اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. تير 1396 - 20:03   |   کد مطلب: 25900
از امروز نمایش شاد و موزیکال « من و مادر بزرگه» کاری از گروه نمایشی «فریاد» در همدان بروی صحنه می رود.

به گزارش صبح الوند، کارگردان نمایش « من و مادر بزرگه» در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه خبری صبح الوند اظهارکردکرد: این نمایش از 26 تیر تا 13 مردادماه هر روز راس ساعت 19 در محل سالن اصلی مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی واقع در بلوار بعثت  برای عموم مردم علاقمند به نمایش در خواهد آمد.    

رضا روان با تاکید بر اینکه نمایش‌نامه این کار نوشته « عباس دوست قرین» است، گفت: در این نمایش که آهنگ سازی آن بر عهده « علی‌رضا ستاری» است، هنرمندان دیگری همچون مینا حقیقی، سیما لاهوتی، دنیا نوربخش، مهسا پورپروانه، هادی لایقی و ایرج رنجبر نیز به عنوان بازیگر حضور دارند.   
وی با تاکید بر اینکه این کار،  نمایشی شاد و مفرح برای کودکان است، افزود: تاکید نویسنده و کارگردان این نمایش بر تاثیرات بی توجهی و تنهایی کودکان در جامعه مدرن امروزی است.

روان ادامه داد: این نمایش از کلیشه سازی‌های نخ نما و آموزه‌های کلیشه و تکراری برای کودکان که ویژگی نمایش‌های کودک سال‌های اخیر بوده‌اند و از وظایف آموزش و پرورش محسوب می‌شوند، فاصله گرفته است . 

وی افزود با اشاره به خلاصه داستان این نمایش گفت: قصه این نمایش در واقع حکایت این کار دختربچه‌ای تنها به نام «مینا» ست  که پدر و مادرِ شاغل اش، او را نزد پدر بزرگ و مادربزرگ اش می‌گذارند . «مینا» از عروسک‌های عینی و ذهنی خود خسته می‌شود و به پیشنهاد مادربزرگ اش مبنی بر بازیِ قایم باشک پاسخ مثبت می‌دهد که در ادامه و هنگامی‌که «مینا»  چشم می‌گذارد، مادربزرگ می‌خواهد در جا رختخوابی پنهان شود که بالش‌ها روی سرش می‌ریزند و مادربزرگ از دنیا می‌رود. فرشته ها مادربزرگ را به آن دنیا می‌برند و از این بخش نمایش به بعد، قرار می‌شود که پدربزرگ، نگه‌داری از «مینا» را به تنهایی بر عهده بگیرد که در اینجا تنهایی‌های«مینا» و عدم توجه پدربزرگ به او را شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام / 91/ 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان