اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. تير 1396 - 23:47   |   کد مطلب: 25661
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: بر اساس بند ه ماده 13 قانون شکار وصید، ایجاد و فراهم نمودن مقدمات آتش سوزی در پارک های ملی، آثار طبیعی ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاههای حیات وحش "که بر اثر بی مبالاتی" و یا عدم رعایت مقررات محیط زیست و یا تخلف از نظامات دولتی باشد به جزای نقدی یا حبس از 91 روز تا 3 سال و در صورت تکرار، هر دوی این مجازات ها محکوم می گردند، اعمال خواهد شد
اشد مجازات برای آتش افروزان عرصه های طبیعی

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی با بیان این مطلب افزود: تبصره 2 ذیل ماده فوق نیز تاکید می نمایدکه مجازات شروع به جرم فوق شش ماه تا دوسال است.

محمدی اظهار کردک عرصه های طبیعی اعم از جنگل، مرتع، بیشه زار، پارک های ملی، مناطق حفاظت شده و... در زمره سرمایه های ملی و خدادادی کشور و به لحاظ اهمیت زیست محیطی متعلق به تمامی نسل ها است.

وی با قدردانی از دوست داران طبیعت و حامیان محیط زیست  ایران که در جهت پیشگیری و اطفاء حریق عرصه های طبیعی  کمک می کنند،اضافه کرد: با عنایت به مجازات های تعیین شده در ماده 675 و تبصره 2  قانون مجازات اسلامی ، هر کسی عمدا جنگل، اشجار و... را آتش بزند، به حبس از دو تا پنج سال محکوم می گردد.

وی خاطرنشان کرد: نظر به افزایش دما و خشکی هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در محیط های طبیعی فزونی یافته است، بنابراین ضرورت دارد کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می شوند از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند.

وی از مامورین حفاظتی دستگاههای مسئول، شوراهای شهرها و روستاها، دهیاری ها و شهروندان خواست حساسیت لازم در قبال این مسئله را داشته باشند و با مشاهده خطر، بلافاصله برای اطلاع رسانی یا خاموش کردن آتش اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خواستار شد: با مشاهده کوچکترین شعله و دود سعی کنید آن را خاموش کنید یا با مراکز آتش نشانی، یگان حفاظت محیط زیست (1540) و یگان حفاظت منابع طبیعی (1504) تماس بگیرید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان