اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1396 - 23:16   |   کد مطلب: 25877
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: امسال پرونده ساماندهی گلزار شهدای استان بسته خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید استان همدان

به گزارش صبح الوند، ناصر عارف در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با تأکید بر اینکه هدفگذاری و اهتمام بنیاد شهید بر این است که امسال پرونده ساماندهی گلزار شهدا در استان بسته شود، اظهار کرد: در سال گذشته 119 مزار ساماندهی نشده در استان وجود داشت که از این تعداد، 55 مزار ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 64 مزار در استان همدان ساماندهی نشده است، افزود: این مزارها در شهرستان‌های نهاوند، ملایر و بهار قرار دارد که تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه گلزار شهدای شهرستان‌های رزن، فامنین، کبودراهنگ، اسدآباد و همدان به طور کامل ساماندهی شده است، بیان کرد: پس از ساماندهی گلزار شهدا بحث مرمت و تعمیر گلزارهای آسیب‌دیده در دستور کار بنیاد شهید قرار دارد.

عارف با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا از سال 81 آغاز شده است، ادامه داد: در مجموع چیزی در حدود 300 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی مزارهای باقیمانده مورد نیاز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یادآور شد: تعدادی از گلزارهای شهدا که در سال‌های گذشته ساماندهی شده بود، به علت وضعیت جوی آسیب دیده که نیازمند مرمت است البته در سال 94 مبلغی برای مرمت این گلزارها در اختیار استان قرار گرفت.

وی گلزارهای شهدا را زیارتگاه‌های عاشقانه و عارفانه دانست و عنوان کرد: شهدا درس آزادگی به جوانان می‌دهند و باید برای آیندگان حفظ شوند همچنین مراسم‌های معنوی، ملی و مذهبی زیادی در کنار گلزار شهدا برگزار می‌شود که در جامعه بسیار اثرگذار است بنابراین باید مزارهای این شهدا به زیارتگاه تبدیل شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان