اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. تير 1396 - 23:59   |   کد مطلب: 25950
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه فروسلیس ملایر به‌سبب کم‌لطفی شرکت شهرک‌های صنعتی دچار مشکل شده است گفت:باید سئوال کرد در ملایر چه زمینه اشتغالی ایجاد شده که ما از آن بیخبریم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ملایر با بیان اینکه اشتغال یکی از مطالبات جدی مردم و جوانان استان همدان و شهرستان ملایر است اظهار داشت: ‌مسئولان  استانی باید خیلی جدی‌تر و دلسوزانه‌تر در این حوزه فعالیت کنند تا بتوانیم مشکل بیکاری جوانان استان و شهرستان را حل کنیم.

وی با اشاره به واقعیت‌‌ها و آمار تقریبی مراجعین به دفاتر نمایندگان در استان و شهرستان از سنین و تحصیلات متعدد برای تقاضای اشتغال گفت: باعنایت به اینکه شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که در سالهای گذشته فعال بوده اما هم اکنون به حالت تعلیق و نیمه تعطیل هستند واقعیت امر چیز دیگری را نشان می‌دهد و استان همدان مشکل جدی اشتغال دارد .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر معدن سرمک ملایر که یکبار هم با پیگیری نمایندگان مشکل آن حل شده به حالت نیمه تعطیل درآمده و همچنین فاز دوم کارخانه فروسیلیس شهرستان به خاطر کم لطفی شرکت شهرک‌های استان نیز دچار مشکل شده و دیگر کارخانه‌ها و صنایع بزرگ و‌کوچک نیز به حالت تعلیق و نیمه تعطیل هستند گفت: ملایر یکی از شهرهایی است که در زمینه اشتغال مشکل جدی داشته و رتبه کشوری هم دارد .

وی با بیان اینکه شاید شرایط استان همدان از برخی استان‌های مرزی مثل سیستان و‌بلوچستان بهتر باشد، گفت: این بدان معنا نیست که در زمینه اشتغال رتبه منفی نداشته باشیم .

آزادیخواه با اشاره به اینکه باید سئوال کرد در ملایر چه زمینه اشتغالی ایجاد شده که ما از آن بیخبریم تصریح کرد: فقط در مورد کارخانه فولاد آلیاژی ملایر و بازگشت آن به چرخه تولید و اشتغال صحبت‌‌هایی شده که فقط در اخبار بوده و‌در عالم واقع اتفاق خاصی فعلا نیفتاده است.

وی بیان کرد: انتظارم از آقای استاندار این است که تمام همت و تلاش خود را معطوف به برندسازی، مبل و منبت ملایر کنند و همانطور که برای شهر لالجین سنگ تمام گذاشتند برای مبل و منبت ملایر هم سنگ تمام بگذارند چرا که اگر قرار است در ملایر اشتغالی صورت بگیرد فقط و فقط از 3 حوزه کشاورزی، دامداری و صنایع دستی می‌شود کار کرد که هم در ملایر موجود و هم ارزان است.

نماینده‌ مردم ملایر با اشاره به اینکه با ملی شدن صنعت مبل و‌ منبت ملایر راه این شهر در حوزه اشتغال و‌صنعت تا حدودی روشن می‌شود، گفت: بعد از کسب این جایگاه وجود یک مرکز جامع فروش مبل و منبت در شهر احساس می‌شود که اگر بتوانیم با تسهیلات بانکی، آموزش و ایجاد رونق فروش زمینه را ایجاد کنیم قطعا جوانان این شهر در آینده هیچگونه مشکل اشتغال در این حوزه ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان