اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. تير 1396 - 20:19   |   کد مطلب: 25784
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد
ابلاغ 96 اخطاریه زیست‌محیطی به واحدهای آلاینده همدان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گزارشی از اقدامات انجام شده در ارتباط با آلوده‌کنندگان و مخربان محیط زیست در عرصه‌های محیط زیست انسانی و طبیعی استان ارائه کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون اقدامات حقوقی متعددی در حوزه‌های محیط زیست طبیعی و انسانی استان و در زمینه تخریب و آلوده‌کنندگان محیط زیست صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس 96 اخطاریه به واحدهای آلاینده محیط زیست ابلاغ شده و 15 پرونده در حوزه محیط زیست طبیعی و 19 پرونده در حوزه محیط زیست انسانی منتهی به صدور رأی دادگاه شده است.

محمدی بیان کرد: 27 اخطاریه زیست‌محیطی در فروردین‌ماه به واحدهای آلاینده محیط زیست ابلاغ شد که این واحدها شامل تولید آسفالت، سیلیس‌کوبی، رستورانی، سنگ‌کوبی، ایزوگامی، پودر سنگی، کشتارگاهی، بیمارستانی، نساجی، شن و ماسه، شهرک صنایع غذایی و دهیاری روستاهایی است که در چارچوب قوانین و مقررات مدیریت پسماندها عمل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: متصدی یکی از واحدهای سیلیس‌کوبی شهرستان همدان نیز به علت آلوده ساختن هوا از طریق انتشار ذرات گردوغبار به محیط، از سوی محاکم قضایی همدان به پرداخت جزای نقدی و در همین راستا یک متصدی دیگر در ملایر از سوی محاکم قضایی بخش جوکار به یک‌سال حبس تعلیقی و پرداخت 3 میلیون و 600 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

محمدی عنوان کرد: دو نفر حامل پساب‌های آلاینده که به طور غیرمجاز مبادرت به تخلیه پساب‌ها در محیط کرده بودند نیز حسب رأی صادره از محاکم قضایی شهرستان نهاوند، هر یک به تحمل 100 روز حبس تعزیری محکوم شدند.

وی درباره پرونده‌های قضایی در حوزه محیط زیست طبیعی در فروردین‌ماه امسال بیان کرد: یک نفر متخلف از قانون و مقررات شکار و صید به اتهام شکار غیرمجاز و فروش یک قلاده گرگ در حوزه استحفاظی شهرستان همدان از طریق فضای مجازی، دستگیر و به مراجع قضایی همدان معرفی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه گفت: در اردیبهشت‌ماه امسال 38 اخطاریه زیست‌محیطی در شهرستان‌های همدان، کبودراهنگ، ملایر، بهار، تویسرکان و نهاوند برای واحدهای آلاینده سیلیس‌کوبی، تولید آسفالت، تولید رنگ، شن و ماسه، بیمارستانی، گاوداری و تولید دارو صادر شد و 5 واحد آلاینده اعم از تولید آسفالت و سیلیس‌کوبی در شهرستان‌های همدان و ملایر به محاکم قضایی ذیصلاح معرفی شدند که دستور پلمب 4 واحد سیلیس‌کوبی صادر و واحدهای موصوف پلمب و همچنین کارخانه آسفالت به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

وی اضافه کرد: 2 پرونده که در سال گذشته به محاکم قضایی ارجاع شده بود در زمینه شرکت تولیدی رب و پسماندهای کشاورزی از سوی دادگاه‌های شهرستان‌های اسدآباد و رزن به رأی پرداخت جزای نقدی منجر شد.

محمدی درباره پرونده‌های رسیدگی شده در حوزه طبیعی در اردیبهشت‌ماه امسال نیز اظهار کرد: طی اردیبهشت‌ماه تعداد 7 نفر متخلف از قانون و مقررات شکار و صید در شهرستان‌های تویسرکان، ملایر و همدان به اتهام عرضه و فروش و نگهداری اجزای وحوش به محاکم قضایی معرفی شدند که پرونده‌های مربوطه تحت رسیدگی قضایی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: طی خردادماه امسال نیز 31 اخطاریه در شهرستان‌های همدان، ملایر، بهار، کبودراهنگ و نهاوند برای واحدهای آلاینده سیلیس‌کوبی، تولید قارچ، بسته‌بندی سبزیجات، کشتارگاهی، آجرپزی، بازیافتی، بیمارستانی، تولید کیک و کلوچه، دهیاری و صنایع غذایی صادر و ابلاغ شد.

محمدی تصریح کرد: در این ماه 4 پرونده قضایی علیه واحدهای سیلیس‌کوبی در شهرستان ملایر به دادگاه جوکار ارائه و یک پرونده علیه راننده خودروی تانکر حامل فاضلاب به دادگاه اسدآباد ارائه شد همچنین 4 واحد سیلیس‌کوبی با رأی دادگاه جوکار تا رفع آلودگی پلمب شد و 4 واحد زیر پلاستیک، سوزاندن لاستیک خودرو و واحد چاپ سیلک نیز به جزای نقدی محکوم شدند.

وی بیان کرد: در حوزه محیط زیست طبیعی نیز طی خردادماه 7 فقره پرونده علیه 8 نفر متخلف در شهرستان‌های اسدآباد، همدان، نهاوند، کبودراهنگ و تویسرکان به اتهام حمل سلاح غیرمجاز، عرضه و فروش 12 طرقه، یک بطانه سنجاب و 42 قطعه ماهی، تنظیم و به محاکم قضایی ارجاع شد و 2 پرونده تخلف ارائه شده به محاکم قضایی شهرستان همدان شامل عرضه و فروش یک بطانه سنجاب و حمل سلاح و ادوات غیرمجاز منتهی به رأی به حبس و جزای نقدی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان