اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. خرداد 1396 - 14:49   |   کد مطلب: 25446
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان
وجود 300 زندانی جرائم غیر عمد در همدان
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه قریب به 300 زندانی به دلیل جرائم عیر عمد در زندانهای همدان داریم افزود: این تعداد قریب به 15 میلیارد تومان بدهی دارند و در نظر داریم تا انتهای ماه رمضان 60 الی 70 نفر از آنها آزاد شوند.
 مدیرعامل ستاد دیه استان همدان

به گزارش صبح الوند، یدالله روحانی منش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه قریب به 300  زندانی به دلیل جرائم عیر عمد در زندانهای همدان داریم افزود: این تعداد  قریب به 15 میلیارد تومان بدهی دارند و در نظر داریم با راهنمایی ها و کمک هایی که رسانه ها  و خیرین خواهند داشت تا انتهای ماه رمضان 60 الی 70 نفر آزاد شوند.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: مسن ترین فرد در این میان فردی 72 ساله است که حدود 70 میلیون بدهکاری دارد و کمترین جوانی 20 ساله هست که به علت جابه جایی مواد مخدر در زندان افتاده است.

 

وی با اعلام خبر کمک به یک زندانی در هفته قبل افزود: در هفته قبل فردی بود دو میلیارد تومان بدهی اش بود و ما توانستیم بدهی آن را در هفته قبل پرداخت و بعد از 5 سال آزاد شد.

 

روحانی منش با اشاره به کمک مقام معظم رهبری به ستاد دیه افزود: مقام معظم رهبری 313 میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند که باعث امیدواری ما هست.

 

*آزادی 368 نفر در سال گذشته توسط ستاد دیه

وی با بیان اینکه  سال گذشته 368 نفر با مبلغی حدود  بیست میلیارد و 500 هزار تومان بدهی توسط ستاد دیه آزادشدند افزود: دراین خصوص بزرگترین خیرین خود شکاک بودند که حدود 7 میلیارد تومان کمک کردند.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با اشاره به اینکه در دو الی سه ماهه اول سال 96  تعداد 45 نفر آزادی داشتند افزود: این تعداد 4 میلیارد و 460  تومان بدهی داشتند.

 

 

* موتورسواران بیشترین مشکلات را در بحث دیه ایجاد می کنند

در ادامه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به وجود چند گروه که از امکانات ستاد دیه استفاده می کنند افزود:  در تلاشیم بتوانیم با فرهنگ سازی یک مقداری این مشکلات در امر دیه را کاهش دهیم.

 

سعید گلستانی  اظهار کرد: در حوزه تصادفات غیر عمد چند گروه داریم که عمده میزان  مرگ و میر از طرف موتور سوارها است.

 

وی افزود: تعدادی از  موتور سوارها خودشان را بیمه نمیکنند در صورتی که با نازلترین قیمت می توانند انجام دهند و عموما هم قشر مستضعف هستند.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه اولین ضربه در تصادف با موتور سیکلت به خود موتور سوار است افزود: بسیاری از موتور سواران از کلاه ایمنی استفاده و با این امر امنیت جانی خودش را مورد تهدید قرارداده است  و اولین ضربه به خود فرد است.

 

وی تصادفات جاده ای و درون شهری  را از دیگر گروه هایی که شامل دیه میشوند نام برد و افزود: تلاش هایی در خصوص ایمن سازی و استفاده از امکانات تصویری در بزرگراه ها کارهایی انجام شده است که بتوانیم خسارت انها را کمتر کنیم.

 

گلستانی با بیان اینکه عامل انسانی و سرعت مهمترین عامل تصادفات هستند افزود:در خصوص  تصادفات درون شهری با شورای ترافیک صحبت های زیادی شده است و بزرگترین عامل در این خصوص عامل انسانی است چرا که اگر سرعتشان را 10 کیلومتر کاهش دهند از این سری مشکلات نخواهیم داشت.

 

وی دیگر گروه که سالانه ستاددیه هزینه های زیادی را برای آنها پرداخت میکند کارگران ساختمانی دانست و افزود:بعضی افراد در ساختمان سازی و کارگاه ها کارهایی بدون رعایت اصول ایمنی انجام میدهند الان خیلی ها به این علت در زندانها هستند.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان افزود: کارفرما می توانست با رعایت قوانین قانون کار گرفتن چند بیمه بی نام با قیمی بسیار کم از مشکلات دیه پیشگیری کند.

 

*رودروایسی مهمترین عامل  زندانی شدن ضامن ها

وی ضمانت را از دیگر گروههایی دانست که با مشکلات دیه دست و پنجه نرم می کنند و افزود: حدود 200 نفر ذر زندانها داریم که  ضامن هستند و بدون توانایی اقتصادی طرف برای ان ضمانت کرده و به لحاظ قانونی ضامن در زندان است و  بیشتراینها  بخاطر رودروایسی است.

 

گلستانی افزود: برخی هم در اثر عدم توانایی در مسائل مالی چک کشیده اند  و بدهکاری برایش پیش آمده است و الان در زندان است.

 

وی در پایان با اشاره به موضوع مهریه افزود: تعداد زیادی در همدان به دلیل نفقه و مهریه در زندان هستند و امیدواریم امسال در گلریزان از کمک خیرین برای ازاد کردن اینها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان