اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. تير 1396 - 14:57   |   کد مطلب: 25705
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکایی ها در حقوق بشر یک نگاه صادقانه و انسانی ندارند افزود: آمریکایی ها خواستار سوءاستفاده از حقوق بشر برای پیشبرد سیاستها و جنایت هایشان در جهان هستند.
حقوق بشر اهرمی برای پیشبرد سیاستهای آمریکایی ها  است

به گزارش صبح الوند، سید جعفر قناد پاشی در گفتگو با صبح الوند در خصوص تعریف حقوق بشر در بین آمریکایی ها اظهار کرد: حقوق بشر در پیش آمریکا همواره به عنوان اهرمی برای پیشبرد سیاستهای خارجی و داخلی و همچنین به عنوان سرپوشی برای پنهان کردن جنایات آمریکا به کار گرفته می شود.

 

کارشناس مسائل سیاسی  با بیان اینکه آمریکایی ها در حقوق بشر یک نگاه صادقانه و انسانی ندارند افزود: آمریکایی ها خواستار سواستفاده از حقوق بشر برای پیشبرد سیاستهایشان در جهان هستند.

 

* کشورهای مخالف آمریکا در لیست ناقض حقوق بشر هستند

وی تصریح کرد: اگر ما نگاهی به فهرست کشورهایی که مورد اتهام آمریکا از دید حقوق بشر هستند بیندازیم به این نتیجه میرسیم که آمریکایی ها کشورهای مخالف خودشان را در این فهرست قرار میدهند برای اینکه زمینه های فشار و تهدید علیه کشورها را  فراهم کنند.

 

قنادباشی افزود: در این فهرست ارائه شده  اسمی از هیچ کدام از کشورهای متحد و دوست آمریکا مشاهده نمیکنیم و این در حالی است که  انتظار بود زمانی که آمریکا اسامی فهرست کشورهای ناقض حقوق بشر  را معرفی میکند در این فهرست اسم رژیم صهوینستی و عربستان قرار داشته باشد اما آمریکایی ها کوشش میکنند که کشورهای مخالف  خودشان را در این لیست قرار دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: شما میبینید در لیست آمریکایی ها نام  کشورهای مستقلی همچون ایران و کره شمالی که خواستار سرسپردگی نیستند در لیست آورده اند.

 

کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره به جنایت های آمریکایی ها در داخل خود کشور آمریکا گفت: در داخل خود کشور آمریکا  هم آمریکایی ها  در زمینه حقوق بشر پرونده بسیار ننگینی دارند  و در برخورد با سیاهپوستان، سرخ پوستان حتی در مقابل سفید پوستان با هنجار شکنی های فرهنگی که در آمریکا میشود حقوقشان نادیده گرفته میشود.

 

*حقوق بشر بهانه ای برای سرپوش نهادن بر جنایات آمریکایی ها است

وی تصریح کرد: متاسفانه آمریکایی ها  با شعار حقوق بشر و اینکه خودشان را منادی حقوق بشر  و اجرا  کننده حقوق بشر اعلام می کنند بر جنایاتی که در داخل آمریکا هم صورت می گیرد سرپوش می گذارند.

 

قنادباشی خاطر نشان کرد: در واقع نگاه آمریکایی ها به حقوق بشر به عنوان یک دست آویزی است برای پیشبرد سیاستها و سرپوش بر جنایت ها است.

 

*پرونده سیاهی از جنایت های آمریکا در ایران داریم

وی در ادامه در خصوص  جنایت های آمریکا در ایران گفت: آمریکایی ها در کشور ایران جنایات زیادی را صورت دادند و پرونده های سیاهی از جنایات آمریکا را در  ایران داریم که نشاندهنده ماهیت آمریکا است و به همین دلیل است که مردم ایران این کشور را  را دشمن خود میدانند.

 

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا ابتدا با مداخلات سیاسی خود یک کودتایی را در ایران صورت  دادند و بعد از آن  در تشکیل ساواک یک سازمان مخوف و ضد بشری بودن نقش اصلی را در تقویت آن  داشتند و همچنین در عرصه حقوق بشر زمانی که انقلاب شد جنگ را در قالب جنگ تحمیلی به ما  تحمیل کردند و چه در قالب حملات شیمیایی صدام و چه در قالب بمباران های شهرها در همه اینها آمریکایی ها به نوعی در پشت آن قرارداشتند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا نقش مهمی در جهت حمایت از گروهک های تروریستی دارد افزود: آمریکایی ها از یک طرف خودشان را مخالف تروریست  و موافق  حقوق بشر معرفی می کنند از یک طرف هم  تقویت کننده گروهک های تروریستی هستند که بیشترین حقوق بشر  را نقض میکنند.

 

قنادباشی با اشاره به شهادت 290 نفر در هواپیمای که مورد اصابت  ناو جنگی  آمریکایی ها بر فراز آبهای خلیج فارس قرار گرفت افزود: دولت آمریکا به جای اینکه کسانی که مرتکب این جنایت شده بودند را  مجازات کند  به آنها جایزه دادند  که  این در واقع نشان دهنده نگاه آمریکا به حقوق بشر است.

 

وی با اشاره به نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی از سوی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در ششم تیرماه 1394 دو سال پیش در جمع خانواده شهدای هفتم تیر این پیشنهاد رامطرح و تاکید کردند که از هفتم تا 12 تیر به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری بشود چون در این هفته جنایت های  آمریکایی ها بر علیه مردم ایران بسیار زیاد است .

 

*برخی از عناصر داخلی در تلاش جهت نشان دادن چهره پاکی از آمریکا هستند

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: هفته حقوق بشر آمریکایی هفته ای است که ما باید در آن به دشمن شناسی بپردازیم و کسانی که مدعیان حقوق بشری هستند ماهیت آنها را بیشتر معرفی کنیم چرا که  گذشته ما راه آینده ما است و اگر نگاهی به  جنایات آمریکایی ها بیندازیم متوجه خواهیم شد که در آینده هم آمریکایی ها همین ماهیت را خواهند داشت و ماهیت آمریکایی ها به هیچ وجه تغییر پیدا نکرده است .

 

وی با اشاره به اهمیت معرفی ماهیت آمریکا به نسل جوان گفت: آمریکا حقوق بشر را ابزار خود قرار داده است و نسل جوان باید با جنایت های آمریکا اشنا شوند.

 

قنادباشی در پایان با بیان اینکه درسالهای اخیر آمریکایی ها بسیار سعی می کنند به کمک برخی از عناصر داخلی چهره مثبتی را از خودشان در ایران نشان دهند افزود: در این هفته ما عزیزانی همچون شهید بهشتی، شهید صدوقی و 290 نفر از هم میهنانمان را توسط آمریکایی ها از دست دادیم  و این فرصت بسیار مناسبی برای اندیشیدن، فکر کردن  و آگاه کردن است و رسانه ها هم در این خصوص باید وظیفه خودشان را انجام دهند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان