اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. تير 1396 - 10:14   |   کد مطلب: 25716
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت:
کشف 2 میلیارد ریال کالای قاچاق از فروشگاه های همدان
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان کشف 2 میلیارد ریال کالای قاچاق از فروشگاه های همدان خبر داد.
کشف 2 میلیارد ریال کالای قاچاق از فروشگاه های همدان

به گزارش صبح الوند، علیرضا شجاعی اظهار کرد: این میزان کالای قاچاق پس از انجام 700 مورد بازرسی از فروشگاههای این استان انجام شده است.

 وی اضافه کرد: عمده کالاهای قاچاق کشف شده در سه ماهه نخست امسال شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار و مواد غذایی بوده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: قاچاق کالا پدیده مذمومی است که اقتصاد را از مسیر اصلی خارج کرده و دستیابی به اهداف و برنامه های اقتصادی را با اختلال و دشواری همراه می کند.

شجاعی افزود: ورود غیرقانونی بسیاری از کالاهای باداوم و غیرضروری نه تنها بخشی از منابع ارزی کشور را از سرمایه گذاری در امور تولیدی خارج ساخته، بلکه با ایجاد نوسان های شدید در نرخ ارز، فشار تورمی را تشدید کرده و به حیات اقتصادی خانوارهای کم درآمد و اقشار آسیب پذیر لطمه زده است.

وی درباره تنوع قاچاق در کشور گفت: قاچاق در کشورهای دیگر بیشتر مربوط به کالاهای ممنوعه نظیر قاچاق انسان، مواد مخدر، سلاح و مهمات بوده ولی در ایران 4 حوزه کالاهای مجاز، کالاهای مجاز مشروط و کالاهای یارانه‌ای و کالاهای ممنوعه را شامل می شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اضافه کرد: بیشترین حجم قاچاق در ایران متعلق به سه حوزه کالاهای مجاز، مشروط و یارانه‌‌ ای است.

شجاعی با ذکر اینکه در کشور با ورود و خروج کالا به صورت قاچاق مواجه هستیم اظهار کرد: ایران با 15 کشور با شرایط اقتصادی متفاوت همسایه است و قاچاق برای برخی از این کشورها جنبه درآمدزایی دارد بنابراین نه تنها از قاچاق کالا پیشگیری نمی کنند، بلکه آن را توسعه داده اند.

وی افزود: واردات کالا به صورت قاچاق نیز موجب می شود کالاها با کیفیت پایین وارد کشور شود و چون استاندارد کیفیت این محصولات کنترل نمی شود می تواند بهداشت و سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره بیاندازد.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه احتمال جلوگیری و کشف کالاهای قاچاق توسط ماموران زیاد است بنابراین بیشتر کالاهای ارزان و بدون کیفیت و یکبار مصرف وارد کشور می شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: بسیاری از کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود کالاهای مصرفی هستند.

شجاعی افزود: این کالاها جزو کالاهای اساسی و مورد نیاز مصرف کننده نبوده بلکه قاچاقچیان سودجو با تبلیغات و ایجاد نیاز کاذب در مصرف کننده به مصرف این کالاها در داخل کشور دامن می زنند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان