اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مرداد 1396 - 15:24   |   کد مطلب: 26045
کارآفرین ملایری با کشت گیاهان دارویی به دنبال کاهش بیکاری در منطقه زندگی خود است.
همت کارآفرین ملایری برای کاهش بیکاری

به گزارش صبح الوند، کشت گیاهان دارویی در استان همدان قدمت دیرینه ای دارد، اما در چند سال اخیر با همت جوانان و کشاورزان این عرصه به یکی از زمینه های موفق اشتغالزایی تبدیل شده است.

مهرداد میرزایی جوان 30 ساله ملایری با همت و پشتکار خود اقدام به کشت گیاهان دارویی کرده و در فکر توسعه کار خود نیز است.

این کارآفرین ملایری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: کشت گل محمدی را از دو سال قبل و در زمینی به مساحت 4 هکتار و با سرمایه ای نزدیک به 70 میلیون تومان در شهرستان ملایر آغاز کردم.

مهرداد میرزایی افزود: علاوه بر آورده نقدی، از تجهیزات کشاورزی مثل تراکتور و ... که از قبل در اختیار داشتم برای این کار استفاده کردم.

وی اظهار داشت: بنده یک زمین کشاروزی به مساحت 80 هکتار دارم که 4 هکتار آن را به کشت گل محمدی، 30 هکتار را به کشت گیاهان دارویی و نزدیک به 2 هکتار را به کشت زعفران اختصاص داده ام.

این کارآفرین ملایری علت انتخاب این فعالیت را کم آبر بودن آن معرفی کرد و بیان داشت: کشت گیاهان دارویی، به ویژه کشت گل محمدی و زعفران از جمله فعالیت های کشاورزی هستند که نیاز کمی به آب دارند و در این شرایط کمبود آب، بهترین زمینه برای کشاورزان محسوب می شوند.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از اهالی منطقه ما برای کارکردن به شهرستان ها و استان های دیگر می روند تا شغلی یافته و امرار معاش کنند. اما بنده با کاری که انجام داده ام، روزانه حداقل 30 نفر را برای برداشت محصول به کار گیری می کنم و امیدوارم با توسعه این کار تعداد افراد بیشتری را به کارگیری کنم.

میرزایی در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی ما نبود کارگاه‌های صنایع تبدیلی در شهرستان و استان است، به گونه ای که من گل های محمدی را برای فرآوری به مناطق دیگر می برم.

وی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل طرح ساخت کارخانه فرآوری محصولات گیاهان دارویی را دادم که موفق به اخذ مجوز آن نیز شده ام، اما برای دریافت تسهیلات همچنان در صف انتظار هستم، اما با وجود تامین وثیقه مورد نیاز برای بانک عامل، پرداخت تسهیلات را به امروز و فردا موکول می کنند.

این جوان موفق ملایری در پایان گفت: با احداث این کارخانه و فرآوری گیاهان دارویی، تعداد افراد بیشتری در زمینه کشت گیاهان دارویی فعال خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان