اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. تير 1396 - 18:37   |   کد مطلب: 25816
نویسنده مطرح حوزه کودک و نوجوان استان مطرح کرد: متاسفانه مسئولین و متولیان فرهنگ قشر هنرمند و نویسنده را نمی شناسند و اصلا زیبنده نیست متولیان فرهنگی در مراسم تدفین هنرمندان با این قشر آشنا شوند.
نویسنده حوزه کودک و نوجوان استان گلایه کرد:

به گزارش صبح الوند، غلامرضا بکتاش در گفتگو با صبح الوند با بیان اینکه نوشتن یک رشته دانشگاهی نیست که بتوان از آن بهروری مالی کرد ، افزود: اگر نویسنده در اداره یا سازمانی استخدام نشود هیچ دردی از او دوا نمی شود.

 

وی با اظهار تاسف از اینکه  برخی از نویسندگان حتی بیمه ندارند که معضل بزرگی است، اذعان کرد: هیچگونه حمایت مالی ، روحی و عاطفی از این قشر نمی شود.

 

نویسنده حوزه کودک و نوجوان با اشاره به اینکه نوشتن یک امری خودجوش بوده  و کسی انسان را واداربه این امر  نمی کند ، ادامه داد: متاسفانه مردم ما با ادبیات بیگانه بوده واصلا کتاب نمی خوانند و آشنایی بسیار محدودی با قشر هنرمند و نویسنده دارند.

 

بکتاش ادامه داد: مردم فکر می کنند نویسنده از کره مریخ می آید و باور ندارند که نویسنده هم در در بین مردم زندگی می کندو باید گفت  نوشتن عشق می خواهد .

 

*نویسندگان مورد احترام جامعه نیستند

وی با بیان اینکه متاسفانه نویسندگان مورد احترام جامعه نیستند چرا که مردم شناختی از این قشر ندارند ، تصریح کرد: نویسنده تا زمانیکه قلم خود را بر صفحه کاغذ می چرخاند زنده است چرا که مشکلات، عواطف و احساسات رابیان کرده  و به زندگی روح و جان می بخشد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه مشکلات و دغدغه های نویسندگان زیاد بوده و تا آخرین لحظه و آخرین نفس هیچ یادی از این قشر نمی شود.

 

*استان همدان قدر هنرمندان خود را نمی داند

هنرمند حوزه کودک و نوجوان با اظهار تاسف از اینکه استان همدان قدر هنرمندان  خود  را نمی داند، ابراز کرد:  هنرمندان از تهران دعوت می شود و به نویسندگان بومی خیلی احترام و ارزش قائل نمی شوند.

 

وی افزود:  برگزاری نکوداشت برای هنرمندان حرفه ای بسیار مناسب بوده اما کافی نیست چرا که نویسنده احترام ، امنیت مالی وشغلی ، وضعیت معیشتی مناسب می خواهد .

 

بکتاش با تاکید بر اینکه نویسنده به زبان و فرهنگ فارسی خدمت می کند، یادآوری کرد:  ما با نویسندگی برای کودک و نوجوان به کودکان خدمت می کنیم و این خدمات باید ارج نهاده شود.

 

*برای هنرمندان مجلس یادبود نگیرید

وی با بیان اینکه برای هنرمندان مجلس یادبود نگیرید، ادامه داد: چرا باید یک هنرمند بعد از مرگش مورد توجه قرار گرفته و متولیان امر یکی یکی برای مراسم تشییع او حاضر شوند.

 

فعال ادبی در خاتمه بیان کرد: اگر فردا یک هنرمند از دنیا برود چند نفر برای مراسم وی رهسپار می شوند؟ مدیران و مسئولین بعد از مرگ هنرمندان حضور دارند و فرد را می شناسند، چرا قبل از آن هیچ کاری صورت نمی دهندو باری از دوش این قشر برنمی دارند؟

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان