اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. تير 1396 - 23:55   |   کد مطلب: 25909
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت 2 میلیارد تومان تسهیلات به صنعت چرم این استان خبر داد.
ایجاد خوشه چرم در همدان منتفی شد

به گزارش صبح الوند، مصطفی قربانفر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه صنعت چرم در طرح‌ «تکاپو» درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: در سال گذشته 18 استان پایلوت طرح تکاپو قرار داشت که همدان پایلوت صنعت چرم بود.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان چرم و مصنوعات چرمی استان با بازار روز آشنایی نداشتند، تصریح کرد: 13 دوره آموزشی طراحی و دوخت با همکاری فنی‌وحرفه ‎ ‌ ای و شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد تا تولیدکنندگان با دانش روز و بازارهای روز آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: همچنین تولیدکنندگان استان به چندین نمایشگاه چرم در مشهد، ترکیه، گرجستان، یزد و اصفهان اعزام شدند که باعث تغییر دیدگاه تولیدکنندگان شده است به طوریکه در حال حاضر تولیدکنندگان متقاضی تجهیزات تولید چرم شدند.

قربانفر با بیان اینکه 58 فقره پرونده به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است، یادآور شد: سال گذشته 58 فقره پرونده به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده و 2 میلیارد تومان تسهیلات با سود 4 درصد پرداخت شده است.

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر 483 واحد تولید چرم و مصنوعات چرمی در استان همدان فعالیت دارند که باعث اشتغال 4000 نفر شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده تولیدکنندگان چرم استان، در شهرستان‌های همدان و بهار قرار دارند، خاطرنشان کرد: ایجاد خوشه چرم در استان منتفی شده و این بحث در قالب طرح تکاپو اجرایی شده است.

قربانفر از توسعه صنعت گردشگری در سالجاری خبر داد و اظهارکرد: امسال توسعه صنعت گردشگری و صنایع وابسته به صنعت گردشگری در دستور کار قرار دارد به طوریکه صنایعی که به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند، در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: کارهای مطالعاتی این طرح انجام و اولویت‌ها شناسایی شده است و از دستگاه‌های دولتی خواسته شده در ارائه تسهیلات اشتغالزایی گردشگری و صنایع وابسته به آن را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان