اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. تير 1396 - 9:28   |   کد مطلب: 25731
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار همدان گفت: 58 عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهرستان همدان اجرا خواهد شد.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار همدان

به گزارش صبح الوند، علی اصغر ناظری پور در جلسه ستاد امر به معروف و نهي از منکر شهرستان همدان گفت : اسلام دين کامل، انسان ساز، داراي برنامه و همه جانبه ايست که نگاهي همه جانبه به معيشت انسان دارد.

 

معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان با بيان اينکه عمل به آموزهاي دين اسلام منجر به گسترش و تعميق رابطه انسان با خدا و افزايش تقوا الهي است افزود: دين داري راز پيوند معنوي انسان با خداوند است که انسان را در زندگي از هر گزندي مصون مي کند .

 

علي اصغر ناظري پور ادامه داد : نماز، روزه، امر به معروف و نهي از منکر و همه آموزه هاي ديني نشان از نگاه عميق اسلام به مسايل اجتماعي و سعادت بشريت دارد.

 

معاون فرماندار همدان با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منکر محدود به تذکر لساني نيست خاطر نشان کرد: امر به معروف داراي فلسفه اي نهفته از شاکله دين بوده که در دنياي امروز جامعه شناسان به نوعي با عناويني همچون نظارت و فرهنگ سازي هاي اجتماعي به آن تکيه دارند .

 

وي افزود : توجه به فريضه امربه معروف و نهي از منکر در دنيايي که آسيب هاي اجتماعي همه را احاطه کرده بسيارلازم و مورد تاکيد است و بعنوان پشتوانه ي عظيم در برابر نواقص اجتماعي بايد آنرا از جمله مباحث عميق جهان بيني اسلام ديده و اجرا کرد .  

 

ناظري پور يادآور شد : قيام امام حسين عليه السلام در برابر صف باطلي که بر پايه دنيا طلبي بودند و راه به جايي نبردند به عنوان اسوه امر به معروف و نهي از منکر تا ابد ساري و جاري است.

 

وي از اجراي 58 عنوان برنامه طي هفته عفاف و حجاب در شهرستان همدان خبر داد و گفت : شعار هفته عفاف و حجاب سال جاري "حيا ، عفاف ، حجاب ، نداي فطرت و تعالي اجتماعي" است که برنامه هايي به فراخور زمان و روز شمار تعيين شده در اين هفته برگزار مي شود .

 

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار همدان خواستار توجه و اهميت ويژه به اين مناسبت در اصناف و ساير اقشار مردم شد و افزود : دستگاههاي اجرايي نيز ضمن فضاسازي و اجراي برنامه هاي متناسب با اين ايام گزارش اقدامات انجام شده را براي فرمانداري ارسال نمايند.

 

وي در پايان با قدرداني از شوراي تامين شهرستان بواسطه تلاشهاي بي دريغ در برگزاري با شکوه مراسم شبهاي قدر، راهپيمايي روز قدس و نماز عيد فطر در همدان تاکيد کرد: برگزاري هر برنامه اي به مناسبت هفته عفاف و حجاب بايد با هماهنگي و پيش بيني ملاحظات اجتماعي،انتظامي و ترافيکي باشد.

 

*امر به معروف و نهی از منکردر کشور پشتوانه قانونی دارد

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان همدان نيز گفت : مساله امر به معروف و نهي از منکر يک اصل قرآني و جز فروع دين ما همچون نماز اهميتي بسيار والا دارد .

 

وي با بيان اينکه مساله امر به معروف و نهي از منکر پشتيوانه قانوني داشته و در قانون اساسي کشور به عنوان قوانين نظارت عمومي مطرح شده است اظهار داشت : يکي از مصاديق امر به معروف مساله حيا و عفاف يعني همه در هر جايگاهي بايد حافظ عفت باشند و اين مساله تنها براي قشر خاص و تفکيکي بر جنسيت نيست .

 

حجت الاسلام سيد حسن فاضليان خواستار اجراي هرچه بهتر برنامه هاي هفته عفاف و حجاب شد و تاکيد کرد : امر به معروف امري اجتناب ناپذير است و نبايد در اجراي آن منتظر اعلام و ابلاغ دستورالعمل ها شد .

 

وي با بيان اينکه برنامه هاي هفته عفاف و حجاب از روز شنبه 17 تيرماه با عنوان گرايش انساني ، انتخاب ايراني آغاز مي شود افزود: عنوان برنامه هاي روز دوم هفته عفاف و حجاب آزادي ، کرامت انساني و حقوق شهروندي است .

 

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي همدان تشريح کرد : عنوان روز هاي سوم و چهارم اين هفته به ترتيب عفاف و حجاب تجلي مشارکت اجتماعي و توليد و اشتغال و نه به پوشاک خارجي است .

 

وي ياد آور شد روز چهار شنبه 21 تيرماه که يادآور واقعه مسجد گوهر شاد و حمله رژيم سفاک شاهنشاهي به معترضين کشف حجاب است با عنوان مردان غيور ، زنان عفيف ، خانواده متعالي نامگذاري شده است .

 

حجت الاسلام فاضليان افزود : دو روز پاياني اين هفته نيز به ترتيب نشاط اجتماعي ، امنيت اخلاقي و جامعه عفيف زمينه ساز ظهور ناميده شده است .

 

وي گفت از ديگر برنامه هاي مشترک برنامه ريزي شده و قابل اجرا در دستگاه هاي اجرايي شهرستان همدان مي توان به فضا سازي و تبليغات محيطي ، برگزاري مسابقات فرهنگي و هنري در قالب حجاب و عفاف اشاره داشت .

 

اين مقام مسئول در پايان گفت : کارگاه هاي آموزي با رويکرد عفاف وحجاب ، برگزاري نمايش عرضه کتاب و محصولات فرهنگي اسلامي و مد و لباس و همچنين تقدير از فعالان فرهنگي موفق نيز از ديگر برنامه هاي در دست اجرا  در اين ايام مي باشد .

 

 فرمانده سپاه ناحيه شهرستان همدان نيز گفت : دستگاههاي اجرايي علاوه بر اجراي برنامه هاي مشترک برنامه هاي ترويجي ، اغنايي و داخلي خود را داشته باشند .

 

وي عنوان کرد : برگزاري برنامه هاي هفته عفاف و حجاب از هفدهم تير ماه آغاز شده و تا روز جمعه 23 تيرما ادامه خواهد داشت .

 

*پدیده امر به معروف و نهی از منکر تک بعدی نیست

سرهنگ حسن برزگر عنوان کرد : فريضه امر به معروف تک بعدي نبوده و توجه و اجراي آن به انحا مختلف نيازمند علم و تدبير است .

 

 وي از برگزاري برنامه اي فرهنگي و مشترک بين دستگاه هاي اجرايي همدان خبر داد و تصريح کرد : برنامه اي شاخص و مشترک باحضور اقشار مختلف مردم روز چهارشنبه 21 تيرماه در پياده راه بوعلي همدان برگزار مي شود .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان