهم شهرستان همدان 666 هکتار تعهدشده است.

 

معاون عمرانی فرمانداری از اختصاص 4 میلیارد تومان به  پروژه پارک علم و فناوری خبر داد و اظهار کرد:  این پروژه در حال انجام است دادند واین پروژه  پیشرفت حدود 70 درصدی داشته است.

 

زمانی با اشاره به پروژه ساختمان بازرسی کل کشور که مقرر بود در سال 94 به بهره برداری برسد، اظهار کرد: این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 12 میلیارد اعتبار مصوب بوده که تاکنون 3 میلیارد و 900 تخصیص داده شده است.

 

وی از اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای پروژه پروژه بنیاد بوعلی خبر داد و اظهار کرد:  کل اعتبار  تخصیص داده  شد و در حال خرید ساختمان هستند.

 

زمانی ادامه داد: پتروشیی هگمتانه در شهرستان همدان بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته  و به علت سرمایه دار خارجی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

 

*95 درصد اعتبار شهرستان تخصیص یافته است

معاون عمرانی فرمانداری با بیان اینکه95 درصد اعتبار شهرستان همدان تخصیص یافته است، تصریح کرد:   از 520 میلیارد تومان اعتبار مصوب شهرستان همدان تاکنون نزدیک 500 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

زمانی از بلاتکلیفی  پروژه ها ی بزرگ خبر داد و ادامه داد: به عنوان مثال در خصوص پروژه فاضلاب در همدان فاز یک و دو پروژه تمام شده  منتها کل پروژه از نظر ما تمام نشده است.

 

*پوشش رودخانه های گنداب در دستور کار شهرداری

معاون عمرانی فرمانداری با تاکید بر اینکه پوشش رودخانه هایی که بوی تعفن داشته و گنداب هستند در دستور کار شهرداری قرار دارد، تصریح کرد:  این قبیل رودخانه ها در سطح شهر به مرور پوششان داده می شوند .

 

زمانی  دیوار سازی ، مرتب سازی کف و بسترروخانه  را از اولویت ها دانست و افزود: این امردردستور کار شهرداری و شرکت آب وفاضلاب شهری قرار گرفته تا بتوانیم فاضلاب را از رودخانه های شهر همدان جمع آوری کرده کنیم و یک  رود تمیز داشته باشیم.

 

وی رودخانه های سرباز و روانه شدن فاضلاب های شهری را از اولویت ها دانست و ادامه داد: این پروژه ها در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفته   و در بحث دیواره سازی رودخانه های و پوشش رودخانه ها یک مقداری اختلاف وجود دارد

 

معاون عمرانی فرمانداری ادامه داد: هدف شهرداری جمع آوری فاضلاب از رودخانه های سطح شهر بوده  و معتقد به پوشاندن آنها نمی باشد چراکه هر رودخانه یک دوره بازگشت داشته امکان اینکه یک دبی یا  سیل در ان رودخانه در یک دوره شصت ساله وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان