اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. تير 1396 - 23:40   |   کد مطلب: 25640
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد:
انعقاد ۱۴ تفاهم نامه با نهادهای مختلف برای حفظ محیط زیست در همدان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از انعقاد ۱۴ تفاهم نامه با نهادهای مختلف این استان به منظور مشارکت هرچه بیشتر در حفظ محیط زیست خبرداد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان

به گزارش صبح الوند، تفاهم نامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان و سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان ظهر چهارشنبه منعقد شد.

این تفاهم نامه ها در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و بهره مندی از محیط زیست مطلوب و رسیدن به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و توسعه پایدار و همچنین در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک ملی بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این خصوص گفت: این تفاهم نامه ها با هدف برنامه ریزی، نظارت، اجرا و راهبری هماهنگ مجموعه ای از طرح ها و اقدامات مرتبط و موثر در خصوص استقرار و بهره برداری و توسعه واحدهای صنعتی و معدنی و کاهش آلاینده های زیست محیطی شامل: آب، خاک، هوا، صدا و بو در بخش صنعت، معدن، خدمات و فعالیت های تجاری و بازرگانی پیرامون آنها و روانسازی فرآیندهای کاری و اداری منعقد می شود.

محمدرضا محمدی افزود: ۱۴ تفاهم نامه با ارگان ها و نهادهای گوناگون به منظور مشارکت هرچه بیشتر تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی و نیمه دولتی در حفظ محیط زیست و ارتقای فرهنگ محیط زیست منعقد شده است و تفاهم با تمامی دستگاه های مرتبط نیز در دستور کار است.

وی درخصوص مفاد تفاهم نامه با سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان همدان نیز گفت: تغییر خط برای واحدهای دارای آلودگی محیط زیست، دقت نظر در ترسیم کروکی های ارسالی و عدم ارسال کروکی ناقص به همراه استعلام، استعلام معادن خارج از مناطق تحت مدیریت و تاکید بر عدم واگذاری معادن مستقر در مناطق تحت مدیریت به بهره برداری و اجرای دقیق ماده ۱۸۸ قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص تسهیل در امر سرمایه گذاری در کنار رعایت ملاحظات زیست محیطی از جمله مفاد این تفاهم نامه ها است.

محمدی عنوان کرد: موضوع محیط زیست باید به یک مسئله همگانی تبدیل و زیرساخت های مشارکت همگانی در این عرصه فراهم شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان