اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. تير 1396 - 9:34   |   کد مطلب: 25797
معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري همدان :
204 پايگاه تابستاني در آموزش و پرورش همدان فعال است.
معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري همدان با بيان اينکه 204 پايگاه تابستاني در آموزش و پرورش فعال است، گفت: 190 آموزشگاه آزاد با ظرفيت 150 هزار نفر اوقات فراغت دانش‌آموزان را سامان مي‌دهند.
معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري همدان

به گزارش صبح الوند، علي‌اصغر ناظري‌پور در شوراي آموزش و پرورش شهرستان با بيان اينکه کمک مجموعه آموزش و پرورش در زمان برگزاري انتخابات را نمي‌توان ناديده انگاشت، اظهار کرد: اين دوره از انتخابات شوراي شهر مدتي زمان زيادي برد تا نتايج نهايي اعلام شود.

 

وي با بيان اينکه مباحثي در خصوص برگزاري انتخابات مطرح بود که در اصل ملاک براي ما همان قانون است، افزود: قانون براي ما مسير را مشخص کرده و هيات اجرايي که مسوول تاييد صحت انتخابات بود در همان روزهاي ابتدايي صحت انتخابات شوراهاي شهرستان را تاييد کرد.

 

معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري همدان با بيان اينکه عده‌اي از نامزدهاي شوراها که تعداد آنها 31 نفر بود درخواست داشتند که شکايات مورد بررسي قرار گيرد، خاطرنشان کرد: به دليل آنکه شکايت‌ها داري ادله کافي نبود نتوانست در روند کار خللي وارد کند و بازشماري برخي از صندوقهاي اخذ راي نيز تاثيري در نتايج به دست آمده نداشت.

 

وي با تاکيد بر اينکه عمده درخواست معترضين موضوع ريز آراء بود، يادآور شد: به جهت فرايند قانوني اين کار شدني نيست و فرمانداري نيز پايبند قانون است چراکه ما مسوول صيانت از آراء مردم هستيم و راي مردم به عنوان حق‌الناس بايد محترم شمرده شود.

 

ناظري‌پور با بيان اينکه بايد جلسه شوراي آموزش و پرورش با محوريت اوقات فراغت زودتر و قبل از ورود به تابستان برگزار مي‌شد، افزود: همه اينها به دليل طول کشيدن نتايج انتخابات شوراي شهر بود که خوشبختانه نتايج به تاييد نهايي رسيد.

 

وي با اشاره به اينکه در هفته جاري برنامه‌هايي براي عفاف و حجاب در شهرستان و از جمله شهر همدان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: اقامه نماز مغرب و عشاء در پياده‌راه بوعلي در 21 تيرماه به همين منظور برگزار مي‌شود.

 

معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري همدان با تاکيد بر اينکه آنچه که در برنامه‌هاي اوقات فراغت مهم است کيفيت برنامه‌هاست و امسال بايد برنامه‌ها منسجم‌تر از سال گذشته باشد، خاطرنشان کرد: بايد نظارت‌ها مستمر بوده و در نهايت بتواند رضايت والدين و دانش‌آموزان را در بر داشته باشد.

 

وي در خصوص پيشنهاد بازديد دانش‌آموزان به همراه خانواده‌هاي آنها از پايگاه شهيد نوژه همدان را يکي از مصوبات جلسه خواند و گفت: بايد از ظرفيت‌هاي موجود استفاده شود چراکه بازديد دانش‌آموزان از نزديک با اين فضا مي‌تواند خاطره‌اي اثرگذار باشد و حس کنجکاوري آنها را بر انگيزد.

 

ناظري‌پور با اشاره به اينکه آموزش يکي از مولفه‌هاي توسعه براي هر کشور به حساب مي‌آيد، اظهار کرد: توسعه معناي وسيع‌تري دارد و تمام ابعاد را در برمي‌گيرد که از جمله آن مي‌توان به رفاه، امنيت و احساس رضايت‌مندي شهروندان اشاره کرد.

 

وي با بيان اينکه آموزش رشد و پيشرفت کشور  را در بر مي‌گيرد، گفت: آموزش، کاري تخصصي بوده و مي‌تواند به عنوان يک سيستم همه‌جانبه و تخصصي در نظر گرفته شود، زيرا اين مهم آينده‌نگري مي‌کند و مي‌تواند و توان تشخيص را به افراد مي‌دهد.

 

 معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري همدان با بيان اينکه آموزش و پرورش بايد متولي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي باشد، افزود: اوقات فراغت به معناي پرکردن زمان نيست و مسائل تربيتي بايد در اين شرايط زماني پيگيري و به آن توجه شود.

 

وي در خصوص تاسيس آموزشگاه‌هاي زبان بدون مجوز گفت: اين آموزشگاه‌ها بايد هر چه سريعتر جمع‌آوري شوند.

 

ناظري‌پور با تاکيد بر اينکه وضعيت اعتبارات تخصيص داده شده به آموزش و پرورش امسال بهتر از سال‌هاي گذشته است، خاطرنشان کرد: امسال تعداد 204 پايگاه تابستاني در نواحي يک و 2 براي اوقات فراغت دانش‌آموزان فعال است که برنامه‌هاي متنوع فرهنگي، ورزشي و قرآني در اين پايگاه‌ها داير است.

 

وي تصريح کرد: 190 آموزشگاه آزاد در تابستان فعال هستند که تاکنون 80 هزار نفر را پذيرش کرده ولي 150 هزار نفر ظرفيت براي پذيرش در اين آموزشگاه‌ها وجود دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان