اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1396 - 23:37   |   کد مطلب: 25575
روزنامه نیویورک تایمز که به نسخه‌ای از گزارش دبیر کل سازمان ملل در مورد برنامه موشکی ایران دست یافته، می‌گوید این گزارش لحن ملایم‌تری نسبت به قبل دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، روزنامه «نیویورک تایمز» روز چهارشنبه نوشت اولین گزارش «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در مورد برنامه موشکی ایران، در مقایسه با گزارش‌های دبیر کل پیشین سازمان ملل لحن ملایم‌تری دارد.

بر اساس توافق هسته‌ای، دبیر کل سازمان ملل همه ساله در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل، میزان پایبندی طرفین به توافق را اعلام می‌کند.

گزارشی که نیویورک تایمز می‌گوید به یک نسخه آن دست یافته، اولین گزارش دبیر کل جدید سازمان ملل در مورد پایبندی طرفین به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

تلطیف ادعایی لحن گزارش دبیر کل در حالی صورت گرفته که دولت جدید آمریکا تلاش می‌کند علیه برنامه موشکی ایران اجماع ایجاد کند. نیویورک تایمز نوشته است که گزارش گوترش این تلاش را با مانع مواجه می‌کند.

این گزارش به تاریخ 14 ژوئن (یک هفته پیش) هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته و هنوز نمی‌توان تفسیر نیویورک تایمز از آن را به طور مستقل مورد ارزیابی قرار داد.

در توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 اشاره‌ای به برنامه موشکی ایران نشده است. تنها در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است که از ایران «خواسته شده» بر روی موشک‌های بالستیک که «برای داشتن توان حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند»، کار نکند.

در گزارش سال گذشته، «بان کی مون» دبیر کل وقت سازمان ملل علاوه بر اینکه از ایران خواسته بود کار بر روی موشک‌های بالستیک را متوقف کند، آزمایش‌های موشکی ایران را هم در تضاد با «روح سازنده» توافق هسته‌ای توصیف کرده بود.

به نوشته نیویورک تایمز، در گزارش تازه هم دبیر کل خواستار توقف کار بر روی برنامه موشکی شده، اما از بیان عبارات دیگر یا ابراز نگرانی بیشتر، خودداری کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان