اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. خرداد 1396 - 22:57   |   کد مطلب: 25499
مجلس سنای آمریکا با اکثریت قاطع آرا، قانون «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» را تصویب کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از مشرق، سنای آمریکا با تشدید تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرد

مجلس سنای آمریکا لحظاتی پیش با اکثریت قاطع آرا، قانون "مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران" را تصویب کرد.

این قانون علاوه بر آنکه اشخاص و شرکت‌های مرتبط با برنامه موشکی ایران را در معرض تحریم قرار می‌دهد، به رئیس جمهور آمریکا نیز اجازه می‌دهد به بهانه حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند.

قانون "مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران" چیست؟

پیش‌نویس قانون "مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران" برای نخستین بار در ۲۳ مارس (سوم فروردین ۹۶) از سوی سناتور جمهوری‌خواه "باب کورکر" ارائه و ماه گذشته با اکثریت قاطع آرا در کمیته روابط خارجی سنا به تصویب رسید.

این قانون وزارت خارجه، دفاع و خزانه‌داری آمریکا و همچنین اداره اطلاعات ملی این کشور را ملزم می‌کند هر دو سال یکبار استراتژی خود را برای مقابله با آنچه "اقدامات تهدیدآفرین ایران علیه آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و ماورای آن" خوانده شده است، ارائه دهند.

علاوه بر این، به موجب این قانون، رئیس‌جمهور آمریکا مکلف است:

علیه هر شخص یا نهادی که به نوعی به برنامه موشکی بالستیک ایران یا به فروش و انتقال تجهیزات نظامی خاص به این کشور کمک می‌کند یا کمک فنی یا مالی در این زمینه ارائه می‌دهد، تحریم‌های توقیف اموال و محرومیت از تجارت با آمریکا وضع کند؛
علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وابستگان خارجی آن به بهانه حمایت از تروریسم تحریم‌هایی از قبیل توقیف اموال و منع تبادلات مالی و بانکی اعمال کند؛
هر شخصی که وزارت امور خارجه آمریکا او را به عنوان ناقض حقوق بشر در ایران معرفی کند را در لیست سیاه تحریم قرار دهد.

این قانون همچنین تحریم‌های موجود علیه اشخاصی که به برنامه موشکی بالستیک ایران کمک می‌کنند یا از "اقدامات تروریستی بین‌المللی ایران" حمایت می‌کنند را تا مادامیکه رئیس‌جمهور متوقف شدن اقدامات آنها را تایید نکند، تمدید می‌کند. این تمدیدها به صورت دوره‌های ۹۰ روزه خواهد بود.

در بند آخر این قانون تصریح شده است رئیس‌جمهور می‌تواند در چارچوب اختیارات خود اعمال یا تداوم اعمال برخی تحریم‌ها را در شرایط خاص موقتاً تعلیق کند.

علاوه بر این، «جان کورنین» سناتور ایالت تگزاس مدعی است "قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران" برخی شرکت‌های هواپیمایی ایران از جمله خطوط هوایی مسافربری ماهان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان