اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1396 - 10:00   |   کد مطلب: 25570
مدير کل تعاون کار و رفاه اجتماعي استان:
اجراي طرح کارورزي از ابتداي تيرماه در همدان
مدير کل تعاون کار و رفاه اجتماعي استان از اجراي طرح کارورزي فارغ التحصيلان از ابتداي تيرماه در همدان خبر داد و گفت : پرداخت کمک هزينه آموزشي به کارورزان،برخورداري از خدمات بيمه، و معافيتهاي مالي واحدهاي پذيرنده کارورزان در سهم بيمه کارفرما از جمله مزاياي پيش بيني شده اين طرح است.
مدير کل تعاون کار و رفاه اجتماعي استان

به گزارش صبح الوند، احمد توصيفيان با بيان اينکه سهميه استان در اين طرح 4 هزار و 860 نفر مي باشد افزود : سهميه شهرستاني براي اين طرح در نظر گرفته نشده تا شهرستانها به ميزان مورد نياز بتوانند از سهميه استان بهره مند شوند.

 

وي با اشاره به طي دوره هاي کارورزي 6 تا 9 ماهه به عنوان شرط برخورداري از مزاياي طرح کارورزي اضافه کرد : کارورزان در دوران کارورزي متناسب با مدرک تحصيلي از 250 هزار تا 310 هزارتومان ماهيانه بعنوان کمک هزينه آموزشي دريافت مي کنند.

 

توصيفيان معافيت 2 ساله واحدهاي پذيرنده کارورزان از سهم بيمه کارفرما را از جمله راهکار هاي تشويقي اين طرح دانست و افزود : در بودجه 96 پيش بيني شده تا خارج از اين طرح نيز واحدهاي پذيرنده فارغ التحصيلان از معافيت يکساله سهم بيمه کارفرما برخوردار شوند.

 

وي افزود : طرح تکاپو و طرح مهارت آموزي در کارگاههاي داراي مجوز نيز از جمله طرحهايي است که به منظور توسعه کسب و کار با تمرکز بر مشاغل اشتغالزا در ريسته هاي مصوب پيش بيني شده است.

 

*اشتغال دو سوم مهارت آموزان فني و حرفه اي در سال 95

مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان نيز از 6 هزار و 315 مورد اشتغال ايجاد شده در بخشهاي کشاورزي، اصناف و کاريابي هاي شهرستان همدان در سال 95 خبر داد و گفت : از اين ميزان اشتغال ايجاد شده 2 هزار و 251 نفر داراي گواهينامه مهارت فني و حرفه اي بوده اند.

 

عليرضا مهرابي افزود : سال گذشته 10 هزار و 444 نفر در کارگاههاي مختلف دولتي،غير دولتي و مراکز خاص تحت آموزشهاي فني و حرفه اي قرار گرفتند.

 

وي با بيان اينکه تشکيل کميته مهارت در استان و شهرستانها مي تواند در توسعه مهارت آموزي در اقصي نقاط استان موثر باشد بيان کرد : تخصيص اعتبارات به منظور برخورداري مهارت آموختگان از تسهيلاتي به منظور فراهم کردن ابزار و محيط کار در اشتغالزايي مهارت آموختگان بسيار موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان