اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. تير 1396 - 14:26   |   کد مطلب: 25704
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان:
شروع طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در همدان
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در شورای اداری اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی از شروع طرح کارورزی در این استان خبر داد.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان

به گزارش صبح الوند،  احمد توصیفیان  با اشاره به تعداد زیاد فارغ التحصیلان نظام آموزش عالی که روانه بازار کار می شوند گفت: کافی نبودن مهارت دانش آموختگان برای جذب در بازار کار باعث شده که رشد اقتصادی و ظرفیت اشتغالزایی جامعه متناسب با رشد دانش آموختگان نباشد.

 

وی همچنین گفت: تعامل ضعیف عرصه کار و دانشگاه نیز نتوانسته نیازهای بازار کار را بطور کامل برآورده سازد و همین امر در افزایش میزان بیکاری فارغ التحصیلان نقش موثری داشته است.

 

توصیفیان با اشاره به اهمیت تعامل فارغ التحصیلان دانشگاهی با واحدهای فعال اقتصادی عنوان کرد: این موضوع می تواند زمینه ساز آموزش مهارت های مورد نیاز در فضاهای شغلی و فراهم آوردن زمینه های نوآوری در مسیر شغلی باشد.

 

وی اجرای دوره کارورزی را راهکاری موثر در افزایش اشتغال پذیری توام با کسب مهارت برای دانش آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: وزارت متبوع پیش بینی کرده حدود 70درصد کارورزان در همان بنگاه محل کارورزی مشغول بکار خواهند شد.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: این دوره از طریق ایجاد بسترهای لازم جهت آموزش در بنگاههای اقتصادی و به صورت هماهنگ توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط در سطح کشور اجرا خواهد شد.

 

توصیفیان اعلام کرد: کارفرمایان و کاروزان متقاضی میتوانند با مراجعه به سایت http://karvarzi.mcls.gov.ir اطلاعات لازم را کسب نموده و در دوره کارورزی مورد نظر ثبت نام نمایند و بین 4 تا 6 ماه دوره آموزشی در بنگاه های اقتصادی واجد شرایط را سپری کنند.

 

وی در خصوص حقوق و مزایای این طرح گفت: کمک هزینه آموزشی کارورزی معادل یک سوم حداقل دستمزد به عنوان کمک هزینه آموزش می باشد که توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی متناسب باحضور کارورز در واحد اقتصادی پذیرنده در طول دوره محاسبه و حداکثر در سه مرحله، به گونه ای که مرحله آخر پس از موفقیت کارورز در آزمون فنی و حرفه ای باشد، به کارورزان پرداخت می شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین اعلام کرد: در صورت استفاده کارفرمایان از کارورزان این طرح از معافیت بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال بهره مند خواهند شد.

 

توصیفیان افزود: پرداخت بیمه مسئولیت مدنی نیز برای هر کارورز توسط دولت از محل اعتبارات عمومی پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان