اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. تير 1396 - 15:03   |   کد مطلب: 25799
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: متاسفانه در الگویابی برای حجاب اقدامات مناسب انجام نشده و در این زمینه برخورد مناسب صورت نگر فته است.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در جلسه ای که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد با اظهار اینکه، دشمن در حال برنامه ریزی برای قبضه کردن ذهن جوانان است ، افزود: متاسفانه دشمنان برای نابودی ذهن و افکار جوانان ما طرح و نقشه داشته و نباید اجازه تحقق این ایده دشمنان را  بدهیم.

 

وی با تاکید بر  اینکه حجاب تمامی شئونات زندگی را در برمی گیرد، ادامه داد: مسئله حجاب نه تنها بعد ظاهری بلکه بعد باطنی فرد را باید در نظر گرفته و مختص به بانوان نیست بلکه مردان نیز باید حجاب ظاهر و باطن داشته باشند.

 

مسوول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اذعان به اینکه تفاوت حجاب در مرد و زن در میزان رعایت عفاف و حجاب است، تصریح کرد: حجاب امری اختصاصی نبوده و عموم را شامل می شود.

 

*اسلام دارای پوشش سنتی بوده و نگاه غربگرایانه  این پوشش را ازبین می برد

حجت الاسلام گنجعلی با اشاره به اینکه اسلام دارای یک پوشش سنتی بوده که متاسفانه دید و نگاه غربگرایانه این پوشش را تباه می سازد، افزود: حجاب و عفاف یک اصل پذیرفته شده که مورد تاکید قرآن می باشد.

 

وی با بیان اینکه حجاب یک ضرورت قرآنی است، ادامه داد: افراد بی حجاب ضرورت دین را می دانند اما متاسفانه ترتیب اثر نداده و باید به این افراد آگاهی لازم را در خصوص  رعایت حجاب داد.

 

*وضعیت پوشش جامعه اصلا مناسب نیست

مسوول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه متاسفانه وضعیت پوشش جامعه اصلا مناسب نیست، ادامه داد: در پیروزی انقلاب اسلامی شور انقلابی با شعور انقلابی تلاقی یافته و مردم رعایت پوشش اسلامی را اصل و مهم می دانستند.

 

وی با اظهار اینکه پوشش جوانان دهه 60 بسیار متفاوت از پوشش جوانان در این دوره می باشد، خاطر نشان کرد: باید عوامل دور شدن جوان از پوشش اسلامی آسیب شناسی شده و مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام گنجعلی عوامل بسیاری را در تغییر نگرش نسل جوان به مسئله عفاف و حجاب موثر دانست و اضافه کرد: بعد انسانی یکی از این عوامل بوده چراکه فرد را به سمت و سوی تمایلات نفسانی سوق داده در مقابل بعد روحی که فرد را به سمت خدا و تعالی روح سوق می دهد.

 

مسوول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان عامل دیگر را وسوسه های شیطانی برشمرد و اذعان کرد: اگر فرد تنها برای رضای خدا قدم بردارد بی شک به رشد و تعالی دیگران نیز کمک خواهد کرد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه احکام دینی به درستی در جامعه اجرا نمی شود، ادامه داد: نیروهای فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب به درستی ورود نکرده اند و به نوعی کم کاری شده است.

قضیه حجاب و عفاف باید دولتی شود.

 

حجت الاسلام گنجعلی با اشاره به اینکه تا قضیه حجاب و عفاف دولتی نشود مشکلی حل نخواهد شد، تصریح کرد: در همه ادوار ، دولت مردان در این زمینه قصور کرده و تنها به جوانب دیگر نگریسته می شود.

 

مسوول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: دولت باید نهاد وسازمانهای زیر مجموعه خود را ملزم به اجرا و رعایت حجاب کند.

 

وی در پایان با اظهار تاسف از اینکه در مدارس نیز مسئله حجاب مورد توجه قرار نگرفته، تصریح کرد: ابعاد فرهنگی و بصیرتی حجاب باید توجه شده و هدف گذاری شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان