اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مرداد 1396 - 14:16   |   کد مطلب: 25993
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک همدان با بیان بیان اینکه نبود صنعت اشتغال زا عامل اصلی گرانی اجاره بها در همدان است و میزان این گرانی از امار کشوری بالاتر است افزود: در افزایش قیمت بنگاه داران هیچ نقشی ندارند و مالک است که تعیین می کند مستاجر چقدر اجاره بدهد.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک همدان

به گزارش صبح الوند، همزمان با قرار گرفتن در فصل تابستان میزان نقل و انتقالات و اسباب کشی های مستاجرها بسیار افزایش یافته است اما نکته قابل توجه که در این میان باید به آن توجه کرد  افزایش بی رویه اجاره بها در شهرهایی همچون همدان است که با نگاهی به صحبتهای مسئولین کشوری دراین خصوص متوجه می شویم که میزان اجاره بها دراین شهر بسایر بیشتر از مقدار سایر شهرها است به همین علت و جویا شدن دلیل این گرانی مصاحبه ای با رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک همدان صورت گرفت.

 

ابراهیم جمالی در گفتگو با صبح الوند با بیان اینکه قیمت واقعی اجاره بها را مالک تعیین و بنگاه دار نقشی ندارد افزود: در خصوص اجاره بها افزایش قیمت داشتیم و این قابل کتمان نیست.

 

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک همدان افزود: مسئول اتحادیه کشوری فرمودند  7 تا ده درصد  افزایش قیمت داشتیم که این قیمت در شهر ما  واقعی نیست و بیشتراز این درصد است.

 

وی با تاکید مجدد براینکه قیمت واقعی را مالک انتخاب میکند تاکید کرد: گاها پیش می آید یک واحد 70 متری را مالک میخواهد ملکش رابا قیمت 20 میلیون و با سیصد تومان پرداخت ماهانه اجاره بدهد و بنگاهدار با این رکود بازار سعی میکند مبلغ را کم کند  و حقی در انتخاب قیمت نهایی ندارد.

 

*برای بنگاه دار قانونی در خصوص کنترل قیمت اجاره بها وجود ندارد

جمالی تاکید کرد: یک بنگاه دار می تواند به مالک بگوید واحد شما اینقدر نمی ارزد و ما این را فقط به زبانمان جاری میکنیم ولی قانونی در این خصوص نداریم.

 

وی افزود: بنده هر جای زندگی ام کم می آورم چون یک واحد دارم آن را  گران کنم و از مستاجر پول می گیرم.

 

*افزایش قیمت در همدان نسبت به نقاط دیگر کشور بیشتر است

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک همدان با اشاره به رکود و نبود شغل های پایدار در همدان گفت: شهر ما یک شهر مثل شیراز نیست که سالی دوبار حاصل برداشت کند شهر ما همدان هستو بسیار کم پیش می اید با این سرما اخر سال برای کشاورز  نتیجه بخش باشد .

 

وی افزود: در همدان کارخانه و یا صنعتی خاصی وجود ندارد و همه صنعتش ساختمان شده است و بازار ساختمان هم با سیاست های شخصی در حال پیش روی هست.

 

جمالی به ارائه راهکاری جهت برون رفت این مشکل توسط مسئولین شهری پرداخت و افزود: مسئولین شهر باید در این خصوص فکری کنند و اجاره بها را قیمت گذاری کنند.

 

*دولت در نقاط مختلف مجتمع های استیجاری تاسیس کند

وی در خصوص اقدامات دولت در این خصوص افزود: دولت باید در نقاط مختلف شهر چند مجتمع راه اندازی  و به صورت استیجاری بیایند آنها را به قشر نیازمند اجاره دهند.

 

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک همدان افزود: دولت قشر ضعیف را از میان کسبه و هر اداره ای پیدا و این املاک را با قیمت مصوب خودش به آنها اجاره و جلوگیری از افزایش قیمت رهن و اجاره کند.

 

وی ادامه داد: خیلی ها قادر به دادن اجاره نیستند و روزانه بسیار به این نوع افراد برخورد میکنیم و حتی در حاشیه شهر هم خانه پیدا نمی کنند.

 

*اجاره بها در همدان حداقل 20 درصد افزایش و بیشتراز آمار کشوری است

جمالی با بیان اینکه بنگاه داران به هیچ وجه موافق افزایش قیمت نیستند افزود: ما هم موافق افزایش قیمت نیستیم متاسفانه این قیمت مایحتاج است که هر روز دارد تغییر  میکند و  مردم اینها را نمیبینند و فقط قیمت مسکن را میبینند و این هم هیچ ربطی به بنگاه دار ندارد.

 

وی در پایان تاکید کرد:  در همدان قیمت ها حداقل 20 درصد افزایش داشته  و وقتی در شهر میگردیم  متوجه خواهیم شد که قیمت ها بیشتر است و این افزایش قیمت بیشتر از چیزی است که مسئول کشوری گفته  و علت صاحبخانه است و بنگاه دار نمیتواند دخیل باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان