اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مرداد 1396 - 23:20   |   کد مطلب: 25967
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران:
شناسایی ۱۲ هزار بیمار مبتلا به هموفیلی در کشور
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران از شناسایی ۱۲ هزار بیمار هموفیلی در کشور خبر داد و گفت: هموفیلی یک بیماری نادر و پرهزینه‌ است.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، احمد قویدل ظهر یکشنبه در مراسم پنجاهمین سال تاسیس انجمن هموفیلی کشور در همدان از شناسایی ۱۲ هزار بیمار هموفیلی در کشور خبر داد و گفت: یکی از دستاوردهای وزارت بهداشت اقدام در راستای پیشگیری از معلولیت است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران ساخت درمانگاه برای سمن‌های حوزه سلامت را مشکل عنوان کرد و گفت: ایجاد درمانگاه تالاسمی و هموفیلی و در نظر گرفتن مکان ثابت و سیاست‌گذاری پایدار در این زمینه باعث امیدواری بیشتر در جامعه هموفیلی و تالاسمی می‌شود.

قویدل همدان را از دفاتر پایدار کانون هموفیلی کشور دانست و بااشاره به همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و اهواز برای ساخت درمانگاه خیریه مشهد و پروژه فیزیوتراپی اهواز افزود: یکی از پروژه‌های تعریف شده در این مجموعه، پروژه همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی و کانون هموفیلی است.

وی گفت: در همین راستا زمین درمانگاه تالاسمی و هموفیلی از طریق دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین و مشارکت دانشگاه باعث فراهم شدن امکان خدمات بهتر به بیماران می‌شود.

قویدل با بیان اینکه هموفیلی بیماری نادر و پرهزینه‌ای است، گفت: بیماری افراد را از جامعه جدا نمی‌کند چنانکه هم‌اکنون بسیاری از مبتلایان به هموفیلی از چهره‌های برجسته و افراد توانمند کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه خیرین سلامت باید در فضایی بانشاط به بهبود و زندگی و توسعه کشور بیندیشند، گفت: اگر به موازات بهداشت و درمان رفاه صورت نگیرد آنچه در بهداشت و درمان هزینه می‌شود نیز از بین می‌رود.

مسئول کانون هموفیلی استان همدان نیز به اهداف آینده این کانون با حضور و مشارکت خیرین حوزه سلامت اشاره و عنوان کرد: پیش از این قرار بود درمانگاه هموفیلی و تالاسمی با زمین خیریه در منطقه جولان همدان ایجاد شود اما با نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان ارائه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی در این محل ممکن نیست.

حمیدرضا صنوبری از جانمایی درمانگاه هموفیلی و تالاسمی در مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان خبر داد و اظهار داشت: این درمانگاه در سایتی در مرکز آموزشی درمانی بعثت احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه وضع بیماران تالاسمی و هموفیلی استان‌های اطراف همدان مناسب نیست، گفت: درمانگاه تالاسمی و هموفیلی مرکز آموزشی درمانی بعثت نخستین سایت است و سایت دوم نیز در منطقه جولان احداث می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان