اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مرداد 1396 - 23:31   |   کد مطلب: 26003
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه ورود فاضلاب به رودخانه عباس‌آباد صحت ندارد، گفت: برداشت آب از رودخانه عباس‌آباد در فصول غیر زراعی است.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا نیکداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در خصوص انتشار مطالبی در چند روزنامه‌ همدان مبنی بر ورود فاضلاب واحدهای خدماتی و پذیرایی گنجنامه به رودخانه عباس‌آباد اظهار کرد: نمی‌دانم این مطلب بر چه اساسی و از چه منابعی منتشر شده است اما حدود یک ماه است که برداشتی از این رودخانه برای آب شرب صورت نگرفته است.

 

وی با بیان اینکه برداشت آب از رودخانه عباس‌آباد در فصول غیر زراعی است، تصریح کرد: در فصول زراعی کشاورزان از آب رودخانه برای باغات و زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کنند.

 

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: همه ساله از اواسط مهرماه برداشت آب از رودخانه عباس‌آباد آغاز شده و تا اواخر خردادماه یا اوایل تیرماه ادامه دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه در مدت برداشت آب شرب از رودخانه عباس‌آباد، کنترل‌های لازم انجام می‌شود، بیان کرد: اگر آلودگی در آب قابل برداشت از رودخانه عباس‌آباد برای آب شرب مشاهده شود، بلافاصله از مدار بهره‌برداری خارج می‌شود تا مشکلی در شبکه آب شهری ایجاد نشود.

 

نیکداد یادآور شد: در سال‌های گذشته شرکت آبفا با هماهنگی و مساعدت محیط زیست، همکاری علوم پزشکی و شرکت آب منطقه‌ای که متولی مسیر رودخانه عباس‌آباد است، جلساتی تشکیل داده و پیگیری شد تا واحدهایی که به تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز نبودند از مراجع قانونی با آنها برخورد شود.

 

وی با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست مرتب از رودخانه عباس آباد بازدید می‌کند، گفت: اگر واحدی دارای تصفیه‌خانه نباشد، مجاز نیست پساب خود را وارد رودخانه کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان